El bagrude virker ikke

Indlæg om elektrisk og elektronisk udstyr
Besvar
Flemming Johannes
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20/04/2023 16:05

El bagrude virker ikke

Indlæg af Flemming Johannes »

Har en A6 årg 2004 okt., sedan

Elbagruden virker ikke. Kontakten lyser i ca 30 sekunder går herefter ud. Hvor skal jeg fejlfinde ?


sikring hvor sidder den?

relæ ? Hvor sidder dette henne

Andet ?

Håber i experter har et bud på hvad jeg skal fejlsøge på?

vh
Flemming Johannes
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2665
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: El bagrude virker ikke

Indlæg af Høy »

Hvis det er en 4f, du har (det er lige på vippen med 2004), skyldes det sandsynligvis batteriovervågningen. Hvis spændingen på batteriet ikke er over 80 %, slår bilen forbrugere fra i en bestemt rækkefølge.

Du kan kontrollere det ved at slutte et ladeapparat til i nogen tid og se, om bagruden så virker. Jeg kan ikke helt huske, hvordan det ser ud, men ladeapparatet skal formodentlig sluttes til på den ladestyreenhed, der sidder på batteriet - ellers på en tap i motorrummet.

Generatoren er karakteristikstyret, så der kun lades, når der har været forbrug, så hvis batteriet lige er blevet byttet, er det sandsynligvis kodet forkert, eller det var ikke magen til det gamle (samme problem).

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Flemming Johannes
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20/04/2023 16:05

Re: El bagrude virker ikke

Indlæg af Flemming Johannes »

Batteriet er blevet tjekket hos Quick Point. Batteriet var OK og batterilevel er 100 % ved at tjekke dette på menuen i systemet.
Selve ruden kan man ikke se hvor + og minus er. Sidder forsænket så kan ikke måle.
Måske det er relæet der sidder i bagagerummet til høre nær ved sikring. Hvordan kan man tjekke relæet ?
Ville det være en ide at tage strømmen fra og koble til igen?
Besvar

Tilbage til "Elektrisk udstyr"