Indbygget Audi-telefon vs. Bluetooth

Spørgsmål og svar om navigation, både originalt Audi og andre mærker.
Låst
Brugeravatar
jstegm
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20/12/2010 15:44
Geografisk sted: Aarhus

Indbygget Audi-telefon vs. Bluetooth

Indlæg af jstegm »

Hej alle,

Jeg er ny på forummet - og ny til Audi! Har endelig - efter lang tids drømmen - fået min første A6'er :D

Bilen er hentet i DE og fra 2006.

Balladen er, at jeg ikke kan tilslutte min mobil via bluetooth. Bilen er monteret med et Audi bluetooth håndsæt i armlænet og meningen er, at man indsætter sit SIM kort i bilen. Det er lidt besværligt, og TDC tillader ikke længere, at man har dual SIM-kort til samme nummer. Jeg har derfor ikke rigtig mulighed for at bruge den indbyggede telefon.. :-k

Alternativet er at tilslutte min egen mobil via Bluetooth, men det er endnu ikke lykkedes (iPhone - måske ekstra problematisk...?!). Jeg havde tænkt mig at opgradere til ny MMI / Bluetooth software, men ifølge Audi i Århus løser det ikke problemet. Jeg fik dog ikke fornemmelsen af, at han var helt sikker på detaljerne...

Hvad siger I - har I erfaringer med dette?

På forhånd manga tak for hjælpen! (y)

Mvh. Jan.
Brugeravatar
CN
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1136
Tilmeldt: 16/10/2006 17:06
Geografisk sted: Sjælland

Re: Indbygget Audi-telefon vs. Bluetooth

Indlæg af CN »

jstegm skrev:Hej alle,

Jeg er ny på forummet - og ny til Audi! Har endelig - efter lang tids drømmen - fået min første A6'er :D

Bilen er hentet i DE og fra 2006.

Balladen er, at jeg ikke kan tilslutte min mobil via bluetooth. Bilen er monteret med et Audi bluetooth håndsæt i armlænet og meningen er, at man indsætter sit SIM kort i bilen. Det er lidt besværligt, og TDC tillader ikke længere, at man har dual SIM-kort til samme nummer. Jeg har derfor ikke rigtig mulighed for at bruge den indbyggede telefon.. :-k

Alternativet er at tilslutte min egen mobil via Bluetooth, men det er endnu ikke lykkedes (iPhone - måske ekstra problematisk...?!). Jeg havde tænkt mig at opgradere til ny MMI / Bluetooth software, men ifølge Audi i Århus løser det ikke problemet. Jeg fik dog ikke fornemmelsen af, at han var helt sikker på detaljerne...

Hvad siger I - har I erfaringer med dette?

På forhånd manga tak for hjælpen! (y)

Mvh. Jan.


Har du MMI High og hvilken Soft version
Carsten
Brugeravatar
Yann
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 22/07/2007 11:57
Geografisk sted: West Sealand County

Re: Indbygget Audi-telefon vs. Bluetooth

Indlæg af Yann »

Det er muligt at bruge det nuværende system, så du ikke skal ud at købe nyt. Der skal dog ændres lidt på det først, for at det kommer til at virke.
Evt. en opdatering af SW, for at det er kompatibelt med din iPhone.
Mvh. Yann


Audi A3 1,9 TDI 2001
VCDS
CRecorder

PicoScope
MobilScan
Torque
EOBDFacile
AutoCom
Brugeravatar
jstegm
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 9
Tilmeldt: 20/12/2010 15:44
Geografisk sted: Aarhus

Re: Indbygget Audi-telefon vs. Bluetooth

Indlæg af jstegm »

Hej begge,

Tak for svar - efter en del søgen frem og tilbage blev svaret, at man SKAL skifte bluetooth-enheden i bilen for at få det til at virke ;(

Har talt med PTheisen, så turen går derned senere på året.

Men tak for input!

Mvh. Jan.
Låst

Tilbage til "Navigation"