Råd søges vedr. køb af Audi A4

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
banjobouner
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27/02/2018 21:40

Råd søges vedr. køb af Audi A4

Indlæg af banjobouner »

Hej Audiclub :)

Jeg søger nogle råd vedr. et køb af en Audi A4 jeg har overvejet. Jeg har lidt forelsket mig i denne bil https://www.hhbiler.dk/bilinfo/da/2146609504/Audi-A4-20-TDi-136-Ultra - men er lidt bekymret for kilometerstanden. Jeg kører nemlig 40.000 kilometer om året, og påtænker at have bilen i 2-3 år.

Det jeg er bekymret for er, at der grundet kilometerstanden kommer for mange reparationer og at værdien på bilen om 2-3 år vil være væsentligt lavere end det jeg vil skylde på bilen til den tid.

Jeg har prøvet at søge lidt rundt på nettet, og det er som om jeg finder to svar. Der er dem der siger, at 150.000 km er alt for meget, og så er der dem der siger, at det en Audi og en diesel, så den kan holde rigtigt længe hvis man passer på den osv.

Jeg har været nede ved forhandleren og kigge servicehistorikken i gennem, og alle service er overholdt ved Audi forhandler, og sidste service var for 8000 km siden. Jeg har tænkt mig at få lavet en FDM test på bilen inden et evt køb.

Det jeg godt kunne tænke mig var, at få jeres input til en bil der har gået det antal kilometer kontra mit kørselsbehov.

Skriv endelig hvis der er noget jeg har glemt at skrive :)

På forhånd tak for hjælpen!
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Råd søges vedr. køb af Audi A4

Indlæg af jorlund »

Lækker bil :)

Motoren skal nok holde - men når du kommer op i de kilometer, kan der være udgifter som tandrem, bremser, partikelfilter, (turbo?) som bliver slidt og skal skiftes - måske værd at undersøge om der er noget, der er lavet, eller om man skal forberede sig på de udgifter. Uden at have studeret priserne nærmere på diesel, synes jeg den er i den høje ende - især når han vil have merpris for de monterede fælge :)
banjobouner
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 2
Tilmeldt: 27/02/2018 21:40

Re: Råd søges vedr. køb af Audi A4

Indlæg af banjobouner »

Tak for svaret jorlund :)

Jeg tænker også at prisen er lidt til den høje side, der er en magen til til salg bare i sort der som udgangspunkt står til det samme og har kørt 25.000 km mindre..
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"