Side 1 af 1

Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 17/07/2021 15:07
af Dejazzz
Hej
Er der nogle i Kbh’s området som ved hvordan jeg får en tester til min audi 80?
Alternativt om der kan købes et test kable fra diagnose stikkene til obd?
Eller måske en god Audi 80 ekspert!!

Min Audi vil ikke tage gassen og virker som om den ikke får benzin nok ved gas og går ud i tomgang.

Mvh
Stig

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 18/07/2021 10:07
af Lambrecht
Har adapterstikket til de ældre modeller i 2860 hvis vi skal se fejlkoder

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 19/07/2021 08:20
af Dejazzz
Hej
Lyder sørme godt!
Har du også en tester VAG 1551 eller lignende

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 19/07/2021 08:51
af Lambrecht
Jeg har VCDS

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 20/07/2021 10:59
af Høy
Du skal ikke regne med, at en tester kan sige noget særligt detaljeret om en bil fra 1994. Hvis du kører fejlsøgning, vil svaret typisk være "Nå".

Dine symptomer passer på relæ 30, som leverer strøm til indsprøjtningssystemet og brændstofpumpen. Det kan sidde lidt forskellige steder (i min kammerats 2,0 sad det i fodrummet til venstre for koblingen). Ellers kan du Google, hvor det er monteret i netop din bil (Hitachi-anlæg?).

Du skal bruge et nyt relæ, eller du kan åbne det gamle og fortinne det igen. Loddeøerne er på størrelse med Fyn, så det kræver hverken lup eller finmotorik.

\Alex

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 1/08/2021 13:59
af Dejazzz
Hej
Ok.
Det kan jeg lige tjekke selvfølgelig. tak!!
Men det spøjse er at når jeg nulstiller ved plus til stel (uden batteri!!) så kører den fint i 20 min. Og så går det helt i kænguro mode. Den hopper og danser og vil ikke tage gassen med mindre jeg stepdanser/pumper speederen hurtigt.
Helt mærkeligt.

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 1/08/2021 14:42
af Dejazzz
Har fundet et relæ som hedder 208.
5 benet 8A0 951253 B. Kan det være det?
Det sidder i sikringsboksen i v.side af motorrummet.
Er vist udgået og hedder noget andet idag.

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 2/08/2021 08:39
af Høy
208 er kun til selve pumpen. 30 sidder under en slags korthylde under rattet og er til motoren, Digifant-anlægget og muligvis til aktivering af 208.

Du kan skrue plasticpanelet med hylden af. Der sidder sekskantskruer hele vejen rundt om panelet (5 eller 7 stk. svjh.), og til sidst trækker du bagud (hen mod førersædet) for at få panelet fri af en slags holder, der sørger for at styre pladen mellem pedalerne. Nogle modeller har en lampe i pladen, men det er meget nemt og selvforklarende at få den løs.

Du kan tjekke begge relæerne, men det er typisk 30, der ikke længere er godt. Hvis du kigger på loddepunkterne med en lup, vil du kunne se en sort ring omkring dem eller midt i dem. Denne ring er et brudsted, og det giver løs forbindelse, når det hele bliver varmt og/eller vibrerer.

Det kan være nok at varme de gamle punkter op, men jeg har haft andre relæer, hvor loddepunkternes kegleform var helt hul, dvs. det var kun en skal af tin. Det skyldes formodentlig, at loddemaskinen i sin tid ikke har haft den rette temperatur, eller at der har været luftfugtighed i rummet.

Uanset hvad, helt almindeligt tin fra byggemarkedet, og problemet er løst. Du bør reparere alle loddepunkterne på mistanken. Der er ikke ret mange i hvert relæ, og jeg er ret sikker på, at de begge har 5 ben.

\Alex

Re: Tester til 1994 Audi 80 2.0

: 6/08/2021 06:07
af Dejazzz
Hej Alex

Super oplysende svar tak!
Jeg forsøger at finde relæet idag og giver en tilbagemeldning.