Navi & sollys?

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Låst
Stephan16
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 282
Tilmeldt: 26/11/2007 13:45
Geografisk sted: København

Navi & sollys?

Indlæg af Stephan16 »

Hej Alle.

Jeg har lidt dårlige erfaringer med at jeg dårligt kan se min navi når sollyset rammer skærmen. Nogen der ved om man kan putte en slags film på som afhjælper problemet? Så en video på youtube hvor en havde prøvet det, men det hjalp til sydenladende ikke en pind. Har set nogen af de der solskærme, men syntes ikke de er så fancy at se på.

Stephan
Stephan Andersen

Q7 3.0 TDI 4L quattro S-Line 2007
VCDS
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Navi & sollys?

Indlæg af MikkelS »

Stephan16 skrev:Hej Alle.

Jeg har lidt dårlige erfaringer med at jeg dårligt kan se min navi når sollyset rammer skærmen. Nogen der ved om man kan putte en slags film på som afhjælper problemet? Så en video på youtube hvor en havde prøvet det, men det hjalp til sydenladende ikke en pind. Har set nogen af de der solskærme, men syntes ikke de er så fancy at se på.

Stephan


Jeg har smidt noget antigloss fra en iPad på min - det virker fint og gør også skærmen ikke så nemt bliver ridset ved rengøring.
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Stephan16
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 282
Tilmeldt: 26/11/2007 13:45
Geografisk sted: København

Re: Navi & sollys?

Indlæg af Stephan16 »

Har du så målt og klippet det til inden påsætning?
Stephan Andersen

Q7 3.0 TDI 4L quattro S-Line 2007
VCDS
Brugeravatar
MikkelS
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 614
Tilmeldt: 22/07/2009 12:15
Geografisk sted: Aalborg

Re: Navi & sollys?

Indlæg af MikkelS »

Stephan16 skrev:Har du så målt og klippet det til inden påsætning?


Yes og det er IKKE nemt.... Men det kan lade sig gøre og følg nogle af de mange guides til hvordan du undgår bobler på smartphones etc.

Et gammelt stald tip er at gøre det i badeværelset hvor vandet har løbet lidt - sådan lidt fugtigt/dampet gør at der ikke er så meget støv i rummet også en god mikrofiber klud. Jeg lavede en skabelon af papir og lagde bagved folien og skar den så til med en hobby kniv.

Køb et ipad folie - der er nok til 1 ekstra forsøg. Husk at gå efter dem antiglare effekt - der findes nogen der har en god kombi af gloss og antiglare - så får du en flot glasagtig skærm look + ikke så meget genskin fra solen.

Fik ideen herfra: http://www.audizine.com/forum/showthrea ... +protector
Audi A4 1,8 TFSI Avant 160 hk model 2009
Låst

Tilbage til "Navigation"