Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Hej Lars,

Jeg er stadig meget tilfreds med løsningen, som har virket upåklageligt i nu 60.000 km.

Jeg tror ikke længere Garmin laver en black box som GVN 53 eller 54. Grafikken på Garmin er heller ikke noget at skrive hjem om, så Clarion lyder som er godt bud.

Jeg kender en montør der hjalp mig med montering. På det tidspunkt var jeg ikke meget for at rode med strøm på bilen selv. Hvor i landet bor du?
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
Lars464
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18/06/2012 16:09

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af Lars464 »

Hej Igen

Jeg bor I Herning

Mvh
Lars
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Ok, så giver min montør nok ikke mening, han bor på sjælland.

Dog er det ikke raket videnskab at montere, det meste er plug and play. Det er kun montering af strøm så det slukker når tændingen afbrydes.

Hvis jeg skal være ærlig drømmer jeg stadig om det originale, men det bliver næste gang. Har som sagt ikke oplevet nogen fejl på xcarlink boksen.

Xcarlink er i øvrigt et meget professionelt firma. Hver gang jeg har skrevet til dem med et spørgsmål kommer de hurtigt tilbage med en løsning!
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
stisoe
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/07/2012 23:23
Geografisk sted: Skanderborg

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af stisoe »

Har selv lige monteret xcarlink og Clarion NP509, har her fra start monteret navi boksen til tændingsspænding,
har i andre ikke problemer med at den så "glemmer" ? Min starter på højeste lydstyrke, og i ntsc mode
hver gang, temmelig irreterende.
Har tænkt mig at lave det om så gul ledning får konstant strøm, og rød tænding.. jeg tror det er sådan det er
meningen det skal gøres ?
Syntes dog det er lidt uklart i monteringsvejledningen fra Clarion,
der står gul ledning, altid strømkilden, og rød ledning, +12 V tilbehør..
andre af jer der har erfaringer med dette ?
TMC kan jeg ikke få til at modtage ordentlig, jeg har også lagt ant. bag handskerummet,
så den ender nok med at komme op i forruden, selvom jeg helst ville ha undgået det.
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af anse »

stisoe skrev:Har selv lige monteret xcarlink og Clarion NP509, har her fra start monteret navi boksen til tændingsspænding,
har i andre ikke problemer med at den så "glemmer" ? Min starter på højeste lydstyrke, og i ntsc mode
hver gang, temmelig irreterende.
Har tænkt mig at lave det om så gul ledning får konstant strøm, og rød tænding.. jeg tror det er sådan det er
meningen det skal gøres ?
Syntes dog det er lidt uklart i monteringsvejledningen fra Clarion,
der står gul ledning, altid strømkilden, og rød ledning, +12 V tilbehør..
andre af jer der har erfaringer med dette ?
TMC kan jeg ikke få til at modtage ordentlig, jeg har også lagt ant. bag handskerummet,
så den ender nok med at komme op i forruden, selvom jeg helst ville ha undgået det.


Hej Stisoe,
Har du stadig Audi A4 B8 med ovennævnte navigation monteret, og hvordan fungerer det idag ?
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
kleine100
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 30/07/2011 09:05
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af kleine100 »

anse skrev:Hej Stisoe,
Har du stadig Audi A4 B8 med ovennævnte navigation monteret, og hvordan fungerer det idag ?

Hej Anse,
Jeg har netop solgt min A4. Men jeg havde stor glæde af navigationen mens jeg havde den og oplevede aldrig problemer. Jeg synes det var et godt og billigt alternativ til det originale.

Hilsen
Michael
Mhv.
Michael

Audi Q5 2.0 TDI 2015
Audi A4 Avant 2.0 TDI 2014 (solgt)
Audi A4 Avant 1.8 TFSI 2011 (solgt)
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Hej Anse,

hvis du er interesseret har jeg et komplet Xcarlink samt Garmin black box liggende. Jeg afmonterede det inden jeg afleverede min A4.

Jeg oplevede aldrig nogen problemer med sættet i de 2 år og 90.000 km jeg kørte med det.

Lad mig vide hvis du er interesseret. Jeg er sikker på at vi finder en fair pris :lol:

Peter
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
Brugeravatar
anse
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 178
Tilmeldt: 5/06/2010 12:27
Geografisk sted: Østjylland

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af anse »

PR skrev:Hej Anse,

hvis du er interesseret har jeg et komplet Xcarlink samt Garmin black box liggende. Jeg afmonterede det inden jeg afleverede min A4.

Jeg oplevede aldrig nogen problemer med sættet i de 2 år og 90.000 km jeg kørte med det.

Lad mig vide hvis du er interesseret. Jeg er sikker på at vi finder en fair pris :lol:

Peter


Hej Peter,

Hvilken skærm er der med ?
Garmin grafik skulle efter sigende være lidt "old school", hvordan er din ?
Montering ?
Mvh//Bent
__________________________________________
A4 Avant 2.0 TFSI 180 Multitronic B8, MY 2011.
PR
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 102
Tilmeldt: 22/09/2004 21:36

Re: Low budget Navi A4 B8 fra 2009?

Indlæg af PR »

Hej Bent,

min er rigtig nok med en Garmin navigationsboks. Du har ret i at grafikken ikke er overvældende, men aldrig noget jeg har været irriteret over. Inden jeg monterede løsningen brugte jeg en normal Garmin navi med sugekop i forruden, og da det er samme grafik var det fint for mig.

Jeg har tidligere i denne string vist et par billeder, som du kan se.

Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med montering, men det er ikke kompliceret. Stikkene på Xcarlink boksen passer med de originale stik, så bortset fra strøm er der ikke nogen "indgreb" i bilen. Derfor er alle kabler også som nye.

Du er velkommen til at ringe til mig hvis du vil vide mere. Tlf. 23 43 92 78

Mvh

Peter
Hilsen PR

__________________

2012 - A6 Avant 2.0 TDI 177 HK Multitronic 4G
2000 - A4 Limo 1.6 101 HK B5
Låst

Tilbage til "Navigation"