Hjælp !! Skift af gummi manchet højre forhjul.

Her tales om undervogn, støddæmpere, styretøj, mm.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
First time audi
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 39
Tilmeldt: 14/02/2013 22:18
Geografisk sted: Aalborg

Hjælp !! Skift af gummi manchet højre forhjul.

Indlæg af First time audi »

Hej herinde

Har opdaget at min manchet et total åben/ i stykker da bilen var til syn. Der er fedt over hele fælgen og det ser ud til at jeg har kørt med det længe desværre. Jeg fik afvide af min mekanikker at jeg ikke skulle køre i vaskehal med den, da det ville ødelægge lejrene med det samme, og jeg skulle passe på at der ikke kom skidt ind da det så vil gå i stykker.. Det skuere lidt fra forhjulet så tør sgu ikke køre til fyn med det..Nu er situationen bare at konen er gravid og vi skulle her på lørdag ned til Fyn for at fortælle det, og fejre det... Men mekanikeren har ikke tid til at lave det selvom det skulle være lige til, og jeg har forsøgt idag, men måtte give op da jeg ikke har det fornøden værktøj. Er der nogen i eller omkring Nordjylland der vil være så barmhjertig at hjælpe med dette så vi kan køre til Fyn med nyheden :cry: det er en A4 fra 95 ...
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Hjælp !! Skift af gummi manchet højre forhjul.

Indlæg af SorenR »

First time audi skrev:Hej herinde

Har opdaget at min manchet et total åben/ i stykker da bilen var til syn. Der er fedt over hele fælgen og det ser ud til at jeg har kørt med det længe desværre. Jeg fik afvide af min mekanikker at jeg ikke skulle køre i vaskehal med den, da det ville ødelægge lejrene med det samme, og jeg skulle passe på at der ikke kom skidt ind da det så vil gå i stykker.. Det skuere lidt fra forhjulet så tør sgu ikke køre til fyn med det..Nu er situationen bare at konen er gravid og vi skulle her på lørdag ned til Fyn for at fortælle det, og fejre det... Men mekanikeren har ikke tid til at lave det selvom det skulle være lige til, og jeg har forsøgt idag, men måtte give op da jeg ikke har det fornøden værktøj. Er der nogen i eller omkring Nordjylland der vil være så barmhjertig at hjælpe med dette så vi kan køre til Fyn med nyheden :cry: det er en A4 fra 95 ...

Hvis det kun er et spørgsmål om et par dage ville jeg købe noget af det grønne lejefedt hos T. Hansen - og en rulle gaffatape...

Først kommer man rigeligt med fedt ind i lejet - når nu manchetten er revnet er det let at se - så renses manchetten af med rensebenzin eller lignende så gaffatapen kan få fat... Så ruller du gaffatape på - ikke bare rulle på ! men vær sikker på du kommer ned i alle folderne - der er en grund til manchetten ser ud som den gør, den skal kunne give sig ;-)

Jeg har selv brugt ovenstående for at trække reparationen et par uger :oops:

Ang. det fedt der sidder alle vegne (fælg, ophæng, stænkplade og bremsekaliber) er der kun een løsning... Knofedt, klud, børste, vand og sæbe... Det går ikke væk af sig selv og det samler masser af grus og sten...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Besvar

Tilbage til "Undervogn"