Hej
har du prøvet at få udlæst fejl via Vag-com?
Startproblem ved varm motor
Re: Startproblem ved varm motor
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Re: Startproblem ved varm motor
har du prøvet at få udlæst fejl via Vag-com?
Ingen fejlkoder og forureningen burde også være i orden, da den er nysynet.
Det er faktisk et fint forslag, hvis der mangler brændstof. Hvis den imidlertid reelt drukner, fordi den får for meget, hjælper det næppe ret meget. Så skal man tage dysestikkene af for at forhindre, at den får endnu mere, og så går den i stå, så snart startgassen er brugt op. Men man kan i det mindste bekræfte, at den har tænding, medmindre tændrørene allerede er så våde, at de heller ikke antænder gassen.Jeg ville måske have forsøgt meget forsigtigt med startgas når bilen er i den tilstand hvor den ikke vil starte.
Omvendt kan man prøve at tage dysestikkene af efter første forgæves startforsøg. Efterhånden som man tørner, bliver der så fjernet lidt brændstof, og på et tidspunkt kan den tænde en eller to gange igen, dog uden at starte helt - hvis den altså drukner.
Meget mærkeligt. Der må være flere symptomer, eller en af de tjekkede dele er alligevel i stykker/dårlig.
Havde den også problemet, da den var til syn? Hvis den bestod gastesten trods fejlen, kan brændstoftrykket formodentlig udelukkes.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Re: Startproblem ved varm motor
Fik idag tid til at skifte knastakselsensoren, som sidder bag et dæksel foran på motoren - men motoren opfører sig stadig på samme måde: starter nærmest for godt og løber så hurtigt op i omdrejninger at starteren ikke når at koble helt ud.
Når jeg så efter et par minutter slukker motoren og forsøger at starte den igen, tørner den motoren fint, men den vil allerhøjest prutte lidt - som om den enten ikke får gnist eller benzin - eller gnisten kommer på det forkerte tidspunkt.l
Jeg har vist forsøgt med startgas, uden det gav nogen ændring og jeg har også prøvet med en varmepistol direkte ind i indsugningen, uden det hjælper - det eneste, der hjælper er at lade bilen stå en 5 - 6 timer og så forsøge igen, hvor den så normalt gerne vil starte igen.
Hvis dyserne var defekte og vedblev med at lukke benzin ind i cylindrene - skulle man vel kunne komme ud over det, ved at vedblive med at tørne motoren noget længere tid med fuld pedal - men den vil stadig ikke starte, når den først har været startet.
Det næste, jeg vil forsøge at skifte er impulsgiveren til krumtapakslen - hvis nogen lige ved, hvor den befinder sig ville det være fint.
De computere, jeg hidtil har haft forbundet - har ikke vist nogen fejl - og den ene bliver løbende opdateret - så tror ikke, den ikke ville kunne finde fejlene og nulstille dem, hvis de kunne detekteres - men jeg har før haft fejl på en bil, hvor det eneste det autoriserede værksted kunne finde ud af - var at de ikke kunne finde ud af det - og så var det bare benzinpumpen i tanken, der ikke gav nok fortryk og filteret her, der skulle renses.
Når jeg så efter et par minutter slukker motoren og forsøger at starte den igen, tørner den motoren fint, men den vil allerhøjest prutte lidt - som om den enten ikke får gnist eller benzin - eller gnisten kommer på det forkerte tidspunkt.l
Jeg har vist forsøgt med startgas, uden det gav nogen ændring og jeg har også prøvet med en varmepistol direkte ind i indsugningen, uden det hjælper - det eneste, der hjælper er at lade bilen stå en 5 - 6 timer og så forsøge igen, hvor den så normalt gerne vil starte igen.
Hvis dyserne var defekte og vedblev med at lukke benzin ind i cylindrene - skulle man vel kunne komme ud over det, ved at vedblive med at tørne motoren noget længere tid med fuld pedal - men den vil stadig ikke starte, når den først har været startet.
Det næste, jeg vil forsøge at skifte er impulsgiveren til krumtapakslen - hvis nogen lige ved, hvor den befinder sig ville det være fint.
De computere, jeg hidtil har haft forbundet - har ikke vist nogen fejl - og den ene bliver løbende opdateret - så tror ikke, den ikke ville kunne finde fejlene og nulstille dem, hvis de kunne detekteres - men jeg har før haft fejl på en bil, hvor det eneste det autoriserede værksted kunne finde ud af - var at de ikke kunne finde ud af det - og så var det bare benzinpumpen i tanken, der ikke gav nok fortryk og filteret her, der skulle renses.
Re: Startproblem ved varm motor
De er næppe alle sammen defekte på én gang, men hvis trykket er for højt, kommer der for meget ind, og det holder ikke op, fordi du træder på speederen. Dyserne er dimensioneret efter fuld belastning på motoren, så der kan komme meget benzin ud af dem. Bilen kan kun styre, hvor længe de er åbne, men den er nødt til at gå ud fra, at trykket er konstant.Hvis dyserne var defekte og vedblev med at lukke benzin ind i cylindrene - skulle man vel kunne komme ud over det, ved at vedblive med at tørne motoren noget længere tid med fuld pedal
Hvis den er i stykker, kan bilen med sikkerhed ikke starte... heller ikke, når den er kold. På min gamle 91'er var det 100% enten eller. Da sensoren gik i stykker, gik bilen bare ud. Der var ikke andet at gøre end at stå ud og skubbe.Det næste, jeg vil forsøge at skifte er impulsgiveren til krumtapakslen
Har du prøvet at pille tankproppen af og så starte... eller trække stikket af tankudluftningsventilen? Den sidder i højre side af motorrummet og klikker højlydt, hvis udluftningen er stoppet.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)