Bagbremse og kaliber, A6 2,4 1996

Alt der vedrører bremser.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Jenneren
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 19
Tilmeldt: 2/01/2007 19:30

Bagbremse og kaliber, A6 2,4 1996

Indlæg af Jenneren »

Hej AUDI klub
Jeg er i gang med at skifte skiver og klodser på min A6 og er løbet ind i det sædvanlige problem - en kaliber, der ikke ville presses ind og passe til de nye mål på skive og klodser. Har nu afmonteret hele kaliberhuset og pillet kaliberen ud. Nu kan jeg så se, at kaliberen kan drejes længere ind til den rigtige placering.
Jeg skal have sat en ny gummipakning i og skruet kaliberen tilbage i huset. Hvordan gør man det? Altså, får sat kaliber med ny gummiring tilbage i huset uden at ødelægge gummiringen igen? Er der andre gode råd at give til operationen?
Kan nogen hjælpe?
Hilsen Jens
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Sv: Bagbremse og kaliber, A6 2,4 1996

Indlæg af SorenR »

Stemplet skal altid skrues, ikke presses, og der findes et specialværktøj til dette. Hvis du har presset stemplet helt ud af kaliberen kan du lige så godt skifte pakning og manchet.
Manchetten er lidt tricky da den skal monteres i huset før stemplet sættes på plads, dvs. manchetten krænges over stemplet og trækkes ca. halvvejs ned over stemplet. Der følger noget "glidecreme" med i pakningssættet og så bliver alting lige pludselig meget svært at holde fast på ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
abeeha666
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21/11/2013 09:16

Re: Bagbremse og kaliber, A6 2,4 1996

Indlæg af abeeha666 »

Regner med du har kikket om bremseklodserne er slidte ellers kan det være en kaliber der er itu det kan du afprøve ved at køre en tur med mange opbremsninger mærk på skiverne hvilken der ikke er varm gerne modsat side som den trækker til
Besvar

Tilbage til "Bremser"