Bremseforstærker på Urquattro virker halvt??

Alt der vedrører bremser.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Bremseforstærker på Urquattro virker halvt??

Indlæg af tscheel »

Gonza skrev:Endnu engang tak for meldingerne... Må indrømme at jeg er ved at blive langhåret af situationen.
Men tror jeg sammen med min mekker vil prøve at skylle hele systemet igennem med frisk væske.
Han har desværre ikke noget grej til at presse væsken og dermed også luften ud af systemet.
Har læst mig til, at man skal bruge minerals bremsevæske (såvit jeg husker :-k )... Er der noget, som kan anbefales?


Hvis du er heldig er der en billig bombe på lager der passer i din bil her : http://sites.internet.lu/folders/custom ... S2_RS2.htm
Senest rettet af tscheel 15/05/2012 19:06, rettet i alt 1 gang.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Bremseforstærker på Urquattro virker halvt??

Indlæg af mojo »

hvis pedalen er blevet trådt mere end halvt ned ved udluftningen er hovedcylenderen formentlig revet i pakningerne.
det er meget normalt på en gammel bil hvor pedalen normalt ikke kommer forbi den slidkant der er i hovedcylendren.
måske hvis du varierer trykket på pedalen vil du finde et punkt hvor den synker helt i bund. ;)
Gonza
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 17/06/2006 16:56
Geografisk sted: København (Vanløse)

Re: Bremseforstærker på Urquattro virker halvt??

Indlæg af Gonza »

mojo skrev:hvis pedalen er blevet trådt mere end halvt ned ved udluftningen er hovedcylenderen formentlig revet i pakningerne.
det er meget normalt på en gammel bil hvor pedalen normalt ikke kommer forbi den slidkant der er i hovedcylendren.
måske hvis du varierer trykket på pedalen vil du finde et punkt hvor den synker helt i bund. ;)


Interessant melding...
Pedalen har nemlig været trådt helt i bund ved udluftning. Og selvfølgelig op til flere gange, da der jo er blevet luftet godt ud.
Vi havde hovedcylinderen ude forleden. Dog ikke skilt ad, men den virkede til at være i orden. Men der kan selvfølgelig være taget fejl.

UPDATE:
Har talt med en Audi-mekker i formiddags. Som var overbevist om at der stadig var luft i systemet. Så det er blevet luftet ud igen og der kom lidt luft ved højre baghjul. Som jo er længest væk fra hovedcylinder og forstærker. Så det er vel gode tegn...
Min mekker sagde også at man godt kan have en smugle svampet pedal efter caliber skift... Har ingen erfaring med den slags og han har trods alt skruet på en del biler hele livet. Så det må jeg tage for gode vare.
Men nu da udluftningen er gjort korrekt (bortset fra det med at trykke pedalen helt i bund) Så lyser advarselslampen stadig i ca 10 sekunder ved motor start... Og da jeg justerede håndbremsen lagde jeg mærke til at advarselslampen IKKE lyste... Måske en kontakt et sted, som er lidt træt... Men hvor?
Audi-mekkeren sagde iørigt at det med at den slukker med forsinkelse på kunne jeg godt glemme at fixe. Han havde oplevet det på en del ældre modeller, som 80 og 100
kasper@mojoe.info
Gonza
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 44
Tilmeldt: 17/06/2006 16:56
Geografisk sted: København (Vanløse)

Re: Bremseforstærker på Urquattro virker halvt??

Indlæg af Gonza »

tscheel skrev:Hvis du er heldig er der en billig bombe på lager der passer i din bil her : http://sites.internet.lu/folders/custom ... S2_RS2.htm


Så lige det her på sitet.... Nyttig info... Så bomben på min vogn er nok ved at springe... men den er jo også 20 år gammel

These units also better know as the "bomb" are know to go bad about every 7-9 years of service. IF your brake light ( ! ) keeps going on when you first start the car or stays on for a longer period of time it about time to change the accumulator.
kasper@mojoe.info
Besvar

Tilbage til "Bremser"