Tilkøring af nye bremser
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Tilkøring af nye bremser
Hejsa, jeg skal til at monterer til nye skiver hele vejen rundt, og de er lakerede. Normalt tørrer man jo skiverne af med bremserens, med det må jeg ikke jvf et papir der følger med. Hvordan får jeg dem så kørt rigtigt til?
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Tilkøring af nye bremser
MortenAa skrev:Hejsa, jeg skal til at monterer til nye skiver hele vejen rundt, og de er lakerede. Normalt tørrer man jo skiverne af med bremserens, med det må jeg ikke jvf et papir der følger med. Hvordan får jeg dem så kørt rigtigt til?
Typisk bruger man jo kun bremserens hvis skiverne er "konserveret", netop for at få den rustbeskyttende fedt/olie hinde af. Hvis skiverne er behandlet (galvaniserede/forzinkede/malede) er der jo ikke noget olie/fedt-hinde der skal tages af
Mine coatede skiver fra Zimmermann skulle bare køres til som normalt...
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Tilkøring af nye bremser
SorenR skrev:MortenAa skrev:Hejsa, jeg skal til at monterer til nye skiver hele vejen rundt, og de er lakerede. Normalt tørrer man jo skiverne af med bremserens, med det må jeg ikke jvf et papir der følger med. Hvordan får jeg dem så kørt rigtigt til?
Typisk bruger man jo kun bremserens hvis skiverne er "konserveret", netop for at få den rustbeskyttende fedt/olie hinde af. Hvis skiverne er behandlet (galvaniserede/forzinkede/malede) er der jo ikke noget olie/fedt-hinde der skal tages af
Mine coatede skiver fra Zimmermann skulle bare køres til som normalt...
Mine nye er også coatede zimmermann, altså lakeret grå
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Re: Tilkøring af nye bremser
MortenAa skrev:SorenR skrev:MortenAa skrev:Hejsa, jeg skal til at monterer til nye skiver hele vejen rundt, og de er lakerede. Normalt tørrer man jo skiverne af med bremserens, med det må jeg ikke jvf et papir der følger med. Hvordan får jeg dem så kørt rigtigt til?
Typisk bruger man jo kun bremserens hvis skiverne er "konserveret", netop for at få den rustbeskyttende fedt/olie hinde af. Hvis skiverne er behandlet (galvaniserede/forzinkede/malede) er der jo ikke noget olie/fedt-hinde der skal tages af
Mine coatede skiver fra Zimmermann skulle bare køres til som normalt...
Mine nye er også coatede zimmermann, altså lakeret grå
Monterede også nye zimmermann hele vejen rundt for 2 mdr.siden.
Bare monter bremserne, men kør lige forsigtigt de første meter indtil coating er slidt af, for bremseevnen er pænt nedsat.
Hov så ikke lige hvor gammelt indlægget var
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Re: Tilkøring af nye bremser
bnjw skrev:MortenAa skrev:SorenR skrev:MortenAa skrev:Hejsa, jeg skal til at monterer til nye skiver hele vejen rundt, og de er lakerede. Normalt tørrer man jo skiverne af med bremserens, med det må jeg ikke jvf et papir der følger med. Hvordan får jeg dem så kørt rigtigt til?
Typisk bruger man jo kun bremserens hvis skiverne er "konserveret", netop for at få den rustbeskyttende fedt/olie hinde af. Hvis skiverne er behandlet (galvaniserede/forzinkede/malede) er der jo ikke noget olie/fedt-hinde der skal tages af
Mine coatede skiver fra Zimmermann skulle bare køres til som normalt...
Mine nye er også coatede zimmermann, altså lakeret grå
Monterede også nye zimmermann hele vejen rundt for 2 mdr.siden.
Bare monter bremserne, men kør lige forsigtigt de første meter indtil coating er slidt af, for bremseevnen er pænt nedsat.
Hov så ikke lige hvor gammelt indlægget var
Det går nok, gode råd kan ikke gentages for tit
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Re: Tilkøring af nye bremser
Jeg ville bare tørre skiverne af i fortynder/rensebenzin(heptan). Bremseskiverne kan jo blive meget varme, og hvis de ikke kan tåle at man lige tørrer dem af med lidt bremserens eller fortynder, så kan jeg ikke se hvordan de skulle kunne holde til en katastrofeopbremsning på motorvejen...
Med venlig hilsen
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Tilkøring af nye bremser
CELSDK skrev:Jeg ville bare tørre skiverne af i fortynder/rensebenzin(heptan). Bremseskiverne kan jo blive meget varme, og hvis de ikke kan tåle at man lige tørrer dem af med lidt bremserens eller fortynder, så kan jeg ikke se hvordan de skulle kunne holde til en katastrofeopbremsning på motorvejen...
At belægningen er varmefast betyder ikke at den er modstandsdygtig overfor fortynder. Den er først gennemhærdet når den har været over 450 grader (der omkring) ... Rensebenzin er ikke noget problem, det brugte jeg på mine for at fjerne mine fedtede fingeraftryk
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Tilkøring af nye bremser
CELSDK skrev:Jeg ville bare tørre skiverne af i fortynder/rensebenzin(heptan). Bremseskiverne kan jo blive meget varme, og hvis de ikke kan tåle at man lige tørrer dem af med lidt bremserens eller fortynder, så kan jeg ikke se hvordan de skulle kunne holde til en katastrofeopbremsning på motorvejen...
Det må man ikke på disse skiver jvf producentens vedlagt note, de skal bremses til, de er jo ikke konserverede men lakerede
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Re: Tilkøring af nye bremser
Så beklager jeg meget!
Jeg ville bare tro at man gjorde bremserne "klar til brug" fra fabrikkens side.
Jeg ville bare tro at man gjorde bremserne "klar til brug" fra fabrikkens side.
Med venlig hilsen
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you
Emil Sørensen
There is nothing more useless than runway behind you
Re: Tilkøring af nye bremser
CELSDK skrev:Så beklager jeg meget!
Jeg ville bare tro at man gjorde bremserne "klar til brug" fra fabrikkens side.
Ikke beklage, konserverede skiver skal jo netop tørres af inden montering, jeg havde bare ikke prøvet lakerede skiver før
Mvh. Morten
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White
Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.