Nogen der ved noget? ABS

Alt der vedrører bremser.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
hamderjonas
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 16/06/2012 18:00

Nogen der ved noget? ABS

Indlæg af hamderjonas »

Har denne Audi A6 98. Abs lampen lyser gul og den anden blinker (!) Og når jeg starter bilen biber den 3 gange. Nu har man hørt at abs-boksen tit går i stykker. men havde fundt denne hjemme side http://www.lbak.dk/Audi/Repair_ABS_unit_passat.pdf Med hvordan man laver den og kan se hvordan den ser ud hvis den skulle være i stykker. men Den ser så fin ud inden i min ABS boks slet ikke som på billedet. (hvor den er i stykker)

Nu er jeg ved at gå ud af mit gode skin da jeg så ikke ved hvad det ellers kan være ;(
Håber virkelig nogen kan hjælpe.
Brugeravatar
DP
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1067
Tilmeldt: 7/08/2006 17:51
Geografisk sted: ROSKILDE

Re: Nogen der ved noget? ABS

Indlæg af DP »

Hvad med at få udlæst fejlen
HANG LOOSE

VH DP

VCDE 23.11.0
VCDE Release 23.11.0
Audi A6 St.Car 3,0 TDI v6 fra 14
Klaus Pedersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 88
Tilmeldt: 7/09/2003 15:28
Geografisk sted: Holbæk

Re: Nogen der ved noget? ABS

Indlæg af Klaus Pedersen »

Du kan ikke altid se med det blotte øje om den evt. er knækket i de elektriske forbindelser.
Jeg har lavet et par stykker af dem og bruger altid mikroskop når jeg fixer dem. Om det kan lade sig gøre uden mikroskop..? ja hvis du kan se fejlen med det blotte øje kan man vel også fixe dem uden mikroskop.

Men som sagt jeg anvender mikroskop samt ohmmeter til at fejlfinde for dårlig/knækkede forbindelser.
Hvis det er aluminiums forbindelserne der er defekte vil jeg anbefalde du lodder med speciel loddetin til aluminium og du skal bruge en ny loddespids på en god temperatur styret loddekolbe til elektronikbrug.
Hvis det er guldtrådene der skal loddes kan du bruge almindelig loddetin med stor forsigtighed.
Men inden du lodder skal du fjerne den gel i det område du skal lodde.

Men jeg vil gerne gøre opmærksom på at har du ikke erfaring samt forstand på at lodde mv og arbejde med elektronik generalt skal du nok holde fingerne fra at lave dette selv. Selve elektroniken osv. er meget nemt at ødelægge ved forkert håndtering...

Jeg har vedhæftet et billede af den defekte forbindelse på den sidste jeg har lavet. Bemærk at begge aluminiumstråde er knækket ved bunden af deres tilslutningssted. Billedet er taget igennem mikroskop.

/Klaus
Vedhæftede filer
Nærbillede af knækket forbindelser i ABS modul
Nærbillede af knækket forbindelser i ABS modul
ABS Boks.JPG (53.97 KiB) Vist 17798 gange
Brugeravatar
Sass
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15/08/2006 20:24
Geografisk sted: Roskilde

Re: Nogen der ved noget? ABS

Indlæg af Sass »

DP skrev:Hvad med at få udlæst fejlen

Der vil du kunne se om fejlen er en knækket ledning ud til hjulet (y) eller hvis du ikke kan få kontakt til ABS-enheden kan det være stik ved ABS-enheden eller de nævnet loddening inde i :-&

NB virker ABS(brems hårdt op evt. på græs og bremspedalen skal "slå tilbage") ???
AUDI A4 Limousine 1.8T AEB '96 + AUDI A4 Avant 1.8 ADR ´96 RIP.
VCDS 15.7.0
Besvar

Tilbage til "Bremser"