Komponentbeskyttelse issues

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Komponentbeskyttelse issues

Indlæg af Ivan »

Hvis jeg forstår korrekt, er "Audi Component Security" opstået pga. tyveri og lignende. Men det gør også genbrug bøvlet, at genbruge gamle stumper og det er vel heller ikke gratis af få fjernet beskyttelsen. Så kan man hive guld op af lommerne (IGEN) - for at bruge noget, man ejer i forvejen.

Et eller andet sted irriterer det mig, at jeg forhindres i f.eks. at splitte bilen ad og sælge den i stumper eller montere gamle dele i min "ejendom"!

Så en video fra Abrites, der har diagnosesoftware m.m. til div. mærker inkl. VAG. Her monteres et andet klimapanel i en A6.

Audi Component Security - A6 Case Study

https://www.youtube.com/watch?v=z3D4dVN1nro

Manual VAG

https://abrites.com/media/manuals/VAG/U ... %20VAG.pdf
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Segadora
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18/09/2018 22:28

Re: Komponentbeskyttelse issues

Indlæg af Segadora »

Ja, abrites kan klare det, men det er jo et voldsomt dyrt værktøj.

Det billigste er at købe en vas5054a tester fra kina og så købe et logind til odis.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Komponentbeskyttelse issues

Indlæg af Ivan »

Segadora skrev:Ja, abrites kan klare det, men det er jo et voldsomt dyrt værktøj.

Det billigste er at købe en vas5054a tester fra kina og så købe et logind til odis.


Kina - hmm....

Hvis behovet er stort nok, så en licens på klubbasis, men Abrites licens rækker nok ikke til en entusiastisk klub. Måske et klippekort eller lignende.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"