Ny A5 - størrelse på fælg og meget mere......

Det siger vist sig selv.
Besvar
Knolden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 13/01/2008 12:15
Geografisk sted: Århus

Ny A5 - størrelse på fælg og meget mere......

Indlæg af Knolden »

Hej, så kommer der en ny A5 i garagen i starten af næste måned :-) Og så dukker der en masse spørgsmål op, ang. fælge.....

Det er en S-line model, så den er født med 18” alufælge "S line" design som disse.
medfødt.jpg
sline-bil.jpg
Jeg er lidt i tvivl om, hvorvidt jeg bare skal beholde dem som sommerfælge og så finde nogle andre til vinterfælge, eller om jeg skal få vinterdæk på dem, og så finde nogle nye sommerfælge.....

Er S-line-fælgen overhovedet egnet til vinterfælg? Ville 17" i princippet ikke være bedre til vinteren? Men tænker, at det nok ville komme til at se lidt noller ud.

Hvis jeg nu skal have nogle nye sommerfælge, vil 19" så gøre en kæmpe forskel på komforten?

Bilen er Daytonagrå så vil f.eks. Audis cavo fælge med kontrastlakering se dumt ud? Kontrasten er jo nok ikke samme farve som Daytona.... Og så igen, de er 19" og hvis det ødelægge komforten.........
cavo.jpg
cavo-bil.jpg
Og ellers er der jo også dem i mat titanlook
tital-bil.jpg

Idéer, tanker, forslag modtages med kyshånd :-)
Senest rettet af Knolden 3/11/2021 15:31, rettet i alt 2 gange.
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny A5 - størrelse på fælg og meget mere......

Indlæg af jorlund »

Jeg kører med 19'' om sommeren og 18'' om vinteren på min S4 B8 - synes komforten er fin med begge dele. Men det er jo smag og behag - min gamle TT mk2 var i hvert fald stenhård i forhold til.

Jeg tror du er nødt til at lægge nogle billeder op - jeg har lidt svært ved at følge med i dine beskrivelser.
Knolden
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 91
Tilmeldt: 13/01/2008 12:15
Geografisk sted: Århus

Re: Ny A5 - størrelse på fælg og meget mere......

Indlæg af Knolden »

Nu med billeder :)

Der er jo også den måske mere klassiske, også med kontrastgrå....
kontrast-bil.jpg
2014 Audi A5 Sportback 2,0 TDI Ultra
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Ny A5 - størrelse på fælg og meget mere......

Indlæg af jorlund »

Jeg er ret glad for det matte titanium look :)

Jeg ville ikke være bekymret for at bruge de originale fælge til vinterdæk. Uanset hvad bliver de grimme efter nogle år, men man kan altid få dem omlakeret, hvis man er træt af det.

Vinterdæk på de fælge du har nu, og så har du vinteren til at gå på jagt efter de rigtige 19'ere til forårets komme.
Besvar

Tilbage til "Dæk & fælge"