Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Alt om karosseriet, herunder døre samt for- & bag- klap
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Johnni
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 251
Tilmeldt: 19/07/2009 19:56
Geografisk sted: københavn

Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Indlæg af Johnni »

Har på min a4 8k avank parkeringssensor bag(med hylelyd) det er monteret af audi, men der er sådan en krave rundt om selve sensoren, der irriterer mit øje hver dag! Kan man gøre noget for at rette det( har set andre hvor der ikke er den krave) passer mine sensorer i hullerne, hvis det ender med at jeg må købe en ny kofanger med forberedte huller i?

Mvh Johnni
A4 B8 8K 2,0 TFSI (211) Avant quattro S-Tronic Eissilbermetallic
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Indlæg af TC »

Interessant spørgsmål. Jeg har selv overvejet eftermontering, men har også set eksempler, hvor sensoren ikke flugter med kofangerens flade. Har dog også set andre, hvor de flugter. Måske er der forskel på fabriks- og eftermonterede??

Håber du får løst dit problem. (y)
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
Johnni
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 251
Tilmeldt: 19/07/2009 19:56
Geografisk sted: københavn

Re: Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Indlæg af Johnni »

Jo tak! Det er måske heller ikke alle der synes at den lille krave er grim(fruen lignede en der lige var faldet ned fra månen, da jeg sagde at jeg ville have en anden kofanger på på grund af det...) men jeg synes at det ser lidt ærgeligt ud, når man kan få en der flugter og ikke har kraven - undrer mig bare når det er en audi parkeringssensor, monteret af audi.....!
A4 B8 8K 2,0 TFSI (211) Avant quattro S-Tronic Eissilbermetallic
Brugeravatar
8PJ
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 984
Tilmeldt: 18/03/2007 11:45
Geografisk sted: Viborg

Re: Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Indlæg af 8PJ »

Hvis du vil slippe for kraverne, skal du montere en kofanger til en bil født med P-sensorer. De eftermonterede (også originale) har netop den lidet pyntende krave.

Johnni skrev:Har på min a4 8k avank parkeringssensor bag(med hylelyd) det er monteret af audi, men der er sådan en krave rundt om selve sensoren, der irriterer mit øje hver dag! Kan man gøre noget for at rette det( har set andre hvor der ikke er den krave) passer mine sensorer i hullerne, hvis det ender med at jeg må købe en ny kofanger med forberedte huller i?

Mvh Johnni
Johnni
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 251
Tilmeldt: 19/07/2009 19:56
Geografisk sted: københavn

Re: Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Indlæg af Johnni »

Det er jeg bange for jeg må ofre så, ved du om selve sensorene så passer ind i hullerne på en kofanger der er forberedt?
A4 B8 8K 2,0 TFSI (211) Avant quattro S-Tronic Eissilbermetallic
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Re: Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Indlæg af PEB »

Jeg har før monteret de "rigtige" sensorer i en kofanger uden forberedelse til sensorer. Der er mærket med et kryds på bagsiden af kofangeren hvor hullerne skal være. Jeg har et specialbor som kan lave hullerne uden at det går ud over malingen. Boret er 23 mm og kaldes et forstner bor. Jeg har faktisk et til salg.
Holderne til sensorerne kan købes i løs vægt og limes fast på bagkofangeren (eller forkofangeren). Derefter klipses de originale sensorer fast. Vær opmærksom på, at det ikke er ligemeget hvorledes sensorerne vender. (når holderne til sensorerne limes fast skal man tænke over det).
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Johnni
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 251
Tilmeldt: 19/07/2009 19:56
Geografisk sted: københavn

Re: Grim krave ved parkeringssensor, kan man gøre noget?

Indlæg af Johnni »

Nårh så det kan godt laves bedre end audi har gjordt! Det må jeg huske, men tror jeg finder en brugt kofanger med huller på ebay og får den malet
A4 B8 8K 2,0 TFSI (211) Avant quattro S-Tronic Eissilbermetallic
Besvar

Tilbage til "Karosseri"