Kølevandstemperatur måler

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

Hej,

Har lige købt mig en Audi A6 C5 2.4 fra 2002 (209.000 km) med BDV motor og Tiptronic - fuld læder og meget mere. Dejlig bil og nærmest nul rust .. Kører fantastisk!

Den har fuld service historie både lavet ved Audi og andre. Seneste service er fra Oktober 2018 hvor der blev skiftet termostat, vand pumpe. Den svinger i temperatur ved kørsel. Oppe og vende på 105 grader og så falder den igen til normalt leje 90-92 ish.. Har i dag talt med Audi i Horsens der lavede sidste service. De kunne fortælle hele historien på bilen mht. denne livlige temperatur. De fortalte at tidligere ejer har fortalt at den altid har bevæget sig i temp. De har udover termostat og vand pumpe skiftet følgende: viskosekobling, følerne på køle væske, de har skiftet instrumenthus - som hjalp kortvarigt, men problemet kom igen. De vil gerne undersøge bilen og skifte alt det der er defekt som de har før lavet U/b. Dog dækker de ikke arbejdsløn hvilket jo er klart den største del. Jeg kan frit få det lavet hvor jeg vil ud fra dette. Dele der blev brugt ved udskiftning var købt via Audi fra FTZ (hedder det sådan?)
Tænker min normale mekaniker skal lave dette i og med at delene er billige og hans timeløn er langt mere spiselig end Audis.

Men spørgsmålet er hvor starter vi .. Og vil en tester evt. afslører et eller andet .. ? Tænker at det burde andre nok have gjort også.
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Bjørn T »

Ved ikke om det er korrekt, men har hørt, at instrumentet “låser” på 90gr. når bilen er driftvarm. Temperaturen i motoren kan vel heller ikke konstant være nøjagtig 90 gr. og det vil også være irriterende, at se på en måler der svinger op og ned.
Måske er det den funktion i styringen/instumentet der er defekt. :-k
Du skriver jo også, at det hjalp kortvarigt da instrumenthuset blev skiftet.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

Glemte lige at skrive at i går efter en kort køretur men hvor kølevand nåede at blive varm åbnede jeg kølehjelmen og der “syede/kogte” det under låget til kølervæsken. Om det er normalt eller ej ved jeg ikke .. har aldrig tænkt over dette, men ved godt at jeg ikke må lukke op for låget når den er varm.

Det med tidligere udskiftning af instrument til et andet siger mig mest at det ikke er instrumentet den er gal med ..
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af kimenemark »

Det er bestemt ikke normalt og da slet ikke efter en "kort" køretur!
Lyder som om noget er blokkeret i dit system eller at termostat ikke virker korrekt.

Jeg havde problemer med, at vandet ikke blev varmt nok fordi termostaten åbnede alt for tidligt. Kom aldrig over 75gr. bortset fra når vi stod i kø i Tyskland om sommeren ved 30+ grader ;-)

Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af JensNo »

Det lyder mere som en defekt vandpumpe.

Giver den varme i kabinen?
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

Er også en smule urolig ..

Undre mig bare at temp falder tilbage til næsten 90 og stiger når jeg holder .. Mekaniker mener der ikke er modstand nok i ventilator og derfor mener han at det måske skyldes viskosekoblingen.. Eller termostaten som du siger
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

JensNo skrev:Det lyder mere som en defekt vandpumpe.

Giver den varme i kabinen?

Prøver lige i morgen at teste det med varmen i kabinen .. Har ikke været aktuelt med varme de sidste par dage :-)
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af morten00 »

Blenster skrev:Er også en smule urolig ..

Undre mig bare at temp falder tilbage til næsten 90 og stiger når jeg holder .. Mekaniker mener der ikke er modstand nok i ventilator og derfor mener han at det måske skyldes viskosekoblingen.. Eller termostaten som du siger
Er der ikke 2 blæsere på køleren, en elektrisk og en viskosekoblet?

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

morten00 skrev:
Blenster skrev:Er også en smule urolig ..

Undre mig bare at temp falder tilbage til næsten 90 og stiger når jeg holder .. Mekaniker mener der ikke er modstand nok i ventilator og derfor mener han at det måske skyldes viskosekoblingen.. Eller termostaten som du siger
Er der ikke 2 blæsere på køleren, en elektrisk og en viskosekoblet?

Mvh Morten

Jo to stk. som du beskriver. Og har også modstand i den ene med viskosekoblingen..
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af morten00 »

Blenster skrev:
morten00 skrev:
Blenster skrev:Er også en smule urolig ..

Undre mig bare at temp falder tilbage til næsten 90 og stiger når jeg holder .. Mekaniker mener der ikke er modstand nok i ventilator og derfor mener han at det måske skyldes viskosekoblingen.. Eller termostaten som du siger
Er der ikke 2 blæsere på køleren, en elektrisk og en viskosekoblet?

Mvh Morten

Jo to stk. som du beskriver. Og har også modstand i den ene med viskosekoblingen..
.. og du er sikker på at den elektriske kører?
Den burde altid køre når klimaanlægget er tændt og ved slukket klima starter den efter behov (=når termostaten i bunden af køleren bliver varm)

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

JensNo skrev:Det lyder mere som en defekt vandpumpe.

Giver den varme i kabinen?
Har nu kørt stille og roligt 20 km og da vandtemperatur var på 90 tændte jeg varmen og det virker fint.
Temp steg som den plejer op på ca. 100 men sjovt nok så faldt den til normal efter at have taget et højre sving på vej ind på motorvej .. pt. Ligger den stabilt på ca. 92 ish ..
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

morten00 skrev:
Blenster skrev:Er også en smule urolig ..

Undre mig bare at temp falder tilbage til næsten 90 og stiger når jeg holder .. Mekaniker mener der ikke er modstand nok i ventilator og derfor mener han at det måske skyldes viskosekoblingen.. Eller termostaten som du siger
Er der ikke 2 blæsere på køleren, en elektrisk og en viskosekoblet?

Mvh Morten

Begge Blæser virker ..

Motor temp kommer op på 100 ved normal kørsel og kølevand på ca. 92 ..
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af morten00 »

Blenster skrev:
JensNo skrev:Det lyder mere som en defekt vandpumpe.

Giver den varme i kabinen?
Har nu kørt stille og roligt 20 km og da vandtemperatur var på 90 tændte jeg varmen og det virker fint.
Temp steg som den plejer op på ca. 100 men sjovt nok så faldt den til normal efter at have taget et højre sving på vej ind på motorvej .. pt. Ligger den stabilt på ca. 92 ish ..
Er temperaturen altid normal når du har fart på?

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

morten00 skrev:
Blenster skrev:
JensNo skrev:Det lyder mere som en defekt vandpumpe.

Giver den varme i kabinen?
Har nu kørt stille og roligt 20 km og da vandtemperatur var på 90 tændte jeg varmen og det virker fint.
Temp steg som den plejer op på ca. 100 men sjovt nok så faldt den til normal efter at have taget et højre sving på vej ind på motorvej .. pt. Ligger den stabilt på ca. 92 ish ..
Er temperaturen altid normal når du har fart på?

Mvh Morten
Ikke helt, stiger og falder indimellem, har dog lige kørt fra Ringsted og hjem til Kbh og kun lige efter opstart af motor gik den op på 105 ca herefter på motorvej med 110 faldt den kort efter til de 92 ca. Olie temp ligger højere end min tidligere af samme model dog uden tiptronic. Den lå som regel stabilt på 85 ca. I denne ligger den på 100 ... eneste del jeg kan komme på der ikke er skiftet er luftmassemåler men ved ikke om det er en mulighed.
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af kimenemark »

Hvis vi lige prøver at overskueliggøre dine erfaringer, som jeg forstår dem (ret mig gerne ;-))

- Ved koldstart går vandtemp. (instrumentaflæst) hurtigt (ca. tid??) til ca. 105gr.
- efter noget kørsel (ca. tid??) ligger "normal" vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.
- olietemp. (instrumentaflæst) ligger på ca. 100gr. ved driftsvarm motor.

Hvis vandtemp. (instrumentaflæst) er de ca. 105gr. går jeg ud fra det koger i beholderen eller?
Hvad når du har kørt lidt med vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.?

Grunden til (instrumentaflæst) er, at de jo ikke er præcise, som i... de kan være meget upræcise ;-)

Kunne evt. være luft i systemet!


Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

kimenemark skrev:Hvis vi lige prøver at overskueliggøre dine erfaringer, som jeg forstår dem (ret mig gerne ;-))

- Ved koldstart går vandtemp. (instrumentaflæst) hurtigt (ca. tid??) til ca. 105gr.
- efter noget kørsel (ca. tid??) ligger "normal" vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.
- olietemp. (instrumentaflæst) ligger på ca. 100gr. ved driftsvarm motor.

Hvis vandtemp. (instrumentaflæst) er de ca. 105gr. går jeg ud fra det koger i beholderen eller?
Hvad når du har kørt lidt med vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.?

Grunden til (instrumentaflæst) er, at de jo ikke er præcise, som i... de kan være meget upræcise ;-)

Kunne evt. være luft i systemet!


Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Helt korrekt beskrevet ..

Interessant det med luft i systemet.. hvordan kommer jeg af med dette?
Eller tester om det er det? :D
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Gio »

Havde problemet på min b6 for nogle måneder siden. Kunne stige hurtigt til alarm i FIS - for at falde efter et sving eller bump.

Ny termostat og temperatur-sensor - og ingen problemer siden.
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

Gio skrev:Havde problemet på min b6 for nogle måneder siden. Kunne stige hurtigt til alarm i FIS - for at falde efter et sving eller bump.

Ny termostat og temperatur-sensor - og ingen problemer siden.

Har indhentet tilbud på problemet og der vil de starte med termostat .. så håber det løser dette. Temperatur Sensor kan vel tjekkes via tester om de fungere korrekt?
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Bjørn T »

Tag øverste slange af til varmeapparatet, går gennem bagvæggen til kabinen, og fyld kølervæske på til det kommer ud af slangen. Kan du komme til det, så fyld også noget ind i studsen til varmeapperatet.
Blenster skrev:
kimenemark skrev:Hvis vi lige prøver at overskueliggøre dine erfaringer, som jeg forstår dem (ret mig gerne ;-))

- Ved koldstart går vandtemp. (instrumentaflæst) hurtigt (ca. tid??) til ca. 105gr.
- efter noget kørsel (ca. tid??) ligger "normal" vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.
- olietemp. (instrumentaflæst) ligger på ca. 100gr. ved driftsvarm motor.

Hvis vandtemp. (instrumentaflæst) er de ca. 105gr. går jeg ud fra det koger i beholderen eller?
Hvad når du har kørt lidt med vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.?

Grunden til (instrumentaflæst) er, at de jo ikke er præcise, som i... de kan være meget upræcise ;-)

Kunne evt. være luft i systemet!


Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Helt korrekt beskrevet ..

Interessant det med luft i systemet.. hvordan kommer jeg af med dette?
Eller tester om det er det? :D
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: Kølevandstemperatur måler

Indlæg af Blenster »

Bjørn T skrev:Tag øverste slange af til varmeapparatet, går gennem bagvæggen til kabinen, og fyld kølervæske på til det kommer ud af slangen. Kan du komme til det, så fyld også noget ind i studsen til varmeapperatet.
Blenster skrev:
kimenemark skrev:Hvis vi lige prøver at overskueliggøre dine erfaringer, som jeg forstår dem (ret mig gerne ;-))

- Ved koldstart går vandtemp. (instrumentaflæst) hurtigt (ca. tid??) til ca. 105gr.
- efter noget kørsel (ca. tid??) ligger "normal" vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.
- olietemp. (instrumentaflæst) ligger på ca. 100gr. ved driftsvarm motor.

Hvis vandtemp. (instrumentaflæst) er de ca. 105gr. går jeg ud fra det koger i beholderen eller?
Hvad når du har kørt lidt med vandtemp. (instrumentaflæst) på ca. 92gr.?

Grunden til (instrumentaflæst) er, at de jo ikke er præcise, som i... de kan være meget upræcise ;-)

Kunne evt. være luft i systemet!


Sendt fra min Note8 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Helt korrekt beskrevet ..

Interessant det med luft i systemet.. hvordan kommer jeg af med dette?
Eller tester om det er det? :D

Hej Bjørn,
Kan man fylde for meget på eller hvordan skal det håndteres . . Jeg fylder vel på i ekspansionsbeholder til som du skriver det kommer ud af slangen.. men hvor meget skal der hældes ind i køleren hvis muligt.. og herefter vel monter slange igen og starte motoren? :-k
Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"