Dato og tid er 17/11/2019 05:05

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 3/11/2019 12:33 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Indlæg: 132
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Online
Jeg er nu kommet så langt at jeg er blevet opfordret til at foretage en hurtig opstart for og se om den laver olietryk, inden jeg sætter fronten på igen, men med sommerfugle i maven og en vis nervøsitet vil jeg gerne høre jer hvordan jeg sikrest starter bilen op efter havariet.

Jeg har sprøjtet den medfølgende olie ind i turboen på tryksiden og jeg har haft topdækslet af og hældt frisk olie ud over knasterne og det som er skiftet er;

Opgradering til nyt balancemodul og oliepumpe
Ny turbo
Ny tandrem og vandpumpe
Ny olie og oliefilter

På forhånd tak

/Jens

_________________
2005 Audi A6 2.0 TDI 103/135kw 293.080km.
WAUZZZ4F46N049758
VCDS og Lexia. Diagbox V5.29


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 3/11/2019 16:28 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Indlæg: 323
Geografisk sted: galten

Offline
Har du fyldt balance modul op med olie?
Ellers ville jeg pille et stik af så den ikke lige springer igang og så lade den tørne på starteren et par gange.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 3/11/2019 16:48 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Indlæg: 132
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Online
mojo skrev:
Har du fyldt balance modul op med olie?
Ellers ville jeg pille et stik af så den ikke lige springer igang og så lade den tørne på starteren et par gange.


Jeg har ikke fyldt det op men har sprayet olie ud over balanceakslerne inden jeg monterede modulet ;-)

Da burde det jo være nok at afmontere det runde multistik til dysebroen.

Kan motoren danne olietrykket bare ved at køre den på starteren og er det evt. nødvendigt og kontrollere om der kommer olie ud af olieretur slangen fra turboen?

_________________
2005 Audi A6 2.0 TDI 103/135kw 293.080km.
WAUZZZ4F46N049758
VCDS og Lexia. Diagbox V5.29


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 3/11/2019 18:12 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Indlæg: 323
Geografisk sted: galten

Offline
Umiddelbart vil jeg tro at den hurtigt kan lave olietryk på starteren da oliepumpen kører dobbelt hastighed af motoren.
Med dit spørgsmål omkring turbo er jeg dig svar skyldig.
Det må kunne googles[WINKING FACE]
Vi krydser fingre for at operationenen lykkedes.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 5/11/2019 19:41 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Indlæg: 132
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Online
Det var så ikke muligt at drive olien frem til turboen og efter adskillige forsøg pakkede en lettere frustreret Jens sammen og drog hjem :-k

Her til morgen fik turboen nok en squis olie og så blev den startet op med tænding på, den sprang i gang og jeg kunne høre at den i et splitsekund ligesom dannede tryk og derefter var der i det halve minut jeg lod den køre, en dejlig stille og rolig motorgang uden mislyde og uden nogen lysende olie/advarselslamper.

Så nu er det bare og få fronten skruet på igen og så ud og trille :mrgreen:

_________________
2005 Audi A6 2.0 TDI 103/135kw 293.080km.
WAUZZZ4F46N049758
VCDS og Lexia. Diagbox V5.29


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 5/11/2019 20:17 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Indlæg: 1208
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Offline
(y) (y)
Dejligt når tingene lykkes.
Du spurgte undervejs om den lille blå plet du havde markeret havde nogen betydning. Jeg ville umiddelbart mene, at det skulle sidde i sync med balancemodul, men hvad endte det ud med ?.
Jeg kan godt genkende den med lidt sommerfugle i maven efter at have puttet for pænt mange penge i motoren og så skal starte skidtet. Jeg er selv ved at skifte ventiler/løftere/tandrem/vandpumpe/strammerhjul/toppakning osv på en 2.0 ALT motor. Købt med knækket tandrem. Tænk den knækker bare fordi man har kørt 100000 km over skiftetid :roll: .
Egentlig lidt hardcore motorlære du har haft gang i. Respekt herfra.
Mvh. Gert

_________________
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 5/11/2019 23:28 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Indlæg: 132
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Online
GertH skrev:
(y) (y)
Dejligt når tingene lykkes.
Du spurgte undervejs om den lille blå plet du havde markeret havde nogen betydning. Jeg ville umiddelbart mene, at det skulle sidde i sync med balancemodul, men hvad endte det ud med ?.
Jeg kan godt genkende den med lidt sommerfugle i maven efter at have puttet for pænt mange penge i motoren og så skal starte skidtet. Jeg er selv ved at skifte ventiler/løftere/tandrem/vandpumpe/strammerhjul/toppakning osv på en 2.0 ALT motor. Købt med knækket tandrem. Tænk den knækker bare fordi man har kørt 100000 km over skiftetid :roll: .
Egentlig lidt hardcore motorlære du har haft gang i. Respekt herfra.
Mvh. Gert


Af mangel på erfaring og udeblivende kommentarer til mit spørgsmål, blev det sat på vilkårligt og så må jeg tage det sure med det søde.

_________________
2005 Audi A6 2.0 TDI 103/135kw 293.080km.
WAUZZZ4F46N049758
VCDS og Lexia. Diagbox V5.29


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 11/11/2019 20:31 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Indlæg: 132
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Audi club Danmark
medlem siden
10. maj 2016

Online
Det var dejligt at have Audien hjemme i indkørslen igen :D :D :D

Billede

_________________
2005 Audi A6 2.0 TDI 103/135kw 293.080km.
WAUZZZ4F46N049758
VCDS og Lexia. Diagbox V5.29


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Dyb ressonans ved let gasgivning og kold motor
Indlæg: 15/11/2019 00:02 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 24/06/2019 19:57
Indlæg: 70
Geografisk sted: Horsens

Offline
Dejligt at høre at alt fungerer. Godt gået (y)

_________________
Audi A6 C6/4F 2004, 2.4 V6 Multitronic


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron