Bærearme - dyr reparation
- cwolff
- Forumbruger
- Indlæg: 683
- Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
- Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn
Bærearme - dyr reparation
Hej,
på Audien (se signatur) har jeg gennem noget tid bemærket en mislyd fra forenden. Da jeg opdagede meget slidtage på begge fordæk (på yderkanten) kom jeg frem til at den nok skulle spores.
Værkstedet kigget på det, og anbefaler at alle 4 bærearme i foran skal skiftes. I stedet for kun at spore nu, er det det rigtige, da bilen skal synes til foåret og de forudser at det kan blive kritisk med de bærearme.
De siger også at "det er ret typisk at se hos Audier"...tja, det ved jeg ikke noget om. Samtidig skal klodser/skiver skiftes på bremser i bag. Det er fint nok, det er jo sliddele.
Værkstedet har anslået en samlet pris på cirka dkk 22.000 inkl moms. De har sat lidt ekstra tid af, da boltene kan drille engang i mellem.
Er prisen ok? Jeg hører at bærearmene i sig selv skulle være rimelig dyre. Jeg bruger ikke mange penge på reparation generelt, men er det nødvendigt så gør jeg det jo gerne. Bilen er fantastisk og jeg forventer at beholde den længe endnu.
Tak for kommentarer...
på Audien (se signatur) har jeg gennem noget tid bemærket en mislyd fra forenden. Da jeg opdagede meget slidtage på begge fordæk (på yderkanten) kom jeg frem til at den nok skulle spores.
Værkstedet kigget på det, og anbefaler at alle 4 bærearme i foran skal skiftes. I stedet for kun at spore nu, er det det rigtige, da bilen skal synes til foåret og de forudser at det kan blive kritisk med de bærearme.
De siger også at "det er ret typisk at se hos Audier"...tja, det ved jeg ikke noget om. Samtidig skal klodser/skiver skiftes på bremser i bag. Det er fint nok, det er jo sliddele.
Værkstedet har anslået en samlet pris på cirka dkk 22.000 inkl moms. De har sat lidt ekstra tid af, da boltene kan drille engang i mellem.
Er prisen ok? Jeg hører at bærearmene i sig selv skulle være rimelig dyre. Jeg bruger ikke mange penge på reparation generelt, men er det nødvendigt så gør jeg det jo gerne. Bilen er fantastisk og jeg forventer at beholde den længe endnu.
Tak for kommentarer...
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
Re: Bærearme - dyr reparation
Det rigtig nok at boltene kan sidde fast, men synes ærlig talt at prisen er alt alt for høj. Køb delene på autodoc, og find et værksted, tror det kan klares for omkring 5000kr
Re: Bærearme - dyr reparation
Køb nu kvalitet ellers skal du igang igen om et år.
Re: Bærearme - dyr reparation
Det lyder alt, alt for dyrt.. Jeg fik skiftet bærearme i begge sider for omkring 7200. Det var en S4 fra 2009 - jeg købte et komplet Meyle HD sæt på ebay, som havde fået pæne ord med på vejen på nogle udenlandske fora. Brug lidt tid på at finde et sæt, der passer til præcis din bil.
Se min tråd om emnet her:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=39421
Se min tråd om emnet her:
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=13&t=39421
-
- Audi club DK Ambassadør
- Indlæg: 6908
- Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
- Geografisk sted: Vesterlyng Strand
Re: Bærearme - dyr reparation
Nej nej nej nej nej nej!cwolff skrev:Værkstedet har anslået en samlet pris på cirka dkk 22.000 inkl moms. De har sat lidt ekstra tid af, da boltene kan drille engang i mellem.
Nyt værksted!
Dæk og fælge betyder en del hvis bilen bare er en anelse sænket. Godt nok var min S4 B5 sænket 50mm og sporet/udmålt/cornervejet af en (gul racer Corvette) mekaniker fra Havdrup, men på 225/35-19 spiste den indersiden af fordækkene ned til hønsenettet hvor, på den samme distance, vinterdæk 225/45-17 blev slidt helt jævnt! (Begge sæt godkendt til 300 km/t)
Jeg skiftede alle bærearme på min B5'er to gange. Et sæt fra Meyle kan erhverves for 2-4.000 kr og tager et par timer, når man har prøvet det før. Adgang til lift og gas (varme) er bestemt en fordel. Bærekugleaftrækker anbefales.
Jeg har vist beskrevet det i min projekt tråd herinde.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
- Oscar Wilde
Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Re: Bærearme - dyr reparation
Ja ja Søren.trådstarters bil en så mindst 10 år nyere end den du havde engang.
Og gad godt side på en stol og se dig skifte sådan et sæt på 2 timer[WINKING FACE].
Der skal jo også laves udmåling bagefter som også har en pris.
Men over 20k lyder helt skævt.
Der må være sat timer af til flere dage [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
Og gad godt side på en stol og se dig skifte sådan et sæt på 2 timer[WINKING FACE].
Der skal jo også laves udmåling bagefter som også har en pris.
Men over 20k lyder helt skævt.
Der må være sat timer af til flere dage [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
- cwolff
- Forumbruger
- Indlæg: 683
- Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
- Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn
Re: Bærearme - dyr reparation
Ja - tænkte nok det var reaktionen her. Og det var også min mavefornemmelse at det var lige i overkanten. Værkstedet sagde godt nok at de havde sat en del tid af fordi det kan drille...
Jeg spørger lige Audispecialisten i Stenløse mandag - er der ellers nogle gode tips til værksteder omkring Storkøbenhavn?
Jeg spørger lige Audispecialisten i Stenløse mandag - er der ellers nogle gode tips til værksteder omkring Storkøbenhavn?
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
Re: Bærearme - dyr reparation
Måske Sørens bil var 10 år ældre, men har man set et sæt multilink bærearme på en a4, har man set dem alle.
Jeg tænker at ethvert automester værksted med et sporingsapparat og en hæderlig rating på Trustpilot kan klare opgaven. De skal ikke vide noget om Audi, de skal bare have et rimeligt håndelag og det rigtige værktøj til stædige bolte. Det burde være hverdagskost for en mekaniker, jeg har bare ikke meget fidus til dem hos Audi. Et lille værksted, der lever af at holde gamle rustbunker kørende har med garanti mere erfaring i det end de autoriserede, der lever af at hælde flydende guld på nye biler efter 30.000 km
Som sagt tog min mekaniker 3 arbejdstimer om det, så værkstedsregningen løb op i 3000 inkl sporing.
Jeg tænker at ethvert automester værksted med et sporingsapparat og en hæderlig rating på Trustpilot kan klare opgaven. De skal ikke vide noget om Audi, de skal bare have et rimeligt håndelag og det rigtige værktøj til stædige bolte. Det burde være hverdagskost for en mekaniker, jeg har bare ikke meget fidus til dem hos Audi. Et lille værksted, der lever af at holde gamle rustbunker kørende har med garanti mere erfaring i det end de autoriserede, der lever af at hælde flydende guld på nye biler efter 30.000 km
Som sagt tog min mekaniker 3 arbejdstimer om det, så værkstedsregningen løb op i 3000 inkl sporing.
- cwolff
- Forumbruger
- Indlæg: 683
- Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
- Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn
Re: Bærearme - dyr reparation
Det er faktisk en Automester der har givet overslaget. De har gode anmeldelser. (4,4 af 5 ud fra 45 anmeldelser)jorlund skrev: Jeg tænker at ethvert automester værksted med et sporingsapparat og en hæderlig rating på Trustpilot kan klare opgaven....
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
Re: Bærearme - dyr reparation
Måske det er billigere at køre til Jylland
- cwolff
- Forumbruger
- Indlæg: 683
- Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
- Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn
Re: Bærearme - dyr reparation
Ingen problem - men hvor i Jylland?jorlund skrev:Måske det er billigere at køre til Jylland
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
Re: Bærearme - dyr reparation
Har du prøvet at oprette opgaven på Autobutler?
Mvh Peter Blenster
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Nuværende: Audi A6 2.4 V6 BDV 125 KW 4B Avant 2003 - Multitronic og beige læder kabine. Farve LZ9W, med 209.000 km på bagen.
Tidligere: Audi A6 2,4 V6 30V AGA 121KW 4B Avant 1998 - lige kørt til med 268.XXX km ish. Solgt
Solgt: Audi 80 2.0E B4 Avant 1995 gået 278.000 km. i fin form.
Drømme bil: RS6 Avant gerne helt ny ..
Re: Bærearme - dyr reparation
Det plejer faktisk kun at være den lange bolt, der holder de 2 øverste bærearme der sidder urokkelig fast.
Jeg har lige skiftet begge de bolte på min A6 fra 2015, og den ene side kunne bankes ud med stor mukkert.
Den anden måtte jeg bore ud, da den overhovedet ikke rokkede sig efter få mm.
Utrolig at de bliver ved med det elendige system.
Lemförder kan også anbefales.
Mon ikke at det er de nederste der er gået på din.
Prisen kommer ikke bag på mig, da bærearme koster original omkring de 10kkr så vidt jeg husker.
Jeg har lige skiftet begge de bolte på min A6 fra 2015, og den ene side kunne bankes ud med stor mukkert.
Den anden måtte jeg bore ud, da den overhovedet ikke rokkede sig efter få mm.
Utrolig at de bliver ved med det elendige system.
Lemförder kan også anbefales.
Mon ikke at det er de nederste der er gået på din.
Prisen kommer ikke bag på mig, da bærearme koster original omkring de 10kkr så vidt jeg husker.
A6 4G FL.
Dansk VCDS
Vagtacho V2.5
vag k can
Dansk VCDS
Vagtacho V2.5
vag k can
- kimenemark
- Forumbruger
- Indlæg: 914
- Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
- Geografisk sted: Trekantområdet
Re: Bærearme - dyr reparation
http://audiclub.dk/forum/viewtopic.php?p=247929#p247929
Købte dette sæt, som jeg var godt tilfreds med:
https://www.ebay.de/itm/222019297995
Har før købt de helt billige sæt, som koster under det halve og de kan som nævnt i ovenstående ikke anbefales.
Tilsvarende fra Meyle koster godt 400€ så den pris du har fået oplyst virker en "smule" overdrevet [WINKING FACE]
Sendt fra min SM-N986B med Tapatalk
Købte dette sæt, som jeg var godt tilfreds med:
https://www.ebay.de/itm/222019297995
Har før købt de helt billige sæt, som koster under det halve og de kan som nævnt i ovenstående ikke anbefales.
Tilsvarende fra Meyle koster godt 400€ så den pris du har fået oplyst virker en "smule" overdrevet [WINKING FACE]
Sendt fra min SM-N986B med Tapatalk
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
Re: Bærearme - dyr reparation
Tag fat i Mathias hos MB Auto i Ringsted.
(Han er udlært VAG-mekaniker, tilmed)
(Han er udlært VAG-mekaniker, tilmed)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
- cwolff
- Forumbruger
- Indlæg: 683
- Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
- Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn
Re: Bærearme - dyr reparation
Jeg kommer lige fra min Audi mekaniker - og jeg er noget overrasket...og forarget.
Iflg dem er der absolut intet i vejen med bærearmene - intet kan de skifte med god samvittihed. Og de bagerste bremser kan klare 15-20k endnu. Så de skal bare skiftes ved næste service. Den skal blot spores nu.
Det er bare for dårligt at der er værksteder der prøver at udnytte folk. Et overslag på 22.000 på noget der slet ikke fejler noget.
Det er nok desværre en del af forretningsmodellen på værksteder der tilbyder billigt dækopbevaring og vinter/sommer skift. Det tjener de ikke meget på...så de kigger efter om der er noget andet de kan lokke ud af kunden...
Føj for den...
Iflg dem er der absolut intet i vejen med bærearmene - intet kan de skifte med god samvittihed. Og de bagerste bremser kan klare 15-20k endnu. Så de skal bare skiftes ved næste service. Den skal blot spores nu.
Det er bare for dårligt at der er værksteder der prøver at udnytte folk. Et overslag på 22.000 på noget der slet ikke fejler noget.
Det er nok desværre en del af forretningsmodellen på værksteder der tilbyder billigt dækopbevaring og vinter/sommer skift. Det tjener de ikke meget på...så de kigger efter om der er noget andet de kan lokke ud af kunden...
Føj for den...
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
Re: Bærearme - dyr reparation
Jeg er stadig lidt skeptisk omkring at de ikke fejler noget. Med mindre man har fået lavet noget, bør bilen ikke gå ud af sporing.
Jeg kiggede lidt i USA efter en S4 før jeg fandt en i Tyskland - en af dem jeg kiggede på, havde ifølge carfax rapporten nærmest kørt i rutefart til dækcenteret for at blive sporet i de seneste år.
Min havde kørt 130.000, da jeg fik bærearmene skiftet. Har læst rapporter om nogen, der har slidt dem op på det halve ved lidt "sportslig" kørsel.
Jeg kiggede lidt i USA efter en S4 før jeg fandt en i Tyskland - en af dem jeg kiggede på, havde ifølge carfax rapporten nærmest kørt i rutefart til dækcenteret for at blive sporet i de seneste år.
Min havde kørt 130.000, da jeg fik bærearmene skiftet. Har læst rapporter om nogen, der har slidt dem op på det halve ved lidt "sportslig" kørsel.
- cwolff
- Forumbruger
- Indlæg: 683
- Tilmeldt: 26/05/2004 17:57
- Geografisk sted: Lidt udenfor Storkøbenhavn
Re: Bærearme - dyr reparation
Bilen er nu sporet - kører fremragende. Det venstre hjul trak en smule til venstre...
Audi A4 allroad quattro 2.0 TDI, 2013
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988
VW Up 1.0, 2014
Tidligere biler:
Audi 80S, 1973 — Audi A4 Avant 1.8T, 2006 — Audi A4 1.6, 2001 — Audi A2, 2001 — Audi A4 1.6, 1995
VW Touran 2.0 TDI, 2011 — VW Golf II, 1988