A4 hjul til brug på AE

Det siger vist sig selv.
Besvar
Federau
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18/10/2010 22:13
Geografisk sted: Fyn

A4 hjul til brug på AE

Indlæg af Federau »

Jeg har lige byttet min kære A4 3.0 TDI 2005 ud med en A3 Sportback 1.4 TSFI Ambiente. Spørgsmålet er nu om jeg kan bruge mine gamle vinterhjul til den nye dyt. De gamle hjul er et sæt originale Audi Aluhjul. Jeg mener de er (var) en del af S-line pakken i 2005, se billede.
Værkføreren ved Audi siger at de ikke kan bruges. Det er noget med centrering og indpresningsdybde. Jeg vil gerne have det tjekket for at se om det ikke bare er fordi de gerne vil sælge et sæt hjul. Dækdimensionen på de gamle hjul er 235/45 R17 og det skulle passe fint med standarden på de nye som er 205/55 R16. ET målet for de nye kan jeg se i manualen, men hvor ser jeg ET for de gamle? Og, hvis boltdiameteren er den samme, hvad er det så for noget med centrering?

Hjælp, please

DSC_0039.jpg
DSC_0039.jpg (67.21 KiB) Vist 17490 gange
Mvh Manfred Federau
----------------------
A4 3.0 TDI quattro Avant B7 '05 ("vollausstattet")

Triumph TR6 2.5 PI
Mikael Hartmann
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 17/09/2010 07:23

Re: A4 hjul til brug på AE

Indlæg af Mikael Hartmann »

Hvorfor spørger du i 2 forskellige tråde
Federau
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 40
Tilmeldt: 18/10/2010 22:13
Geografisk sted: Fyn

Re: A4 hjul til brug på AE

Indlæg af Federau »

Det er længe siden jeg sidst har brugt forum'et, og da jeg prøvede i går gik der lidt koks i det. For det første skete der det, at da jeg prøvede at redigere en slagfejl i overskriften kunne det ikke lade sig gøre, fordi jeg skulle "et eller andet med afstemninger" , metoden til hvilket jeg ikke synes fremgik. Derfor, og fordi jeg synes det måske var specifikt for A3, gentog jeg spørgsmålet i en anden tråd. Håber ikke det gør så meget. jeg kan slette den ene, formoder jeg.
En anden ting, nu jeg har fat i en "kollega" der bekymrer sig om forum'et. Jeg har skiftet mailadresse og fra nytår vil jeg ikke mere kunne bruge den gamle. Det var fuldstændig umuligt for mig på min profil at se, hvordan jeg kan rette dette. Giv mig venligst et vink om dette.
Og så vil jeg da gerne have svar på mit spørgsmål ;(
Mvh Manfred Federau
----------------------
A4 3.0 TDI quattro Avant B7 '05 ("vollausstattet")

Triumph TR6 2.5 PI
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: A4 hjul til brug på AE

Indlæg af Høy »

;|

Brugerkontrolpanel > Profilindstillinger > Konto > Emailadresse

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: A4 hjul til brug på AE

Indlæg af jorlund »

Angående dimensioner og centrering:

Boltdiameteren er den samme (5x112).
Centrering: Centerhullet i fælgen skal passe på studsen på hjulnavet. På de gamle A4'ere, samt din A3 er center-hullet 57,1mm i diameter. På de nye A4'ere (B8) er center-hullet 66,6mm. Den del burde passe fint.
Inpresning: ET-målet burde være præget på bagsiden af en af egerne. A3'erne har et ret højt ET-mål (51-54, så vidt jeg husker). Hvis ET er 54, må du ikke gå længere ned end ET44 i følge synsreglementet, med mindre fælgen er typegodkendt til din bilmodel. Hvis man ser stort på det kan man altid kigge efter, om fælgen og dækket holder sig inden for skærmkassen - så går det som regel :)
Besvar

Tilbage til "Dæk & fælge"