Nøgle

Alt om karosseriet, herunder døre samt for- & bag- klap
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
PhD3
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/07/2013 10:40

Nøgle

Indlæg af PhD3 »

Strandet i Frankrig og tabt nøgle. Talt med nærmeste Audi som siger at det tager 10 til 14 dage at få en ny nøgle; derefter skal bilen bugseres til Audi fordi nøglen skal 'kodes/installeres'.
Kan det passe at det tager så mange dage at producere en nøgle? :/[]
Kan det passe at bilen skal på værkstedet når man nu får en ny nøglen og der er nøglehul i fordøren?

Til det skal siges at det eneste SOS Int tilbyder er, at betale for at låsesmeden kommer, velvidende at han ikkekan løse problemet.

HELP!!!
Brugeravatar
Høy
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2664
Tilmeldt: 21/08/2007 16:56
Geografisk sted: Tyskland

Re: Nøgle

Indlæg af Høy »

Det er ikke gjort med at skære en ny nøgle, som rent fysisk passer i låsen.

Afhængigt af bilmodel/-type skal nøglen også passe til startspærren. Hvis man ikke har en fungerende nøgle i forvejen, kan man mig bekendt ikke gøre noget... det ville være lidt i modstrid med startspærrens formål.

Audis diagnosetester kan "tvinge" bilen til at acceptere den nye nøgle, men alle nøglerne derhjemme bliver slettet fra hukommelsen.

\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Sv: Nøgle

Indlæg af SorenR »

Find en polak... ;-)

Spøg til side, nøglen bestilles på stelnummer og passer i låsen, startspærren kodes efterfølgende.. Derfor skal bilen til Audi.

Hvorfor det skal tage 10-14 dage kan vel kun tilskrives franskmændenes afslappede holdning til livet... I Danmark er ventetiden vist nok kun 3 dage.

PS. Hvor i Frankrig?
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
PhD3
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/07/2013 10:40

Re: Nøgle

Indlæg af PhD3 »

Har været i kontakt med Mobilitetsservice som henviste mig til dén Audi i DK, hvor jeg købte bilen. De laver en ny på 4 dage, men ja, bilen skal bugseres til Audi i Colmar. Min kone flyver hjem i morgen, og jeg venter her én lille uge… tak for indlæg!
Og jeg er blevet klogere på startsspærre ;(
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Nøgle

Indlæg af Bjørn T »

PhD3 skrev:Strandet i Frankrig og tabt nøgle. Talt med nærmeste Audi som siger at det tager 10 til 14 dage at få en ny nøgle; derefter skal bilen bugseres til Audi fordi nøglen skal 'kodes/installeres'.
Kan det passe at det tager så mange dage at producere en nøgle? :/[]
Kan det passe at bilen skal på værkstedet når man nu får en ny nøglen og der er nøglehul i fordøren?

Til det skal siges at det eneste SOS Int tilbyder er, at betale for at låsesmeden kommer, velvidende at han ikkekan løse problemet.

HELP!!!

Tiden passer godt nok. jeg bestilte 2 nye nøgler til min bil, og AZF skulle både have kopi af pas og registreringsattest for at lave dem. Jeg kunne så heldigvis selv kode både fjernbetjening og statspærre.

Jeg kan ikke forstå SOS´s reaktion. De plejer at være meget fleksible. Deres handlemåde skyldes måske, at det er dig selv der har tabt nøglen og, at du er kørt hjemmefra uden en ekstra nøgle.
Var den blevet stjålet er jeg sikker på, at du kunne have fået lånebil og bugseret bilen til nærmeste Audi værksted.

En manglende nøgle kan jo sidestilles med en død motor.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
Jake242
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 242
Tilmeldt: 2/05/2011 21:43
Geografisk sted: København S

Re: Nøgle

Indlæg af Jake242 »

Du siger du har tabt nøglen, er det den eneste nøgle du har? Det er lige før det ville kunne svare sig for dig at få din kone til at sende dig ekstra nøglen med posten når hun nu er kommet hjem?

Må man spørge hvordan det kunne lade sig gøre at tabe den?

Mvh Jake


Edit: arrrgh gammelt indlæg.... Never mind:-)
Billede Billede
Nuværende
Mercedes-Benz E220d W213 16’ - Flyderen

Audi A8 4,2 quattro D2 94' - Kareten ---> SOLGT!
Opgraderingere på Kareten---> http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=23&t=28069
VW lupo 1,4 01' - Hr Bettesen—-> SOLGT!
Audi A4 1,6 B5 95' - Madam Rød ---> SOLGT!
Opel Kadett 1,2 C 77' - Kasketten ---> SOLGT!
Brugeravatar
rofl
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 175
Tilmeldt: 25/04/2011 08:53
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Nøgle

Indlæg af rofl »

Jake242 skrev:Du siger du har tabt nøglen, er det den eneste nøgle du har? Det er lige før det ville kunne svare sig for dig at få din kone til at sende dig ekstra nøglen med posten når hun nu er kommet hjem?

Må man spørge hvordan det kunne lade sig gøre at tabe den?

Mvh Jake


Edit: arrrgh gammelt indlæg.... Never mind:-)


hæhæ han er nok komme hjem nu, men god pointe (y)
Men er det ikke er vi skal huske hinanden på , at dobbel sæt nøgle med på ferie 8)
God Sommer på vejen
Besvar

Tilbage til "Karosseri"