Adr. Indtastning igen igen

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

Jonas_R skrev:Kan du ikke søge på post nr? Dette vil jo være korrekt lige gyldigt hvilken lille skod flække du skal til.

Hej alle
Var lige til service idag og bragte problem stillingen op.
De sagde som du forslog Jonas, at man istedet for by navn skulle bruge post nr. Så får du en liste op med alle by navne under det post nr. Hvis man kigger igennem listen får man i det tilfælde mulighed for at vælge hele syddjurs som "by" og så kan den finde djunkevej da den nu bruger hele 8400 at søge i :-D
Har prøvet det samme i mit område (hobro) vælger man at skrive post nr 9500 kan man på listen over byer vælge hele mariagerfjord kommune at søge i, og så behøver man ikke nødvendigvis kende en "lille flek"

Det virker sgu :grin:

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Ivan »

Så skal man bare vide hvilket postnr. ud 594 mulige :?

http://www.postnumre.dk/

Har ikke mulighed for at prøve lige nu, men er byerne listet alfabetisk?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

Ivan skrev:Så skal man bare vide hvilket postnr. ud 594 mulige :?

http://www.postnumre.dk/

Har ikke mulighed for at prøve lige nu, men er byerne listet alfabetisk?

De fleste adr. Kommer jo med post nr ;-) ja mener byerne kommer alfabetisk.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af stigbindner »

Pete skrev:Især når det er et ikke helt normalt vejnavn, kan du gøre det modsat; først skriver du vejnavnet ind, så kommer den op med i hvilke byer der findes sådan en vej og så vælger du den du vil have. Som nævnt er denne løsning ikke helt så god hvis vejnavnet er Søndergade, Hovedgaden, osv, men vil virke perfekt med Djunkevej.

:) Pete


Hej Pete

Det kan jeg ikke i min MMI high 2, der skal man udfylde byen før man kan udfylde vejen, nogen forslag til dette, jeg tror også det er det trådstarter ønsker sig.
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af stigbindner »

Michael Vindfeld skrev:man er da nød til at indtaste by først, jeg har ikke muligheden for at lade det felt stå blankt! eller har jeg??
mht post nr. så får man jo oplyst en adr i dette tilfælde med post nr Ebeltoft og skriver så Ebeltoft som by, og der findes ikke pågældende vej navn, selv om det faktisk ligger i post nr 8400 Ebeltoft


Jeg kan ikke lade mit "bynavn" felt være blankt, og søge i vejnavn, den går desværre ikke i MMI high 2G
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

stigbindner skrev:
Michael Vindfeld skrev:man er da nød til at indtaste by først, jeg har ikke muligheden for at lade det felt stå blankt! eller har jeg??
mht post nr. så får man jo oplyst en adr i dette tilfælde med post nr Ebeltoft og skriver så Ebeltoft som by, og der findes ikke pågældende vej navn, selv om det faktisk ligger i post nr 8400 Ebeltoft


Jeg kan ikke lade mit "bynavn" felt være blankt, og søge i vejnavn, den går desværre ikke i MMI high 2G

Det er den samme navi jeg har, du skal ikke lade by feltet stå tom, men når du skal indskrive by navn (hjulet med hele alfabet) så istedet for at begynde at stave byen skal du gå ind og taste post nr. Der hvor der står 0-9. Dernæst får du en liste af byer under det post nr. Og et sted i listen får du mulighed for at vælge "område" i de 2 tilfælde jeg prøvede stod der syddjurs og mariagerfjord

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Vedhæftede filer
uploadfromtaptalk1352826561454.jpg
uploadfromtaptalk1352826561454.jpg (75.34 KiB) Vist 10929 gange
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Pete »

stigbindner skrev:
Pete skrev:Især når det er et ikke helt normalt vejnavn, kan du gøre det modsat; først skriver du vejnavnet ind, så kommer den op med i hvilke byer der findes sådan en vej og så vælger du den du vil have. Som nævnt er denne løsning ikke helt så god hvis vejnavnet er Søndergade, Hovedgaden, osv, men vil virke perfekt med Djunkevej.

:) Pete
Hej Pete

Det kan jeg ikke i min MMI high 2, der skal man udfylde byen før man kan udfylde vejen, nogen forslag til dette, jeg tror også det er det trådstarter ønsker sig.
Har ladet mig fortælle at det kun kan lade sig gøre i RNS-E, men ikke i MMI.

8) Pete
VagCom/VCDS
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

Det passer ikke for min er mmi 2g

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Brugeravatar
Pete
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 988
Tilmeldt: 16/08/2006 12:38
Geografisk sted: Randers

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Pete »

Michael Vindfeld skrev:Det passer ikke for min er mmi 2g
Er du sikker på at du svarer på samme som jeg gør; nemlig at kunne lade bynavnet stå tomt (uden hensyntagen til postnummer) og så skriver vejnavnet først? For det kan man på RNS-E.

:) Pete
VagCom/VCDS
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

Pete skrev:
Michael Vindfeld skrev:Det passer ikke for min er mmi 2g
Er du sikker på at du svarer på samme som jeg gør; nemlig at kunne lade bynavnet stå tomt (uden hensyntagen til postnummer) og så skriver vejnavnet først? For det kan man på RNS-E.

:) Pete

:grin: enig troede du mente noget andet. Men skal ikke lade by feltet stå tom, men istedet taste post nr i det felt. :smile:

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af stigbindner »

Michael Vindfeld skrev:
Pete skrev:
Michael Vindfeld skrev:Det passer ikke for min er mmi 2g
Er du sikker på at du svarer på samme som jeg gør; nemlig at kunne lade bynavnet stå tomt (uden hensyntagen til postnummer) og så skriver vejnavnet først? For det kan man på RNS-E.

:) Pete

:grin: enig troede du mente noget andet. Men skal ikke lade by feltet stå tom, men istedet taste post nr i det felt. :smile:

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2


Se eksempel:

Skovgyden 1
5540 Ullerslev

Hvis man taster postnummer ind, kommer der flere valgmuligheder op, her vælger man så iflg. dig syddanmark, men der findes der ingen Skovgyden.

Dette kan kun findes fordi jeg ved at firmaet hedder noget med Kissendrup i deres firmanavn, så det prøver man så, og der kommer Skovgyden op, men hvis jeg IKKE havde vidst dette, skulle jeg have været alle byerne (ca. 10) igennem opg forsøgt med hver enkelt.

Fortæl mig nu løsningen på dette problem - så er du rar.
Stig Bindner / Ishøj
Audi A5 2,0 TFSi 252 Cabriolet quattro S-tr. 2d - 2017
Audi A6, 2,4 V6 Tiptronic - 1998
Brugeravatar
Michael Vindfeld
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 118
Tilmeldt: 15/06/2010 16:56
Geografisk sted: Hobro

Re: Sv: Adr. Indtastning igen igen

Indlæg af Michael Vindfeld »

stigbindner skrev:
Michael Vindfeld skrev:
Pete skrev:
Michael Vindfeld skrev:Det passer ikke for min er mmi 2g
Er du sikker på at du svarer på samme som jeg gør; nemlig at kunne lade bynavnet stå tomt (uden hensyntagen til postnummer) og så skriver vejnavnet først? For det kan man på RNS-E.

:) Pete

:grin: enig troede du mente noget andet. Men skal ikke lade by feltet stå tom, men istedet taste post nr i det felt. :smile:

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2


Se eksempel:

Skovgyden 1
5540 Ullerslev

Hvis man taster postnummer ind, kommer der flere valgmuligheder op, her vælger man så iflg. dig syddanmark, men der findes der ingen Skovgyden.

Dette kan kun findes fordi jeg ved at firmaet hedder noget med Kissendrup i deres firmanavn, så det prøver man så, og der kommer Skovgyden op, men hvis jeg IKKE havde vidst dette, skulle jeg have været alle byerne (ca. 10) igennem opg forsøgt med hver enkelt.

Fortæl mig nu løsningen på dette problem - så er du rar.

Jeg kan jo ikke svare om det gælder hele landet, men de 2 eksempler jeg prøvede og beskrev i tidligere opslag, der virkede det i hvert fald.. Lyder som du har gjort det rigtig i dit tilfælde.

Sendt fra min GT-I9100 med Tapatalk2
Med Venlig Hilsen
Michael Vindfeld
09' A4 1.8 TFSI 160
MMI high, Xenon+, fartpilot
Låst

Tilbage til "Navigation"