hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af MOW »

Hej alle

Jeg har investeret i en ny fartpilot enhed (4D0 907 305) på ebay til min gamle A6 C4, men da jeg spurgte min mekaniker om han kunne skifte den (Audi har tidligere diagnosticeret at den fejler), så spurgte han mig..æh hvor sidder den?? :oops:
Og jeg har ikke blevet klogere af at trawle internettet... :cry: nogen herinde som ved det? :-

venlig hilsen
Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af Lambrecht »

MOW skrev:Hej alle

Jeg har investeret i en ny fartpilot enhed (4D0 907 305) på ebay til min gamle A6 C4, men da jeg spurgte min mekaniker om han kunne skifte den (Audi har tidligere diagnosticeret at den fejler), så spurgte han mig..æh hvor sidder den?? :oops:
Og jeg har ikke blevet klogere af at trawle internettet... :cry: nogen herinde som ved det? :-

venlig hilsen
Martin

Uden at være sikker, men måske samme sted som på denne:

http://tsxlfhu.audiclub.dk/forum/viewto ... 8eea83bdce

(over handskerummet)
Blenster
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 455
Tilmeldt: 28/06/2013 22:17
Geografisk sted: København

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af Blenster »

Mvh Peter Blenster

Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.

Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt

Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.

Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af MOW »

Tak for input!! 8)
Men jeg bliver lidt i tvivl...for jeg har et lille åbent handskerum til venstre for rattet og det store lukkede handskerum ude til højre for rattet... o.O

Når jeg kigger på en grafisk oversigt så kunne det tyde på at det er en mulig "blackbox" over det åbne handskerum til venstre (nærmest en hjælpe enhed hvis man skal oversætte auxillary unit), men det sidder også to elektronikbokse over det lukkede ... puh det til venstre ser ud til å være mest sandsynlig da det er tæt på rattet og fartpilotarmen, men ....? :oops: :-
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af morten00 »

Her er fartpiloten mærket med nr 9 og 10 https://postimg.cc/Jtmg5n6g
Jeg vil tro at en A6 C4 er bygget på samme måde

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af MOW »

morten00 skrev:Her er fartpiloten mærket med nr 9 og 10 https://postimg.cc/Jtmg5n6g
Jeg vil tro at en A6 C4 er bygget på samme måde

Mvh Morten
Tak, Morten! (y)

Ja, jeg så også en sådan grafisk oversigt et sted, men det stod ikke hvad nr. 9 og 10 var for noget...black boxes. Det "sjove" er nemlig at der ligger en anden styringsboks (nr. 5) bagved det andet handskerum også... heller ikke den forklares i min oversigt

Vel, det må så være nr. 9 eller nr. 10 for det kan jo ikke være begge dele :mrgreen:

vh
Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af morten00 »

MOW skrev:
morten00 skrev:Her er fartpiloten mærket med nr 9 og 10 https://postimg.cc/Jtmg5n6g
Jeg vil tro at en A6 C4 er bygget på samme måde

Mvh Morten
Tak, Morten! (y)

Ja, jeg så også en sådan grafisk oversigt et sted, men det stod ikke hvad nr. 9 og 10 var for noget...black boxes. Det "sjove" er nemlig at der ligger en anden styringsboks (nr. 5) bagved det andet handskerum også... heller ikke den forklares i min oversigt

Vel, det må så være nr. 9 eller nr. 10 for det kan jo ikke være begge dele :mrgreen:

vh
Martin
Jeg fandt lige en anden oversigt som er rigtig god - alle boksene er forklaret, overalt i bilen, se her http://www.audic4.de/einbauorte.html

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af MOW »

morten00 skrev:
MOW skrev:
morten00 skrev:Her er fartpiloten mærket med nr 9 og 10 https://postimg.cc/Jtmg5n6g
Jeg vil tro at en A6 C4 er bygget på samme måde

Mvh Morten
Tak, Morten! (y)

Ja, jeg så også en sådan grafisk oversigt et sted, men det stod ikke hvad nr. 9 og 10 var for noget...black boxes. Det "sjove" er nemlig at der ligger en anden styringsboks (nr. 5) bagved det andet handskerum også... heller ikke den forklares i min oversigt

Vel, det må så være nr. 9 eller nr. 10 for det kan jo ikke være begge dele :mrgreen:

vh
Martin
Jeg fandt lige en anden oversigt som er rigtig god - alle boksene er forklaret, overalt i bilen, se her http://www.audic4.de/einbauorte.html

Mvh Morten
Den er bookmarked på min PC og der står klart og tydeligt at det er nr 9 8) :/[] (y)
/Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af MOW »

Så fik jeg skiftet "Steuergerat" og pga Mortens fine oversigt tog jeg modet til mig og selv skiftet modulet. Det var faktisk ikke så svært for man kom nemt til det når man først fik handskerummet ud ved hjælp af 4 skruer hvoraf den ene var lidt svær at komme til.
Og det bedste af det hele - det nye som i sin tid sad i en S6 i Spanien - virker fint 8) 440 kr på Ebay inkl. dyr DHL fragt! :-

Og igen - tak Morten m.fl. :/[] (y)
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: hvor sidder fartpilot styringsmodulet?

Indlæg af morten00 »

MOW skrev:Så fik jeg skiftet "Steuergerat" og pga Mortens fine oversigt tog jeg modet til mig og selv skiftet modulet. Det var faktisk ikke så svært for man kom nemt til det når man først fik handskerummet ud ved hjælp af 4 skruer hvoraf den ene var lidt svær at komme til.
Og det bedste af det hele - det nye som i sin tid sad i en S6 i Spanien - virker fint 8) 440 kr på Ebay inkl. dyr DHL fragt! :-

Og igen - tak Morten m.fl. :/[] (y)
Det er godt du er kørende igen :-)

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"