Startproblem ved varm motor

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
jape
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 533
Tilmeldt: 27/11/2003 17:21
Geografisk sted: Nordjylland

Re: Startproblem ved varm motor

Indlæg af jape »

Hej

har du prøvet at få udlæst fejl via Vag-com?
2010 Audi A4 Allroad 3,0 TDI quattro
2000 Audi TT 1,8T quattro (APX)
2002 Audi A4 2,5 TDI avant quattro (AKE) (solgt)
2000 Audi TT 1,8T quattro (AJQ) (solgt)
1994 Audi 80 2,6 E limo (ABC) (solgt)
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2567
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Startproblem ved varm motor

Indlæg af Høy »

har du prøvet at få udlæst fejl via Vag-com?
=;
Ingen fejlkoder og forureningen burde også være i orden, da den er nysynet.

Jeg ville måske have forsøgt meget forsigtigt med startgas når bilen er i den tilstand hvor den ikke vil starte.
Det er faktisk et fint forslag, hvis der mangler brændstof. Hvis den imidlertid reelt drukner, fordi den får for meget, hjælper det næppe ret meget. Så skal man tage dysestikkene af for at forhindre, at den får endnu mere, og så går den i stå, så snart startgassen er brugt op. Men man kan i det mindste bekræfte, at den har tænding, medmindre tændrørene allerede er så våde, at de heller ikke antænder gassen.

Omvendt kan man prøve at tage dysestikkene af efter første forgæves startforsøg. Efterhånden som man tørner, bliver der så fjernet lidt brændstof, og på et tidspunkt kan den tænde en eller to gange igen, dog uden at starte helt - hvis den altså drukner.

Meget mærkeligt. Der må være flere symptomer, eller en af de tjekkede dele er alligevel i stykker/dårlig.

Havde den også problemet, da den var til syn? Hvis den bestod gastesten trods fejlen, kan brændstoftrykket formodentlig udelukkes.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"