Cylinder lokation
Cylinder lokation
Er der nogen der kan fortælle mig hvor de forskellige cylindre sidder. Leder efter cylinder nr. 4. a6 2.8 4f 2006
Stephan Andersen
Q7 3.0 TDI 4L quattro S-Line 2007
VCDS
Q7 3.0 TDI 4L quattro S-Line 2007
VCDS
Re: Cylinder lokation
4 er den forreste i førersiden.
1, 2, 3 er passagersiden med 1 forrest.
4, 5, 6 er førersiden med 4 forrest.
Tænker altid dårlig spole, men hvem ved? Du kan teste det ved at bytte om på to af dem og se, om fejlen vandrer med.
\Alex
1, 2, 3 er passagersiden med 1 forrest.
4, 5, 6 er førersiden med 4 forrest.
Tænker altid dårlig spole, men hvem ved? Du kan teste det ved at bytte om på to af dem og se, om fejlen vandrer med.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Cylinder lokation
Når du siger forrest, så er det selvfølgelig fronten af bilen ikke? Der er fejl på cylinder 4 og har skiftet spolen på den cylinder tættest på front i førerside men fejlen er der stadigvæk. Det kan selvf. også være tændrøret.
Stephan Andersen
Q7 3.0 TDI 4L quattro S-Line 2007
VCDS
Q7 3.0 TDI 4L quattro S-Line 2007
VCDS
Re: Cylinder lokation
Jo, det er forrest i kørselsretningen.
https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... 4d081a7a0c
Det nederste er placeringen af kablerne på den gammeldags tændspole. Har ingenting at sige for din bil.
Du skal være opmærksom på, at bilen registrerer forbrændingsudsættere - ikke nødvendigvis elektriske tændingsudsættere. Den kan måle, at kraften fra den pågældende cylinder mangler, men årsagen kender den ikke. Det er ikke muligt at måle, om gnisten faktisk kommer eller ej, eller om benzinen eller kompression mangler (dyse, utæt ventil). Men som du er inde på, er tændrøret det letteste at tjekke, hvis tændspolen med sikkerhed er god. Kabelnettet eller stikket til tændspolen kan også være defekt.
Motorcomputeren måler hele tiden på triggertandkransen, som sidder på svinghjulet, og hvis det tager længere tid at komme fra 4 til 3, end det tager fra 1 til 4, må 4 være svagere end de andre.
\Alex
https://www.audi-80-scene.de/forum/inde ... 4d081a7a0c
Det nederste er placeringen af kablerne på den gammeldags tændspole. Har ingenting at sige for din bil.
Du skal være opmærksom på, at bilen registrerer forbrændingsudsættere - ikke nødvendigvis elektriske tændingsudsættere. Den kan måle, at kraften fra den pågældende cylinder mangler, men årsagen kender den ikke. Det er ikke muligt at måle, om gnisten faktisk kommer eller ej, eller om benzinen eller kompression mangler (dyse, utæt ventil). Men som du er inde på, er tændrøret det letteste at tjekke, hvis tændspolen med sikkerhed er god. Kabelnettet eller stikket til tændspolen kan også være defekt.
Motorcomputeren måler hele tiden på triggertandkransen, som sidder på svinghjulet, og hvis det tager længere tid at komme fra 4 til 3, end det tager fra 1 til 4, må 4 være svagere end de andre.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)