Carclean Birkerød

Alt om karosseriet, herunder døre samt for- & bag- klap
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Carclean Birkerød

Indlæg af TC »

Hejsa

Jeg hører gerne, om det er nogen af jer, der har kendskab/erfaring med Carclean i Birkerød. Overvejer en udvendig behandling af bilen - polering og lakforsegling.
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Carclean Birkerød

Indlæg af molle77 »

Min erfaring er at de "glazer" din bil - dvs. Skjuler vaskeridser med en filler, som hurtigt forsvinder

Hvad skal du give for sådan en behandling?

Blot for at se om timerne giver mening

Hvis de skal

Vaske
Affedte (fjerne gammel voks)
Claybar
Polere grov x 2
Polere fin
Lakforsegle
Voks x 2

Burde ikke kunne lade sig gøre på under 25 - 30 timer - så inkl materialer min. 10k

Hvis de kan gøre det for 3 - 4k = glaze = snyd :)

Tjek bilpleje.nu (se evt hans r8 polering)


Sent from my iPad using Tapatalk
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af TC »

Tak for info.

De skal have kr. 1.900 for som de skriver:

. Fjernelse af insekter, tjære– og asfaltpletter
· Dybdegående fælgrens og vask af falser
· Grundig bilvask
· Lakken maskinpoleres og lakforsegles
· Vinylpleje og ruderensning

Hos Stjerne Klargøring som Audi Gladsaxe benytter (Audi har outsourcet bilplejedelen), kan jeg for kr. 3.000 får lavet følgende (der vel ligner Carcleans tilbud):

- Insekter, tjære- og asfaltpletter fjernes
- Fælge og dørfalse renses og vaskes grundigt
- Grundig bilvask
- Lakeringen maskinpoleres og lakforsegles
- Ruder og venyl rengøres og renses

Nu har jeg en relativ pæn lak og det er nok et spørgsmål, hvor meget der skal ofres for at få den til at stå knivskarp. Det har jeg ikke forstand på, men det forlyder, at en afrensning, polering og lakforseglning skulle være tilstrækkeligt??

Har godt set hjemmesiden hos Bilpleje.nu. (y)
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
molle77
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10/08/2009 13:09
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af molle77 »

Det er selvfølgelig op til dig og dit ambitionsniveau :)

1900 kr. er ikke seriøst - det betyder at de renser den ned og "glazer" den - Problemet med AUDI lak (specielt de nyere) er at de er absurd hårde i lakken! - Du kan ikke brug alm. poleringsmiddel - det skal være et polermiddel med meget olie og helst alu oxid som slibemiddel..

For at kunne arbejde med lakken, skal du derfor køre lang tid på hver "firkant" for at køre olien og slibemiddel ud - Hver felt, skal måske køres 5 min x 3 (grov, mellem, fin) og 30 felter - det er 7,5 time alene i slibetid - Så skal der vaskes, rensen, tapes, (claybar) mm.

Prøv at ringe ned og få en snak med michael inden du smider 1900 ud af vinduet :) - Vasker du i hånden eller maskine??

Her kan du se min efter "rigtig" polering x 3 + forsegler og voks (IKKE glaze)

bilvask.jpg
bilvask.jpg (36.95 KiB) Vist 24811 gange
/ Juul

AUDI RS4 Avant (BNS) - Ceramic / Exclusive line - 2008

http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=230338&ipc=703359

AUDI A6 Avant 4F (BRE) 2006 (solgt)
AUDI A4 (B7) 2.0 TFSI quattro 2007 (solgt)
AUDI A4 (B7) 1,8T 2006 (Solgt)
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af TC »

Jeg har allerede besluttet mig, at jeg IKKE vil ofre kr. 1900 på "ingenting". Det skal naturligvis være i orden. Men jeg skal også have fundet ud af, hvad min lak vitterlig trænger til. Efter sigende trænger lakken blot til en opfriskning efter vinteren?

Det arbejde Michael tilbyder virker bestemt super prof. og naturligvis vil jeg da - som udgangspunkt - vælge Michael til at shine lakken op. Men Michaels priser er også en helt helt anden.

Jeg har indtil sidste sommer håndvasket bilen, men efter en flytning har jeg ikke haft denne mulighed mere - til min store skuffelse. ;( Så den står desværre på vaskehal.

Mange tak for dine gode råd og info. (y)
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
Brugeravatar
Avantismo
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 3153
Tilmeldt: 23/12/2005 22:29
Geografisk sted: Syd for Whiskybæltet

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af Avantismo »

TC skrev:Så den står desværre på vaskehal.


Jeg tror du overlever, hvis ikke er jeg klar til at overtage din vogn (med vaskeridser fra vaskehal) :mrgreen:

Religion er noget at det farligste i verden.. Lakpleje er en slags religion. :-

Jeg giver som regel min bil den store vasketur og giver den en gang turtlewax i foråret.
Mvh Kim

Audi TT coupe 180 hk CQJ 1998
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af TC »

He he he..... :mrgreen:

Jeg havde også blot tænkt mig, at pudse lakken op i forår og efterår. Men så indløb der meldinger fra højre og venstre. Alle sammen meget interessante bortset fra, at jeg nu ikke ved, hvad jeg skal gøre. :-k
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af FinnK »

Jeg gør ligesom Kim(Replica). Storvask og polering+voks(sonax) til foråret, og så ellers en vask i ny og næ (y) . Hvis din lak, som du skriver er pæn og ikke falmet, er det da en fin løsning (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af Jan-DK »

Og min får et tur i vaskehalen dagen inden vi tager på skiferie og så en uge efter vi er kommet hjem. :- :-

Men nu er mine to biler jo også et andet mærke end :audi:
Bilvask.Nu
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 69
Tilmeldt: 22/11/2008 15:55
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af Bilvask.Nu »

@TC
Forståeligt du har lidt nedtur over at måtte maskinevaske, det ville jeg også have.

Jeg synes du skal finde et sted, hvor de for en fornuftig pris, kan polere din bil, og fjerne de værste vaskeridser.
Så kan du bede dem om at lakforsegle den, og så kan du selv vokse den 1 gang eller 2 hver 3 måned resten af året.

Det ville være hul i hovedet at smide den bil ned til mig, for første gang den bare ser en vaskehal, er resultatet ødelagt :)

Der er en tid og en pris for ethvert arbejde.. Nu vil jeg ikke tale dårligt om Carclean birkerød, da jeg ikke kender hverken firmaet eller de folk der render rundt og arbejder deropppe. MEN 1900 kroner virker i min optik, som værende et meget godt tilbud. I den forstand at hvis "bare" de skal have tid til at vaske grundigt, affedte, og clay'e ( som er et minimum ) før slibning, så tager det, hvis man er hurtig, let en 2-3 timer.

Så skal der først poleres, og der er ikke trukket omkostninger fra :) måske finde et sted der tager en snas mere, og som så til gengæld bruger bare lidt længere tid.

Håber du bliver glad for resultatet.

( du er selvfølgeligt altid velkommen til at kigge ned og købe en maskine af mig, og så gøre det selv... det kræver dog at du har en weekend fri! )
Mvh

Michael V. Hansen
Brugeravatar
TC
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18/05/2006 21:34
Geografisk sted: Hellerup

Re: Carclean Birkerød

Indlæg af TC »

Tak for dit indlæg Michael. (y)

Jeg har netop overvejet, at tage kontakt til dig og netop for at høre, om en omgang hos dig vil være "pengene ud af vinduet", hvis jeg dog vender tilbage til vaskehallen. Det har jeg så fået svar på nu. :)

Jeg er rigtig ked af, at jeg ikke bare har adgang til en simpel vandslange, hvor jeg bor, da jeg nu ligger inde med tilbehør og produkter til håndvask. ;( ;(

Derfor har jeg overvejet, om jeg blot skal lade bilen polere mv. (agter at benytte Stjerne Klargøring i Herlev, der har samarbejde med Audi), og herefter vedligeholde med voks? Jeg vil under alle omstændigheder lige kontakte dig/dit firma snart, idet jeg har nogle spørgsmål til diverse produkter (fælgpleje, læderpleje osv.) i din webshop som jeg skal have købt.
[i]Mvh
Thorsteen


Audi SQ5
Besvar

Tilbage til "Karosseri"