Can bus i A6 årgang 2000 ? (Concert II ønskes)

Alt om CAN-bus i Audi
Besvar
mobile
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15/02/2005 21:28

Can bus i A6 årgang 2000 ? (Concert II ønskes)

Indlæg af mobile »

Jeg har forgæves forsøgt at finde ud af om der er CAN - bus i min A6 fra år 2000, med henblik på isætning af Concert II. Jeg ved at der er lige omkring introduktionstidspunktet for CAN.

Bilen var født med Kassette/Radio (Chorus ?) med K-bus (Clock, Data og Enable). Kombiinstrumentet er med FIS, digitalur, olietemp. etc. men uden crom-ringe.

Jeg har gennemsøgt forum, men ikke fundet et entydigt svar på netop min model, så jeg håber at der er nogen der kan hjælpe.

mvh
Carsten
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Re: Can bus i A6 årgang 2000 ? (Concert II ønskes)

Indlæg af kirkster »

Det lyder som om at din instrument er med CAN... Den sidste model inden CAN mener jeg havde et analog ur.

Hvis du afmonterer instrumentet kan du kende CAN-bus instrumentet på at der er 3 stk. 32-polede stik på bagsiden. Et grønt, et blåt og et gråt.

Mvh. John
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
mobile
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15/02/2005 21:28

Indlæg af mobile »

Tak for et ekstremt hurtigt svar - jeg har et par tillægsspørgsmål.

Jeg er godt nok tekniker, men roder ikke så tit med biler - er det nemt at afmontere instrumentet - er der evt. en guide?

Jeg har afmonteret den originale radio og erstattet den med en uoriginal. Inden udskiftningen mener jeg at jeg havde informationer fra radioen i FIS. Dette foregik jo via K-bus, kan instrumentet have begge dele?

Hvis det er med CAN, hvordan finder jeg den rigtige Concert II - jeg mener at der er flere versioner.

mvh
Carsten
Brugeravatar
kirkster
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 6/04/2004 08:44
Geografisk sted: Århus

Indlæg af kirkster »

mobile skrev:Jeg er godt nok tekniker, men roder ikke så tit med biler - er det nemt at afmontere instrumentet - er der evt. en guide?


http://www.audiworld.com/tech/int40.shtml

Jeg har afmonteret den originale radio og erstattet den med en uoriginal. Inden udskiftningen mener jeg at jeg havde informationer fra radioen i FIS. Dette foregik jo via K-bus, kan instrumentet have begge dele?


Jeps, CAN instrumentet har også "3-wire" bussen

Hvis det er med CAN, hvordan finder jeg den rigtige Concert II - jeg mener at der er flere versioner.


Lige præcis hvilken der passer til din A6'er ved jeg ikke, men den til A4 (8E) passer ihvertfald ikke. Du skal vælge den type der ikke har chrome-listen forneden.
Billede
EX-BIL: Audi A4 2,8 '97 Meget glad - Klik for at se den på: Audiclub's galleri eller BilGalleri.dk
(V6, 30V, 193HK, 280nm, Motorkode: ACK)
208,1 HK målt den 23/4-2006 hos Sanco i Ålborg. Se grafen: HK
Benzinforbrug: Billede
mobile
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 15/02/2005 21:28

Indlæg af mobile »

Mange tak for præcise og hurtige informationer.

mvh
Carsten
Besvar

Tilbage til "CAN-BUS"