Det er egentlig meningen, at de to inderste skal fungere som overhalingsblink, fordi xenonlyset ikke altid er tændt, og det tager nogle sekunder at få blus på en xenonlygte. Når xenonlygten er tændt, er der ingen større forskel på at blænde op og blinke med overhalingsblinket, så xenonpæren bag linsen overtager opgaven, når den allerede er tændt.
Jeg er ret sikker på, at du ikke kan kode det, fordi det ikke er meningen, at det skal bruges på den måde. På den anden side må man gerne møje fronten af bilen til med svenskerprojektører, så hvorvidt det principielt er ulovligt at bygge det om...
Hernede vil man sige, at det er ulovligt, for en E-mærket lygte SKAL bruges på den måde, som den er beregnet til. Om nogen opdager det? Næppe. Muligvis kan parabolen ikke holde til varmen, hvis pæren er tændt hele tiden, men man kan formodentlig montere relæer, som man så styrer med aktiveringsledningen til den magnet, der flytter med blænden ved xenonpæren.
Interessant nok har min bil ikke en halogenpære, så der kan xenonlygten godt bruges til overhalingsblink, selv om den ikke allerede er tændt. Muligvis kan man blitztænde den med en højere spænding (hvilket næppe er godt for den), men jeg kan ikke finde andet end idiotiske piskonkurrencetråde om det på andre fora, så det er ren spekulation. Den normale aktivering af lyset på drejeknappen er så noget langsommere, fordi det ikke er noget problem der, og fordi den langsommere opstart skåner pæren (igen ren spekulation).
Hvis dit fjernlys er ringe, skal du måske kigge på andre lygter eller indsatser (brune paraboler har været omtalt herinde før). Jeg synes, at mit fjernlys er så kraftigt, at jeg kan se mine egne lygter i bakspejlet
\Alex