Nye bremser på S2

Alt der vedrører bremser.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Nye bremser på S2

Indlæg af tscheel »

Jeg har moret mig med at opgradere de utilstrækkelige G60 forbremser på S2'eren, S2forum.com havde en bolt-on løsning baseret på Porsche 996 kalipre, Audi A8 314x30mm skiver og en slimline adapter som "Bambridge" fra england laver på sin CNC maskine. De originale 16" Avus kan stadig bruges.

Tråden på S2forum : http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=53798

Recommended!
Vedhæftede filer
Custom adapter fra Bambridge
Custom adapter fra Bambridge
Lækkert - hov - skal lige have stålbørste og malerbøtte frem!
Lækkert - hov - skal lige have stålbørste og malerbøtte frem!
IMG_0034.JPG
EBC Redstuff
EBC Redstuff
Samlesæt
Samlesæt
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
timan
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1163
Tilmeldt: 19/05/2005 21:35
Geografisk sted: Greve
Kontakt:

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af timan »

Det ser godt ud. (y)

Mvh. Tim
BilledeMan skal ikke hænge med hovedet når man står i lort til halsen

Audi S6 plus Imola gul
Audi 80 B4 2,0
Camaro 67 cab
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Avantismo »

Seje bremser :mrgreen:
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
KarstenM
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 547
Tilmeldt: 14/05/2008 20:31

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af KarstenM »

Fede bremser, men jeg er lidt ked af at du skriver at G60 er utilstrækkelige, når jeg nu er ved at ombygge til netop G60 :(
mvh Karsten

Audi 90 quattro ('87) 2.2E [KV] -> oettinger ombygning
Audi A4 quattro ('01) 2.5TDi [AKE]
Brugeravatar
blondie
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1604
Tilmeldt: 16/03/2003 19:46
Geografisk sted: Syd for Kbh

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af blondie »

KarstenM skrev:Fede bremser, men jeg er lidt ked af at du skriver at G60 er utilstrækkelige, når jeg nu er ved at ombygge til netop G60 :(



der er lidt Hk til forskel ikk
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Bjørn T »

Ser rigtig godt ud Torben. 8) Får vi en melding om hvor meget det har forbedret bremseevnen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af tscheel »

KarstenM skrev:Fede bremser, men jeg er lidt ked af at du skriver at G60 er utilstrækkelige, når jeg nu er ved at ombygge til netop G60 :(


Det er almindelig kendt at G60 er for små til S2. For lidt køleeffekt, og for lille diameter og dermed effekt til vægten.

G60 var perfekte på den røde (1300kg 125kW) - utilstrækkelige på S2 (1700kg, ~195kW).

Biddet på den røde var der fra start, og effekten rigtig god og lineær. Dem på S2'eren var træge fra start, og skulle overtales med en tung fod - og ikke lineære. Jeg tror at der har været et problem med dem, på trods af at de kun er 17 år :D

Jeg havde hullede Zimmermann skiver på den røde.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af tscheel »

Bjørn T skrev:Ser rigtig godt ud Torben. 8) Får vi en melding om hvor meget det har forbedret bremseevnen.


Well, nu fik jeg ikke lavet en G-måling med de gamle.. men de kunna da lejlighedsvis aktivere ABS'en på mindre godt underlag ;)

Som den bremser nu - uden at jeg har tæsket dem, skiver og klodser skal lige have tid til at sætte sig - virker de præcist som de skal - sådan som bilen skulle være bygget. Nemme at dosere, og de tager godt fat. Ikke så mærkeligt - der er 8 stempler der arbejder på 314mm i stedet for 4 på 276.

Jeg vil tro at oprydning bliver nemmere fremover - en maks. opbremsning, så kan løsdele skovles op i fodbrønden :mrgreen:

BTW - en kanal i tændingsmodul 2 gav op. Heldigvis er der 2*3 udgange, og efter jeg skiftede til den ledige udgang, har jeg ikke haft cut out. Knock on wood. Vi bruger ikke bilen så meget, så antallet af tests er begrænset.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Bjørn T »

tscheel skrev:
Bjørn T skrev:Ser rigtig godt ud Torben. 8) Får vi en melding om hvor meget det har forbedret bremseevnen.


Well, nu fik jeg ikke lavet en G-måling med de gamle.. men de kunna da lejlighedsvis aktivere ABS'en på mindre godt underlag ;)

Som den bremser nu - uden at jeg har tæsket dem, skiver og klodser skal lige have tid til at sætte sig - virker de præcist som de skal - sådan som bilen skulle være bygget. Nemme at dosere, og de tager godt fat. Ikke så mærkeligt - der er 8 stempler der arbejder på 314mm i stedet for 4 på 276.

Jeg vil tro at oprydning bliver nemmere fremover - en maks. opbremsning, så kan løsdele skovles op i fodbrønden :mrgreen:

BTW - en kanal i tændingsmodul 2 gav op. Heldigvis er der 2*3 udgange, og efter jeg skiftede til den ledige udgang, har jeg ikke haft cut out. Knock on wood. Vi bruger ikke bilen så meget, så antallet af tests er begrænset.

:D (y)
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
H Lind
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 80
Tilmeldt: 1/11/2011 20:03
Geografisk sted: Nord for fjorden

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af H Lind »

tscheel skrev:Jeg har moret mig med at opgradere de utilstrækkelige G60 forbremser på S2'eren, S2forum.com havde en bolt-on løsning baseret på Porsche 996 kalipre, Audi A8 314x30mm skiver og en slimline adapter som "Bambridge" fra england laver på sin CNC maskine. De originale 16" Avus kan stadig bruges.

Tråden på S2forum : http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=53798

Recommended!


Det er bare Konge (y) (y) (y) (y) Hvor meget står sådan en tur i :?:
Kan det fåes til min A4 "2003" 3.0 Avant quartro.

Mvh Henrik, det er min første Audi men helt klart IKKE den sidste. :dance: :dance: :dance:
Med Venlig Hilsen

Henrik Lind Jensen
Audi A4 B6 Avant 3,0 quattro 2003 S-line


Skal man have lavet noget ordenligt skal man gøre det selv - Eller kende en i vores gode Audi Club.
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af tscheel »

H Lind skrev:
tscheel skrev:Jeg har moret mig med at opgradere de utilstrækkelige G60 forbremser på S2'eren, S2forum.com havde en bolt-on løsning baseret på Porsche 996 kalipre, Audi A8 314x30mm skiver og en slimline adapter som "Bambridge" fra england laver på sin CNC maskine. De originale 16" Avus kan stadig bruges.

Tråden på S2forum : http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=53798

Recommended!


Det er bare Konge (y) (y) (y) (y) Hvor meget står sådan en tur i :?:
Kan det fåes til min A4 "2003" 3.0 Avant quartro.

Mvh Henrik, det er min første Audi men helt klart IKKE den sidste. :dance: :dance: :dance:


Den står mig i 1000 euro. Med lidt snarrådighed på ebay og shoppen rundt efter stumperne er det nok deromkring man kan komme ned. Man kan nemt bruge meget mere.

Hvad du kan lave på din a4 skal du nok finde på tyske hjemmesider - søg på noget i retning af "bremse tuning A4"

Som S2 ejer har man masser af nørder at trække på, så jeg kunne vælge en gennemprøvet løsning uden risiko - på mere, ehm, civile biler er det nok sværere.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
Havberg
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 2164
Tilmeldt: 31/01/2003 11:34

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Havberg »

Det ser rigtigt fedt ud (y)
Har du nogen ide om hvad synsmanden siger når man skal forbi der?
A7 SB 3.0 BiT 320 TDI S-Line/Black edition
A6 4F 3.0 TDI - S-Line (solgt efter 6.5 gode år)
S2 Coupé 2.2T
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25255
CoupéGT 2.2E
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1767
100 2.2 5S Type 43
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=1776
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Høy »

Godt spørgsmål, CoupéGt. Tyskerne mener, at man må alt i Danmark, men det er præcis de samme regler, der gælder. Der er måske en tendens til, at "ingen opdager noget".

Jeg ville gerne have forbremserne fra B7 på min, og alt passer uden afstandsbrikker og lignende. Den samlede stempeldiameter er endda meget tæt på at være den samme, så sikkerhedsmæssigt og teknisk er det helt ubetænkeligt at gøre det.

Men, hvis jeg ikke betaler en formue for en specifik godkendelse til netop min bil (som andre med samme bil allerede har til deres), kan jeg ikke få det godkendt. Eneste alternativ er at købe et komplet sæt og lade det montere et sted, hvor de allerede har en godkendelse, men så er prisen også derefter.

Myndighederne "kan" ikke se nogen steder, at de allerede har udstedt en attest på præcis samme dele og biltypenummer (til trods for, at man har et elektronisk arkiv med papirerne, som færdselspolitiet kan søge i) - eller de vil ikke se det, fordi de gerne vil tjene på papirarbejdet igen :-k .

Det er det samme alle steder... tænk bare på afgiftsfastsættelsen af den S4, der er omtalt i en anden tråd... sagen forventes færdigbehandlet, når der er to torsdage i en uge, og klager kan indgives 29. februar fra klokken 12 til 12:15, medmindre vi er til middagspause :roll: (PS: I tilfælde af at der møder klagere op, ser vi os nødsaget til at lukke for klageadgang!)

Mon ikke man gør den slags besværligt, fordi alle helst skal opføre sig ens?

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af tscheel »

CoupéGt skrev:Det ser rigtigt fedt ud (y)
Har du nogen ide om hvad synsmanden siger når man skal forbi der?


Så længe jeg har valgt den sorte udgave og ikke monterer en stor TURBO grafik hen af siden af bilen er jeg ikke i tvivl om at den går igennem uden problemer. Skulle det vise sig ikke at holde, må G60'erne på igen til lejligheden. Jeg er nemlig i bund og grund et kriminelt menneske :twisted:
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Brugeravatar
Kim j
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 453
Tilmeldt: 25/05/2010 21:14
Geografisk sted: 8881 Thorsø

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Kim j »

tscheel skrev:
CoupéGt skrev:Det ser rigtigt fedt ud (y)
Har du nogen ide om hvad synsmanden siger når man skal forbi der?


Så længe jeg har valgt den sorte udgave og ikke monterer en stor TURBO grafik hen af siden af bilen er jeg ikke i tvivl om at den går igennem uden problemer. Skulle det vise sig ikke at holde, må G60'erne på igen til lejligheden. Jeg er nemlig i bund og grund et kriminelt menneske :twisted:


Shame on you :mrgreen:

Eller fedt bremse projekt. Hvis de bremser som på den røde er de godkendt (y) . En S4 med UFO stinker helt vildt ang. bremser - tror ved næste udskiftning at der skal ske lidt nyt (y)
Audi A6 1,9 TDI Avant - 6 gear - 130hk - 300Nm - Motorkode: AVF - årg. 2003
MortenAa
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1173
Tilmeldt: 1/09/2009 19:59
Geografisk sted: Hvidovre
Kontakt:

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af MortenAa »

Fedt projekt, men jeg må lige høre dig ad, om det for mig er muligt at monterer G60 bremser på min? for jeg vil godt have lidt bedre bremseevne end jeg har nu :)
Mvh. Morten

Min bil:
Seat Ibiza Style 2017 1.0TSI Pearl White

Tidligere:
Audi 80 B4 1994 2,0E ABK Limousine Vulkanschwarz Perleffekt LZ9U
Audi 80 B4 1994 1,9TDI 1Z Avant 1.9 i RS2 optik, Højglans sort.
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af SorenR »

Høy skrev:Godt spørgsmål, CoupéGt. Tyskerne mener, at man må alt i Danmark, men det er præcis de samme regler, der gælder. Der er måske en tendens til, at "ingen opdager noget".

Jeg ville gerne have forbremserne fra B7 på min, og alt passer uden afstandsbrikker og lignende. Den samlede stempeldiameter er endda meget tæt på at være den samme, så sikkerhedsmæssigt og teknisk er det helt ubetænkeligt at gøre det.

Men, hvis jeg ikke betaler en formue for en specifik godkendelse til netop min bil (som andre med samme bil allerede har til deres), kan jeg ikke få det godkendt. Eneste alternativ er at købe et komplet sæt og lade det montere et sted, hvor de allerede har en godkendelse, men så er prisen også derefter.

Myndighederne "kan" ikke se nogen steder, at de allerede har udstedt en attest på præcis samme dele og biltypenummer (til trods for, at man har et elektronisk arkiv med papirerne, som færdselspolitiet kan søge i) - eller de vil ikke se det, fordi de gerne vil tjene på papirarbejdet igen :-k .

Det er det samme alle steder... tænk bare på afgiftsfastsættelsen af den S4, der er omtalt i en anden tråd... sagen forventes færdigbehandlet, når der er to torsdage i en uge, og klager kan indgives 29. februar fra klokken 12 til 12:15, medmindre vi er til middagspause :roll: (PS: I tilfælde af at der møder klagere op, ser vi os nødsaget til at lukke for klageadgang!)

Mon ikke man gør den slags besværligt, fordi alle helst skal opføre sig ens?

\Alex

Hvis man har en homologeringsattest på bilen kan man vel refere til den... :-
Specielt hvis det forholder sig sådan at for- og bagskiver er identiske, caliberen er 4-stemplet monoblock - og mærket er AP Racing O:)

Billede
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Avantismo »

MortenAa skrev:Fedt projekt, men jeg må lige høre dig ad, om det for mig er muligt at monterer G60 bremser på min? for jeg vil godt have lidt bedre bremseevne end jeg har nu :)


Underligt.

Min basis A3 1, kedelig mangler absolut ingen bremsekraft. Hvis jeg træder til den flyver alt der ikke er boltet fast op og kysser forruden.

Samme bremser sidder på basis TT.

Måske skulle du bare have nogle friske basis bremser :-
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Høy »

Hvis jeg træder til den flyver alt der ikke er boltet fast op og kysser forruden.


Ja, én gang. Mine foran er 36 cm i diameter og lige så tykke som en cheeseburger, så man skulle mene, at de kan optage varme. Det kan de bare ikke.

De her ville være passende, men selv om de bare kan købes og skrues på, må jeg desværre ikke:

Billede

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Nye bremser på S2

Indlæg af Avantismo »

Nu er det ikke hver dag man tramper pedalen i bund. Min kan dårligt trækker skindet af en varm kop kakao :)

Bremserne er dog testet 2 gange i træk og de virker :-

Ps......

Synsbremser ?
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Besvar

Tilbage til "Bremser"