Benzinfilter... uha!

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Benzinfilter... uha!

Indlæg af MOW »

IMG_6671.jpeg
IMG_6671.jpeg (60.08 KiB) Vist 5872 gange
Hej oooo-venner

Den gamle dame (2,6 V6) havde svært ved at starte især som halvvarm og hakkede en del når jeg gav den gas især omkring 1500 - 2000 omdrejninger. Vel. så fik jeg værkstedet til at skifte benzinpumpe... og i en kort periode så virkede det som problemet var væk.... men problemet genopstod efter et par måneder og blev stadigt værre og værre.

Jeg klagede til værkstedet som meldte fejl på benzinpumpen de havde installeret til distributøren. No problem - ny pumpe fra dem og som så blev installeret.... men da jeg bagefter talte med værkstedet på tlf så sendte de mig et foto af benzinfilteret som sidder sammen med selve pumpen (jeg anede ikke at der var et ekstra filter der) og det foto kan I nu se. Filteret er sikkert ikke blevet skiftet/renset siden bilen var ny for 25 år siden!

Vel, jeg fik skiftet benzinpumpe ...endog to gange, men det havde nok/måske været nok med at rense filteret! :shock: :oops: :cry: ;( :( :D

Så hvorfor skrive story .... for at I skal skal få checket det bageste benzinfilter før I tror det er noget rivruskende galt med jeres motor :)
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Benzinfilter... uha!

Indlæg af morten00 »

MOW skrev:..Så hvorfor skrive story .... for at I skal skal få checket det bageste benzinfilter før I tror det er noget rivruskende galt med jeres motor :)
Tak for historien.
Det er da også lidt lusket at gemme et benzinfilter deromme.

Det fik jeg aldrig skiftet på min A6'er, jeg skiftede den store konservesdåse i motorrummet da jeg lavede stort service med tandrem osv ved 240.000 km.
Der er åbenbart ikke mange urenheder i sådan noget benzin, min kørte stadig fint efter 20 år og 350.000 km, så der er nok løbet 35.000 liter benzin igennem :roll:

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
MOW
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 544
Tilmeldt: 30/09/2004 13:15
Geografisk sted: Det Sydfynske øhav

Re: Benzinfilter... uha!

Indlæg af MOW »

morten00 skrev:
MOW skrev:..Så hvorfor skrive story .... for at I skal skal få checket det bageste benzinfilter før I tror det er noget rivruskende galt med jeres motor :)
Tak for historien.
Det er da også lidt lusket at gemme et benzinfilter deromme.
Ja jeg anede ikke at der var et ekstra filter der. Og lidt synd at værkstedet ikke tømte det første gang. :shock:

Btw: Det virker som om automatchoke-funktionen ikke virker hele tiden, for nogle gange så går den meget lavt på tomgang når motoren er halvkold/kold og nogle gange går den helt i stå. Kan det være termostaten som ikke virker som den skal?

venlig hilsen
Martin
1995, A6 2.6 V6 kongeblå - med det meste af udstyr
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Benzinfilter... uha!

Indlæg af morten00 »

MOW skrev: Btw: Det virker som om automatchoke-funktionen ikke virker hele tiden, for nogle gange så går den meget lavt på tomgang når motoren er halvkold/kold og nogle gange går den helt i stå. Kan det være termostaten som ikke virker som den skal?

venlig hilsen
Martin
Der sidder en tomgangsregulator tæt ved gasspjældet, du kan se den her https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... c&_sacat=0

Den kan være der er noget snask i den og så skal den bare renses.
Det kan også være en af de slanger der sidder i det område som er utæt, så får den falsk luft, det giver også dårlig tomgang.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Kell Petersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16/05/2018 15:35

Re: Benzinfilter... uha!

Indlæg af Kell Petersen »

Havde en Honda Accord også med to filtere et i motorrum og et ude ved tanken som havde fået en byge tectyl , nemt at overse...
Hver gang motoren var varm kunne jeg kun køre i tomgang..

Skiftede toppakning.... og kørte fint en uges tid, og så kom det igen..
opdagede filteret og vupti, en helt ny bil..:-D
Så jo... men kan lære meget..
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"