SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Filuca
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21/10/2011 15:27
Geografisk sted: Godthåb, Nordjylland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Filuca »

Bjørn O skrev:Udover at kortet skal være formatteret til det rigtige format, er det lige så vigtigt at de filer du vil lægge på kortet er MP3 filer, så hvis du vil kopiere dine CDér og ha med på SD kortet, så husk at disse først skal konverteres til MP3 filer.
Du kan google dig frem til flere konvertere, men før du konverterer alt og overfører, så prøv med 2-3 melodier og check lige resultatet, da nogle kun konverterer de første 90 sec. af en melodi, andre har svag reklametale indover melodierne hvert 30 sec., men der er muligheder. Når konverteringen er klar kan du se hver melodi er konverteret og klar til download på SD kortet. Det kort som Ullum ovenfor har linket til er udmærket og kan indeholde ca. 520 melodier afhængig af længden på hver melodi selvfølgelig, men det er jo nok også underordnet da det svarer til mange timers musik.
MVH
Bjørn O :-


Jeg har faktisk så sent som igår forsøgt at lægge nogle sange på kortet, som jeg har hentet via TDC Play - og det virker ikke?? Har ellers andre sange på kortet, hentet et andet sted fra, og de kan fint afspilles, men alle sangene fra TDC Play læser den overhovedet ikke... Hvordan kan det være?
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af ullum »

Tdc play er låste
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Filuca
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21/10/2011 15:27
Geografisk sted: Godthåb, Nordjylland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Filuca »

ullum skrev:Tdc play er låste


Hmm, altså kan jo godt hente musikken ned på min computer og afspille den der, kan jeg så ikke hente den ned på kortet og afspille den derfra?
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af ullum »

Hmm hvad er din bitrate
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
Filuca
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21/10/2011 15:27
Geografisk sted: Godthåb, Nordjylland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Filuca »

ullum skrev:Hmm hvad er din bitrate


Øhm.... Nu spørger du om noget, jeg ikke forstår...? :D :oops:
Brugeravatar
ullum
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2729
Tilmeldt: 25/12/2006 15:20
Geografisk sted: Fredericia

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af ullum »

Den computer du henter ned på er første "station" ?
Kan du i så fald så spille dem på en anden pc ?
mvh Ullum
________________
Volvo V40, '15
D3 5 cyl, 150 hk
Dragstar Classic 1100 ´07 custom
jbac
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26/07/2009 19:44
Geografisk sted: Vestjylland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af jbac »

Filuca skrev:
ullum skrev:Tdc play er låste


Hmm, altså kan jo godt hente musikken ned på min computer og afspille den der, kan jeg så ikke hente den ned på kortet og afspille den derfra?

Nej det kan du ikke, de er beskyttet med noget der hedder DRM. Du kan kun downloade til lokal harddisk og kun afspille derfra.Og kun fra denne PC.
(rettelse: Jeg har ikke TDC play, du kan måske godt downloade direkte til kortet, men du kan stadig kun afspille dem på den PC kortet sidder i)
Har du ikke andre MP3'er end dem du kan downloade fra TDC play? Hvis ikke så send din email i en PB til mig, så sender jeg dig en tilfældig
"ikke beskyttet" MP3, som du kan teste med)
//Jørgen.
Filuca
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21/10/2011 15:27
Geografisk sted: Godthåb, Nordjylland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Filuca »

jbac skrev:
Filuca skrev:
ullum skrev:Tdc play er låste


Hmm, altså kan jo godt hente musikken ned på min computer og afspille den der, kan jeg så ikke hente den ned på kortet og afspille den derfra?

Nej det kan du ikke, de er beskyttet med noget der hedder DRM. Du kan kun downloade til lokal harddisk og kun afspille derfra.Og kun fra denne PC.
(rettelse: Jeg har ikke TDC play, du kan måske godt downloade direkte til kortet, men du kan stadig kun afspille dem på den PC kortet sidder i)
Har du ikke andre MP3'er end dem du kan downloade fra TDC play? Hvis ikke så send din email i en PB til mig, så sender jeg dig en tilfældig
"ikke beskyttet" MP3, som du kan teste med)


Jo, har godt nok noget musik på kortet allerede, som jeg har hentet et andet sted fra, og som jeg godt kan afspille, ville bare også gerne have de nye sange, jeg har hentet fra tdc play ud i bilen også :) Men det kan jo så ikke lade sig gøre, kan jeg høre :/ Men tak for hjælpen :)
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af 8PJ »

TDCPLAY benytter WMA-filer og RNS-E understøtter kun MP3. Man kan konvertere fra WMA til mp3, men ikke når filerne er DRM-beskyttede. Visse personer har ikke skrupler med at fjerne DRM på WMA-filerne. Disse personer bruger f.eks. FairUse4WM, SoundTaxi eller lignende programmer. Visse personer mener, at det er ok, så længe de har abonnement hos TDC.

Filuca skrev:
jbac skrev:Nej det kan du ikke, de er beskyttet med noget der hedder DRM. Du kan kun downloade til lokal harddisk og kun afspille derfra.Og kun fra denne PC.
(rettelse: Jeg har ikke TDC play, du kan måske godt downloade direkte til kortet, men du kan stadig kun afspille dem på den PC kortet sidder i)
Har du ikke andre MP3'er end dem du kan downloade fra TDC play? Hvis ikke så send din email i en PB til mig, så sender jeg dig en tilfældig
"ikke beskyttet" MP3, som du kan teste med)


Jo, har godt nok noget musik på kortet allerede, som jeg har hentet et andet sted fra, og som jeg godt kan afspille, ville bare også gerne have de nye sange, jeg har hentet fra tdc play ud i bilen også :) Men det kan jo så ikke lade sig gøre, kan jeg høre :/ Men tak for hjælpen :)
Brugeravatar
DrKoch
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 385
Tilmeldt: 4/02/2009 11:22
Geografisk sted: Kolding
Kontakt:

SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af DrKoch »

Soundtaxi kan anbefales. Fungerer super og let. Man skal inden konvertering huske at afspille et nummer fra albummet så rettighederne hentes via mediaplayer. Så kører det :-)


Mvh Lars
Sent from my iPhone using Tapatalk
Livets små ting - gode tests og opskrifter
Nuværende bil: Tesla model 3 og Tesla Model Y
Filuca
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 13
Tilmeldt: 21/10/2011 15:27
Geografisk sted: Godthåb, Nordjylland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Filuca »

DrKoch skrev:Soundtaxi kan anbefales. Fungerer super og let. Man skal inden konvertering huske at afspille et nummer fra albummet så rettighederne hentes via mediaplayer. Så kører det :-)


Mvh Lars
Sent from my iPhone using Tapatalk


Men det er vel enten ulovligt eller også skal man betale...? TDC Play kan jeg jo bruge gratis og lovligt via mit internet-abonnement (hvis det altså virkede ;))
mava
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7/05/2005 07:26
Geografisk sted: Randers

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af mava »

Jeg har købt mig dette kort http://www.blaekkongen.dk/index.php?cat ... duct=44140 (faktisk 2 stk) og har formateret det med FAT32 og smidt mp3 musik over på kortet.

Men min RNS-E melder "corrupt data", når jeg smider det i bilen. Hvad kan jeg have gjort forkert?

Der står intet om SDHC nogle steder på hverken indpakning eller selve kortet, så det bør være et alm. 4GB SD.

Skal dog lige oplyse, at jeg har kopieret selve filerne til kortet fra en MAC, men kortet er formateret i en WindowsXP. Der er en folder på kortet og ca. 200 filer.
Audi A3 8PA S-line 2,0 TDI Ambition Sportback 06
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Gio »

mava skrev:Jeg har købt mig dette kort http://www.blaekkongen.dk/index.php?cat ... duct=44140 (faktisk 2 stk) og har formateret det med FAT32 og smidt mp3 musik over på kortet.

Men min RNS-E melder "corrupt data", når jeg smider det i bilen. Hvad kan jeg have gjort forkert?

Der står intet om SDHC nogle steder på hverken indpakning eller selve kortet, så det bør være et alm. 4GB SD.

Skal dog lige oplyse, at jeg har kopieret selve filerne til kortet fra en MAC, men kortet er formateret i en WindowsXP. Der er en folder på kortet og ca. 200 filer.
Mac'en laver et par skjulte folders som muligvis forvirrer RNS'en.
.trash - ._file og nogle andre jeg ikke lige kan huske.

Har du mulighed for at formattere i Windåsen igen, og samtidig flytte filer tilbage til kortet på samme maskine? (nu har du jo allerede mp3'erne på kortet - så bare kopiér disse til en skrivebordet inden formattering)
Senest rettet af Gio 15/12/2011 13:54, rettet i alt 1 gang.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Gio »

Du kan evt lige læse hvad andre har gjort: http://www.google.se/search?gcx=c&sourc ... from+a+mac
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
mava
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7/05/2005 07:26
Geografisk sted: Randers

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af mava »

En ny formatering af kortet til fat32 i windows7 og efterfølgende kopiering via windows7 virkede. Så nu har jeg 2x 4 GB musik :D
Audi A3 8PA S-line 2,0 TDI Ambition Sportback 06
jbac
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 389
Tilmeldt: 26/07/2009 19:44
Geografisk sted: Vestjylland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af jbac »

mava skrev:En ny formatering af kortet til fat32 i windows7 og efterfølgende kopiering via windows7 virkede. Så nu har jeg 2x 4 GB musik :D

1 ting man kan udlede af det = MAC sucks!!! :roll:
//Jørgen.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af Gio »

mava skrev:En ny formatering af kortet til fat32 i windows7 og efterfølgende kopiering via windows7 virkede. Så nu har jeg 2x 4 GB musik :D
(y) (y)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
mava
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 10
Tilmeldt: 7/05/2005 07:26
Geografisk sted: Randers

SD-kort til afspilning af mp3-filer i naviplus?

Indlæg af mava »

Synes ikke vi konkludere, at Mac sucks ud fra dette, men det er en helt anden diskussion :-) jeg fik kort til at virke og det var det vigtigste.

Så er næste step en iPhone holder og dvd så der kan kigges film, når man holder i kø.

Er det korrekt antaget at jeg kan smide en dvd-afspiller i røven af rns-e og derved se film?
Audi A3 8PA S-line 2,0 TDI Ambition Sportback 06
Låst

Tilbage til "Navigation"