Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet version?

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Låst
pma
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/02/2013 23:14
Geografisk sted: Klampenborg

Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet version?

Indlæg af pma »

Jeg har en A6 3.0 TDI fra 2009, den faceliftede version med MMI 3G, hvor der er DVD med 2 SD kort-slots i handskerummet og navigationen ligger på HDD.

Spørgsmålet er, hvordan opdateres til 2013 europakort? Hvordan får jeg data på HDD? Vis SD? Eller DVD? Kan nemlig ikke se hvordan data kan kopieres fra DVD til HDD. Jeg har også hørt noget om at Audi skal aktivere det....? Det lyder jo håbløst gammeldags, det kan vel ikke være rigtigt?



Vedhæfter lige et billede af den nuværende nav version. Er det nogle som ved hvor gl kortet er?

MVH PMA
Vedhæftede filer
foto-1.JPG
MVH PMA

Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
pma
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/02/2013 23:14
Geografisk sted: Klampenborg

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af pma »

...Ved altså ikke hvorfor den vender billeder på hovedet...? Originalen vender normalt og da jeg redigere originalen og vendte den på hovedet (tænkte at så ville det jo sikkert se normalt ud herinde...) så vender den stadig på hovedet.....mærkeligt....!! :shock:

Håber i kan se det alligevel...ellers vend skærmen på hovedet :D
MVH PMA

Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af ullum »

pma skrev:...Ved altså ikke hvorfor den vender billeder på hovedet...? Originalen vender normalt og da jeg redigere originalen og vendte den på hovedet (tænkte at så ville det jo sikkert se normalt ud herinde...) så vender den stadig på hovedet.....mærkeligt....!! :shock:

Håber i kan se det alligevel...ellers vend skærmen på hovedet :D


Virker ikke på ipad :)
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
pma
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/02/2013 23:14
Geografisk sted: Klampenborg

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af pma »

ullum skrev:
pma skrev:...Ved altså ikke hvorfor den vender billeder på hovedet...? Originalen vender normalt og da jeg redigere originalen og vendte den på hovedet (tænkte at så ville det jo sikkert se normalt ud herinde...) så vender den stadig på hovedet.....mærkeligt....!! :shock:

Håber i kan se det alligevel...ellers vend skærmen på hovedet :D


Virker ikke på ipad :)


...LOOOL....go humor :D
MVH PMA

Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Kimt
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11/12/2012 20:12

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af Kimt »

Hej Pma,

Er du sikker på at der er HDD i den... Har selv en facelift model fra 2009. MMI 3G med 2 SD læsere og DVD.
Jeg har lige bestilt 2013 kortet, og får det forhåbentlig imorgen. Dvd'en skal kører eller du kan flytte data til et SD kort og bruge slot 2. Fordelen ved at bruge SD kortet er at det loader mange gange hurtigere end dvd'en og så kan du hører en god gammeldags cd imens du finder vej :D

Jeg har ikke haft problemer med at kopierer dvd'en til flere SD kort, men mon ikke den "genvej" er løst den nye.

Dvd'en kommer med en aktiveringskode, så tror ikke den skal på værksted.

Bliver du klogere ifht HDD så må du gerne give en melding, da jeg ikke har fundet min.
A6 2,0 TDI 136hk, 2009
Passat 2,0 TDI 170hk highline DSG, 2008
A6 2,0 TDI 180 hk, 2007
Ford C-max 2,0 140hk, 2005
Picanto, 2003
Ceed, 2003
Corsa sport, 1998
Kadett D, 1980
Kadett c, 1975
pma
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/02/2013 23:14
Geografisk sted: Klampenborg

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af pma »

Kimt skrev:Hej Pma,

Er du sikker på at der er HDD i den... Har selv en facelift model fra 2009. MMI 3G med 2 SD læsere og DVD.
Jeg har lige bestilt 2013 kortet, og får det forhåbentlig imorgen. Dvd'en skal kører eller du kan flytte data til et SD kort og bruge slot 2. Fordelen ved at bruge SD kortet er at det loader mange gange hurtigere end dvd'en og så kan du hører en god gammeldags cd imens du finder vej :D

Jeg har ikke haft problemer med at kopierer dvd'en til flere SD kort, men mon ikke den "genvej" er løst den nye.

Dvd'en kommer med en aktiveringskode, så tror ikke den skal på værksted.

Bliver du klogere ifht HDD så må du gerne give en melding, da jeg ikke har fundet min.


Hej

jeg ved ikke hvor HDD sidder. Men jeg har ingen SD kort i kortlæseren og både mit DVD drev og cd drev er tomt, og min navi virker fint, så Navi må ligge på HDD. Som jeg er orienteret, så har min/vores Audi DVD+CD+2 stk SD kortlæserer. HDD er formentlig gemt væk. Den er på 40GB og det er der Jukeboks gemmer sin musik.
MVH PMA

Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
pma
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/02/2013 23:14
Geografisk sted: Klampenborg

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af pma »

Kimt skrev:Hej Pma,

Er du sikker på at der er HDD i den... Har selv en facelift model fra 2009. MMI 3G med 2 SD læsere og DVD.
Jeg har lige bestilt 2013 kortet, og får det forhåbentlig imorgen. Dvd'en skal kører eller du kan flytte data til et SD kort og bruge slot 2. Fordelen ved at bruge SD kortet er at det loader mange gange hurtigere end dvd'en og så kan du hører en god gammeldags cd imens du finder vej :D

Jeg har ikke haft problemer med at kopierer dvd'en til flere SD kort, men mon ikke den "genvej" er løst den nye.

Dvd'en kommer med en aktiveringskode, så tror ikke den skal på værksted.

Bliver du klogere ifht HDD så må du gerne give en melding, da jeg ikke har fundet min.


Se denne: http://www.iamaudi.com/audi-2g-mmi-vs-audi-3g-mmi/
MVH PMA

Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Kimt
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11/12/2012 20:12

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af Kimt »

Jamen så er der da nok HDD i min...hvordan overfører du musik til den? Evt. Hvor trykker du for at starte afspilning på HDD? Er jeg bare total dum? :?
A6 2,0 TDI 136hk, 2009
Passat 2,0 TDI 170hk highline DSG, 2008
A6 2,0 TDI 180 hk, 2007
Ford C-max 2,0 140hk, 2005
Picanto, 2003
Ceed, 2003
Corsa sport, 1998
Kadett D, 1980
Kadett c, 1975
pma
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 48
Tilmeldt: 1/02/2013 23:14
Geografisk sted: Klampenborg

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af pma »

Hvis du fx har musik på et sd kort, så vil du når du vælger sd kortet (Media knappen), få mulighed for at kopier data til jukeboksen. Tror det er i øverste højre hjørne der står Copy.
MVH PMA

Kører: Audi A6 Avant 3,0 TDI quattro Tiptronic, 2009, bi-xenon, MMI Navigation 3G, læder/alcantare, fuld S-line pakke og...og...
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af PEB »

pma skrev:Hvis du fx har musik på et sd kort, så vil du når du vælger sd kortet (Media knappen), få mulighed for at kopier data til jukeboksen. Tror det er i øverste højre hjørne der står Copy.


Der står "import".
Vedhæftede filer
IMAG0012.jpg
IMAG0012.jpg (62.5 KiB) Vist 15544 gange
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af PEB »

pma skrev:Jeg har en A6 3.0 TDI fra 2009, den faceliftede version med MMI 3G, hvor der er DVD med 2 SD kort-slots i handskerummet og navigationen ligger på HDD.

Spørgsmålet er, hvordan opdateres til 2013 europakort? Hvordan får jeg data på HDD? Vis SD? Eller DVD? Kan nemlig ikke se hvordan data kan kopieres fra DVD til HDD. Jeg har også hørt noget om at Audi skal aktivere det....? Det lyder jo håbløst gammeldags, det kan vel ikke være rigtigt?



Vedhæfter lige et billede af den nuværende nav version. Er det nogle som ved hvor gl kortet er?

MVH PMA



Her er et billede fra min egen A6. Jeg har uploadet et 2012 kort.
Vedhæftede filer
IMAG0010.jpg
IMAG0010.jpg (65.55 KiB) Vist 15545 gange
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Kimt
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 11/12/2012 20:12

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af Kimt »

Jeg har i dag lige fået installeret 2013 kortet. Det skal "godkendes" på et audi værksted, da der skal opdateres software på mmi systemet for at kører 2013 kort (ihvertfald deres forklaring).
Jeg kunne godt finde "der er ny opdatering 2013. Vil du opdatere?" Men den gik ikke igennem før bilen havde været forbi audi Randers.

Man køber en dvd med kortet på samt en installeringskode, så det ikke kan kopieres.

Jeg har en a6 2009 facelift.
A6 2,0 TDI 136hk, 2009
Passat 2,0 TDI 170hk highline DSG, 2008
A6 2,0 TDI 180 hk, 2007
Ford C-max 2,0 140hk, 2005
Picanto, 2003
Ceed, 2003
Corsa sport, 1998
Kadett D, 1980
Kadett c, 1975
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvordan opdateres Navikort til A6 2009 faceliftet versio

Indlæg af PEB »

Det kan jeg godt gøre uden at skulle forbi Audi.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Låst

Tilbage til "Navigation"