Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Hej alle
Jeg har købt en rigtig ny-klasikker - en super flot og velholdt Audi A6 C4 2,6 V6 årgang 1995. Bilen er ment, som rent liebhaveri - skal som bil nr. 3 måske køre 3.000-4.000 km pr. år. - Jeg er virkelig glad for bilen og meget imponeret over, at en 26 år gl. bil kan køre så godt..
Jeg er begyndt at lave diverse små-ting på bilen - har indkøbt både VCDS, Haynes og So wird's gemacht - man kan jo lave utrolig meget på sådan en C4 selv..
Jeg har dog lige et spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på. Bilen melder fejl i bremsesystemet med 3 høje bip ved start og en blinkende bremse-advarselslys. Jeg har læst fejl ud på VCDS og ABS-systemet er helt i orden. Jeg mistænker, at det er slidte/defekter sensorer til bremseklodserne som giver balladen. Jeg har læst, at ledningerne blot kan luses ved sensorerne eller evt. i motorrummet, men jeg vil gerne køre det så tæt på instrument-brættet som muligt for at undgå flere ledningsfejl. Jeg har på et tidspunkt læst i et forum, at der kan luses eller laves et fiks ved relæerne/multi-stikkene ved fødderne i passager-siden - desværre kan jeg ikke mere finde det indlæg.. Er der nogen her, som ved hvilke ledninger, der skal forbindes - evt. ved instrumenteringen eller multi-stikkene? Jeg taler ikke om at luse i motorrummet eller ved sensorerne ved hvert hjul.
Bilen har boet de første 12 år i Tyskland og derefter kun haft 2 ejere i DK. Super flot og org. stand med kun 212.000 km. Det eneste uoriginale som jeg har kunnet finde - er en montering af kørelys på et tidspunkt.
På forhånd tak og god weekend.
Mvh. Jakob Larsen
Jeg har købt en rigtig ny-klasikker - en super flot og velholdt Audi A6 C4 2,6 V6 årgang 1995. Bilen er ment, som rent liebhaveri - skal som bil nr. 3 måske køre 3.000-4.000 km pr. år. - Jeg er virkelig glad for bilen og meget imponeret over, at en 26 år gl. bil kan køre så godt..
Jeg er begyndt at lave diverse små-ting på bilen - har indkøbt både VCDS, Haynes og So wird's gemacht - man kan jo lave utrolig meget på sådan en C4 selv..
Jeg har dog lige et spørgsmål, som jeg håber at kunne få svar på. Bilen melder fejl i bremsesystemet med 3 høje bip ved start og en blinkende bremse-advarselslys. Jeg har læst fejl ud på VCDS og ABS-systemet er helt i orden. Jeg mistænker, at det er slidte/defekter sensorer til bremseklodserne som giver balladen. Jeg har læst, at ledningerne blot kan luses ved sensorerne eller evt. i motorrummet, men jeg vil gerne køre det så tæt på instrument-brættet som muligt for at undgå flere ledningsfejl. Jeg har på et tidspunkt læst i et forum, at der kan luses eller laves et fiks ved relæerne/multi-stikkene ved fødderne i passager-siden - desværre kan jeg ikke mere finde det indlæg.. Er der nogen her, som ved hvilke ledninger, der skal forbindes - evt. ved instrumenteringen eller multi-stikkene? Jeg taler ikke om at luse i motorrummet eller ved sensorerne ved hvert hjul.
Bilen har boet de første 12 år i Tyskland og derefter kun haft 2 ejere i DK. Super flot og org. stand med kun 212.000 km. Det eneste uoriginale som jeg har kunnet finde - er en montering af kørelys på et tidspunkt.
På forhånd tak og god weekend.
Mvh. Jakob Larsen
Mvh. Jakob T. Larsen
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Hvis det er det samme som en S6 C4. Det vil tro det er.
Så prøv at se på det her link.
https://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/130344.phtml
Så prøv at se på det her link.
https://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/130344.phtml
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Super - tak for det. Jeg tror måske, at layout på stik er lidt anderledes, når det ikke er en S6, men nu har jeg da lidt at gå ud fra.
Det var lige præcis sådan en løsning, som jeg ledte efter - god weekend .
Det var lige præcis sådan en løsning, som jeg ledte efter - god weekend .
Mvh. Jakob T. Larsen
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Hvis det er meget kompliceret at finde de rigtige ledninger til den løsning du går efter kan du jo vælge at luse ledningen i motorrummet.
På min A6 C4 klippede jeg følerledningen i skærmkassen og trak den ind i motorrummet hvor de 2 ledere blev afisoleret og samlet i en muffe.
Så var den ged barberet.
Held og lykke med den fine bil.
Mvh Morten
På min A6 C4 klippede jeg følerledningen i skærmkassen og trak den ind i motorrummet hvor de 2 ledere blev afisoleret og samlet i en muffe.
Så var den ged barberet.
Held og lykke med den fine bil.
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Hej Morten
Tak for tippet - jeg har ikke fået set på det endnu - bliver “ledningen” ført fra alle 4 hjul til at ende ved et hjul, således at ringen kan blive “sluttet” ved blot at luse det ene kabel i motorrum?
For i så fald er din løsning, hvis det letteste.
Tak for det under alle omstændigheder - det er bare en dejlig bil sådan en C4 - man bliver glad i låget af at køre i den .
Tak for tippet - jeg har ikke fået set på det endnu - bliver “ledningen” ført fra alle 4 hjul til at ende ved et hjul, således at ringen kan blive “sluttet” ved blot at luse det ene kabel i motorrum?
For i så fald er din løsning, hvis det letteste.
Tak for det under alle omstændigheder - det er bare en dejlig bil sådan en C4 - man bliver glad i låget af at køre i den .
Mvh. Jakob T. Larsen
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Der er kun slidindikator på forhjulene så det er kun 2 ledninger du skal nappe, afisolere og give en muffe.
Mvh Morten
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Alletiders - tak for det - jeg må i gang.. Hav en god dag..
Mvh. Jakob T. Larsen
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Lige en tilbagemelding herfra..
Højre bremsesensor var stadig tilkoblet - jeg frakoblede den og lusede kablet i motorrummet. Venstre bremsesensor var allerede blevet klippet, men kablet lå bare løst i motorrummet uden at være "sluttet". Efter også grundigt at have luset denne side forsvandt fejlen i både bremse-lampen i instrumentbordet samt også de 3 x bip ved start..
Desværre gik der kun ca. 5 minutter og så var fejlen tilbage igen.. Jeg har forsøgt med føleren til bremsevæske, men uden held. Jeg tror, at der er dårlig forbindelse/brud længere inde på kablet. Så jeg er vist tilbage til min første ide igen med at forsøge at "fange" kablerne lige inden instrument-panelet eller evt. hvor mange af multi-stikkene bliver samlet.
Jeg skriver en tilbagemelding, hvis jeg får held med det. Tak for hjælpen.
Højre bremsesensor var stadig tilkoblet - jeg frakoblede den og lusede kablet i motorrummet. Venstre bremsesensor var allerede blevet klippet, men kablet lå bare løst i motorrummet uden at være "sluttet". Efter også grundigt at have luset denne side forsvandt fejlen i både bremse-lampen i instrumentbordet samt også de 3 x bip ved start..
Desværre gik der kun ca. 5 minutter og så var fejlen tilbage igen.. Jeg har forsøgt med føleren til bremsevæske, men uden held. Jeg tror, at der er dårlig forbindelse/brud længere inde på kablet. Så jeg er vist tilbage til min første ide igen med at forsøge at "fange" kablerne lige inden instrument-panelet eller evt. hvor mange af multi-stikkene bliver samlet.
Jeg skriver en tilbagemelding, hvis jeg får held med det. Tak for hjælpen.
Mvh. Jakob T. Larsen
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Prøv i første omgang at afkorte den gamle ledning mest muligt og så lav kortslutningen der.
Ledningen knækker altid der hvor den bevæger sig mest og det er typisk lige hvor den går igennem karosseriet.
Måske du ikke har fået klippet det dårlige stykke væk.
Mvh Morten
Ledningen knækker altid der hvor den bevæger sig mest og det er typisk lige hvor den går igennem karosseriet.
Måske du ikke har fået klippet det dårlige stykke væk.
Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Hej Morten
Ja - det har jeg også selv tænkt.. Jeg giver det et ekstra forsøg, så snart jeg kan og giver en tilbagemelding her..
Ja - det har jeg også selv tænkt.. Jeg giver det et ekstra forsøg, så snart jeg kan og giver en tilbagemelding her..
Mvh. Jakob T. Larsen
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Så virker det fint - grundigt “luset” i motorrum. Tak for assistancen.
Mvh. Jakob T. Larsen
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
Nuværende biler:
Audi A6 C4 2,6 V6 - 1995
Dacia Duster 1,5 DCi - 2018
Dacia Dokker VAN 1,5 DCi - 2020
Tidligere biler:
1993 VW Caravelle 10 2,5 TDI 10 prs. Bus - 2006 Renault Scenic 1,9 DCi -2003 Renault Scenic 1,6 - 2005 Hyundai Terracan 2,9 CRDi VAN - 2000 Peugeot Boxer 2,5 TD VAN - 1997 Suzuki Swift 1.0 - 2006 SEAT Altea TDI DSG VAN -1989 Toyota Carina II 1,6 - 1990 VW Golf 1,6 TD VAN - 1987 Peugeot 205 GTi 1,6
- bertlov
- Bestyrelsesmedlem
- Indlæg: 328
- Tilmeldt: 21/10/2005 20:16
- Geografisk sted: Nr. Lyndelse v/Odense
Re: Bremsefejl-lys - lus evt. ved multi-stik?
Godt at du fik det til at virke.
Har selv lige måtte skifte instrumentbord, da fejlen forblev aktiv, selv ved lus direkte i det grønne stik.
/Søren
Har selv lige måtte skifte instrumentbord, da fejlen forblev aktiv, selv ved lus direkte i det grønne stik.
/Søren
Audi A8 (4E) 4,2 (BFM) quattro FL 2003
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)
Audi A2 (8Z) 1,2 (ANY) 3L 2004
Lupo 3L 2001
Audi A6 2,8 aut. quattro 1995 (solgt)
Audi 100 2,8 quattro 1992 (skrottet)