Klonk klonk lyde ved opbremsning

Alt der vedrører bremser.
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Klonk klonk lyde ved opbremsning

Indlæg af Lambrecht »

Flere fejl dukker bare op hver dag på den gamle A6, var en tur i Køge i går, på hjemturen begyndte den så at sige lyde ved kraftig nedbremsning, sådan i stil med noget klonk klonk...

Lyden er der ikke ved stille og sagte bremsning, men først når man træder lidt mere til på pedalen, den bremser fint, ingen fejl med det, men lyder spooky fra det venstre forhjul, og ingen mislyde under kørsel

Nogen ideer til hvor man skal kigge?

Skiver og klodser er ukendt alder, men klodserne er ikke meget slidt, ingen rysten i rat

Bilen er en A6 V6, 2,4 fra 1994
Brugeravatar
lostviking
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 96
Tilmeldt: 6/03/2011 21:39
Geografisk sted: Frederikssund

Re: Klonk klonk lyde ved opbremsning

Indlæg af lostviking »

Var du ude og spytte på skiven for at se om den var blevet varm , for en hængende caliber kan også lave det nr..
Men det ville så forsætte under kørslen, og være lidt mindre ved brug af bremse.

Oplevede jeg med en Honda Accord.
Audi A4 1.9TDI Limousine B6 8E AVB 2002/03
Audi A4 2.0TDI limosine B8 8K CJCB 2014
__________________________
Kell Rosenmejer Petersen
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Klonk klonk lyde ved opbremsning

Indlæg af Jake242 »

Ved den er lidt langt ude... men jeg havde engang en golf der sagde et gevaldigt klonk hver gang jeg bakkede lidt kvikt... Jeg vil påstod(og troede) at det lød præcist som hvis bundkaret smækkede ned i asfalten :shock:

Det viste sig at derimod at der simpelthen manglede nogle motorophæng/et eller andet... der gjorde at motoren hoppede frem og op når jeg bakkede... og det gav sig kun til kende når jeg bakkede så kraftigt at det modvirkede tyngdekraftens påvirken på motoren(den holdte den normalt nede)

Så jeg kunne forstille mig at hvis der noget der ikke er spændt ordenligt fast, så vil det evt. kunne vise sig ved hårde opbremsninger?

worth a shot... nu skal det så også siges at den gamle golf var i ringe stand, en tilstand jeg næppe tror nogen audi for lov at forsætte i :D
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Klonk klonk lyde ved opbremsning

Indlæg af Lambrecht »

Jake242 skrev:Ved den er lidt langt ude... men jeg havde engang en golf der sagde et gevaldigt klonk hver gang jeg bakkede lidt kvikt... Jeg vil påstod(og troede) at det lød præcist som hvis bundkaret smækkede ned i asfalten :shock:

Det viste sig at derimod at der simpelthen manglede nogle motorophæng/et eller andet... der gjorde at motoren hoppede frem og op når jeg bakkede... og det gav sig kun til kende når jeg bakkede så kraftigt at det modvirkede tyngdekraftens påvirken på motoren(den holdte den normalt nede)

Så jeg kunne forstille mig at hvis der noget der ikke er spændt ordenligt fast, så vil det evt. kunne vise sig ved hårde opbremsninger?

worth a shot... nu skal det så også siges at den gamle golf var i ringe stand, en tilstand jeg næppe tror nogen audi for lov at forsætte i :D



Fandt fejlen, fejl40 i know...
kaspartorp
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5/02/2012 17:25

Re: Klonk klonk lyde ved opbremsning

Indlæg af kaspartorp »

Hvad var fejlen? Min gør nemlig det samme. Det er en Audi A4 Avant S-line fra 96
Brugeravatar
tscheel
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1400
Tilmeldt: 9/09/2005 17:06
Geografisk sted: Ubby

Re: Klonk klonk lyde ved opbremsning

Indlæg af tscheel »

kaspartorp skrev:Hvad var fejlen? Min gør nemlig det samme. Det er en Audi A4 Avant S-line fra 96


Kig efter tunge, løse genstande i aflæggerum, dørlommer f.eks.
vh
Torben
Audi A2 '00 | Yamaha FJ1100 '84
Besvar

Tilbage til "Bremser"