Undervognsbehandling to år efter..

Her tales om undervogn, støddæmpere, styretøj, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Undervognsbehandling to år efter..

Indlæg af jorlund »

For 1½ år siden fik det gule lyn en undervognsbehandling. I weekenden rodede jeg lidt rundt under bilen, og benyttede derfor lejligheden til at kigge lidt på tilstanden. Generelt ser det fint ud, men det ser ud til at overfladen er brudt på bagbroen. Der er en relativt skarp kant, hvor to stykker metal er presset sammen. Her slutter filmen ikke helt tæt, og metallet er begyndt at ruste lidt.

Er det forventeligt efter 1½ år?

Kan jeg blot spraye et nyt lag på på det udsatte sted (Harald Nyborg har dinitrol på spraydåse), og skal jeg gøre noget for at komme det eksisterende til livs inden jeg sprayer det til?

Jeg vil prøve at tage nogle billeder i morgen.
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Undervognsbehandling to år efter..

Indlæg af jorlund »

Som lovet kommer der her et par billeder. Jeg er mest bekymret for, om det begynder at krybe ind under rustbeskyttelsen, så det rigtig kan få fat. Nogen meninger?
Vedhæftede filer
IMG_3340.JPG
IMG_3340.JPG (77.35 KiB) Vist 16433 gange
IMG_3338.JPG
IMG_3337.JPG
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Undervognsbehandling to år efter..

Indlæg af JBJ-A6 »

Synes ikke det ser alvorligt ud.

Jeg ville skrabe det løse af, afvaske med vand, lade tørre og derefter spraye med samme produkt (mærke) som anvendt ved undervognsbehandlingen. Først et lag tyndtflydende og efterfølgende et slidlag med et mere sejt produkt.
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Undervognsbehandling to år efter..

Indlæg af FinnK »

det er normalt at det vil skalle af på skarpe kanter. Hvis du skraber alt det løse af og køber dinitrol ML og dinitrol METALIC får du en meget slidstærk beskyttelse. ML er den tynde, som du sprayer på først og lader det trække ind. Derefter giver du den et lag METALIC, som er et slidlag der bliver ved med at være elastisk. (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Besvar

Tilbage til "Undervogn"