Dårlig fjernlys

Alt om lys og lygter
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
Besvar
Henrik E Jensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29/10/2013 14:11
Geografisk sted: Østjylland

Dårlig fjernlys

Indlæg af Henrik E Jensen »

Kan det passe….

Jeg har en Audi A6 Avant 2,7 TDI type 4F årgang 2008/11.
Haft den i 1 år 6 md, og har altid syntes der ikke var ordentlig fjernlys på bilen.
Først nu har jeg så observeret at det kun er mine xenon lygter der bruges til nær- fjernlys.
Hvis jeg bruger overhalingslyset bliver de 2 inderste pære også brugt, samtidig med xenon pærerne.
Er det en ”fejl” i kodningen, der gør at overhalingslyset ikke bliver aktiveret ved fjernlys ?
Har adgang til en VCDS- tester, og mener det er under: Styreenhed 09: Centralelektronik kodningen eventuelt skal ændres. Derunder er min kodning 0013122.
Er der hjælp at hente i dette forum?

mvh Henrik
Henrik Elgaard Jensen / Østjylland
Dollerup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 14/01/2013 13:02

Re: Dårlig fjernlys

Indlæg af Dollerup »

Hej Henrik

Ja - specielt fjernlyset er ikke imponerende, og det er helt rigtigt at de 2 H7'er ved siden af kun bruges til overhaling.
Jeg havde en magen til (dog en 2009) - og jeg forsøgte også om jeg kunne koble de to H7'er sammen med fjernlyset. Det jeg fandt ud af var, at "man" ikke kunne i DK - men "nogen" i Tyskland kunne vist gøre det. Jeg har startet en anden tråd om dette, men der kom ingen løsning.
Herudover var der tale om et (uoriginal?) kabel der kunne benyttes så de koblede med ind- næste problem var så om parabolerne kunne holde til det?
Jeg fik skiftet Xenon pærerne (BI-xenon), det hjalp lidt men ikke meget. Fik den testet ved Audi i Fredericia der sagde den var indenfor tolerancerne .
Hilsen
Carsten
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler :-)
Dollerup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 14/01/2013 13:02

Re: Dårlig fjernlys

Indlæg af Dollerup »

Dollerup skrev:Hej Henrik

Ja - specielt fjernlyset er ikke imponerende, og det er helt rigtigt at de 2 H7'er ved siden af kun bruges til overhaling.
Jeg havde en magen til (dog en 2009) - og jeg forsøgte også om jeg kunne koble de to H7'er sammen med fjernlyset. Det jeg fandt ud af var, at "man" ikke kunne i DK - men "nogen" i Tyskland kunne vist gøre det. Jeg har startet en anden tråd om dette, men der kom ingen løsning.
Herudover var der tale om et (uoriginal?) kabel der kunne benyttes så de koblede med ind- næste problem var så om parabolerne kunne holde til det?
Jeg fik skiftet Xenon pærerne (BI-xenon), det hjalp lidt men ikke meget. Fik den testet ved Audi i Fredericia der sagde den var indenfor tolerancerne .
Hilsen
Carsten


det andet link viewtopic.php?f=164&t=31196
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler :-)
Henrik E Jensen
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 29/10/2013 14:11
Geografisk sted: Østjylland

Re: Dårlig fjernlys

Indlæg af Henrik E Jensen »

Mener den aften hvor jeg prøvede at ændre tredje sidste ciffer i kodningen (0013122), at der på et tidspunkt omkring ciffer 7-8-9 kom lang lys i H7 pæren uden at zenon pæren lyste med fjernlys. På et tidspunkt vil jeg måske prøve igen.
Har før brugt Naviparts Rødovre til noget kodning med succes, så en kontakt til dem vil måske også vise, at fjernlys i H7 pærerne ikke er muligt. Så må jeg acceptere lyset. Men øv. ;(
Henrik Elgaard Jensen / Østjylland
JBJ-A6
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 240
Tilmeldt: 2/09/2004 06:57
Geografisk sted: Midtjylland

Re: Dårlig fjernlys

Indlæg af JBJ-A6 »

Henrik E Jensen skrev:Mener den aften hvor jeg prøvede at ændre tredje sidste ciffer i kodningen (0013122), at der på et tidspunkt omkring ciffer 7-8-9 kom lang lys i H7 pæren uden at zenon pæren lyste med fjernlys. På et tidspunkt vil jeg måske prøve igen.
Har før brugt Naviparts Rødovre til noget kodning med succes, så en kontakt til dem vil måske også vise, at fjernlys i H7 pærerne ikke er muligt. Så må jeg acceptere lyset. Men øv. ;(


Lad os gerne høre resultatet af dine anstrengelser....

Har selv sammen problem, men har ikke været i stand til at få H7´erne til at lyse med andet end overhalingslyset.
Det virker lidt spildt at H7`erne ikke kan bidrage til det ikke prangende fjernlys når de alligevel er monteret :?
En henvendelse til Audi løste ikke sagen, sådan var bilen sat op når det er den faceliftede model med LED kørelys stribe i forlygterne :shock:
Mvh
JBJ-A6

RS2 2,2 R5, årg. 1994
Dollerup
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 51
Tilmeldt: 14/01/2013 13:02

Re: Dårlig fjernlys

Indlæg af Dollerup »

JBJ-A6 skrev:
Henrik E Jensen skrev:Mener den aften hvor jeg prøvede at ændre tredje sidste ciffer i kodningen (0013122), at der på et tidspunkt omkring ciffer 7-8-9 kom lang lys i H7 pæren uden at zenon pæren lyste med fjernlys. På et tidspunkt vil jeg måske prøve igen.
Har før brugt Naviparts Rødovre til noget kodning med succes, så en kontakt til dem vil måske også vise, at fjernlys i H7 pærerne ikke er muligt. Så må jeg acceptere lyset. Men øv. ;(


Lad os gerne høre resultatet af dine anstrengelser....

Har selv sammen problem, men har ikke været i stand til at få H7´erne til at lyse med andet end overhalingslyset.
Det virker lidt spildt at H7`erne ikke kan bidrage til det ikke prangende fjernlys når de alligevel er monteret :?
En henvendelse til Audi løste ikke sagen, sådan var bilen sat op når det er den faceliftede model med LED kørelys stribe i forlygterne :shock:


Forudsat parabolerne kan holde - så kunne man jo lave et lille relæ der koblede H7'erne ind sammen med fjernlyset i Xenon-pærerne ?? Det må da kunne løses...
_______________________________________
Audi A6 Avant, 2.0 TDI ULTRA, S-line, Årgang 2015
AUDI A5, Cab., 1,8 TFSI, 2010
AUDI A3, 1,4 TFSI, 2010, modelår 2011 *solgt*
AUDI A5, 2.0 TDI, 2010, modelår 2011 *solgt*
Audi A6, 2.7 TDI model 2010, årgang 2009 *solgt*
Audi 80 fra 1979, havde den omkring 1991 *solgt*
Audi 80 fra 1976, havde den omkring 1988 *solgt*
... samt et utal af andre ikke "mærkevare" biler :-)
Besvar

Tilbage til "Lys & lygter"