Køb af donkraft

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Køb af donkraft

Indlæg af morten00 »

Jeg har overvejet at købe en "rigtig" donkraft. Indtil videre har jeg bare brugt den der er med til bilen.

Men hvad skal man vælge, jeg vil jo gerne have en god løftehøjde, men hvad skal man ellers være opmærksom på.
Der er jo mange modeller

Jeg kan se at man kan få sådan en 2 ton højtløfter, som er så lang at man kan nå ind midt under bilen.
Kan det bruges til noget og er der noget at løfte på så man evt kan hele forenden ?

Erfaringer og gode råd er velkomne.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Brugeravatar
PEB
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 4698
Tilmeldt: 19/01/2003 00:00
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

Indlæg af PEB »

Min erfaring er, at armen ikke skal være for lang. Den bliver "hårdere" at betjene og sværere at komme til med når garagen ikke er så stor. Jeg har selv en 2T donkraft og bruger den meget. (en mellemting mellem en højtløfter og 3346. Samme mærke og længde som denne:
AC Donkraft

Hvis du kan få det, så få endelig en med gummipude, så den ikke ødelægger og ridser det man løfter på.

Husk endelig at man ikke må løfte bilen på bærearme, forbro, bagbro. Det er ikke lavet til at bære hele bilens vægt. Løft kun på de fra fabrikken angivne steder.
Poul Erik Bech (PEB)

Audi e-tron GT quattro
Polo 1.2 TSI
PEB's RV-12iS Blog
Udlæsning af fejl
Justering af Km-tæller



A mile of road gets you one mile, but a mile of runway gets you anywhere
Brugeravatar
kitora
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2206
Tilmeldt: 11/12/2003 16:16
Geografisk sted: Randers

Indlæg af kitora »

Den her står højt på min juleønskeliste: KLIK Elsker
Brugeravatar
A4 Kim
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1886
Tilmeldt: 10/06/2005 23:09
Geografisk sted: Lidt vest for Roskilde...

Indlæg af A4 Kim »

Min bror har en AC donkraft til 3500 kr. Den er rigtig rigtig god. Husk gummipladen. En lille ekstra arm til at presse med foden kan være lækker at have også. Den som PEB henviser har den vist ikke. Den bruges til at træde på med foden mens at armen holdes lodret. Det kræver i øvrigt heller ingen plads.

Til PEB

Jeg stiller som regel bukke under bilen på forbroen på de to runde "dutter" ind mod bilens midte. Det er vist et alubeslag med tre bolte på hvor forbroen er skruet op i bunden af bilen. Kan det skade? Det har det i hvert fald ikke lige gjort til dato... (A4 B5 1996)

På mine citroener og peugeoter har jeg stillet bukke under støddæmperen..
Brugeravatar
Ole2
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 72
Tilmeldt: 8/12/2004 04:26
Geografisk sted: 7900 Nykøbing Mors

Indlæg af Ole2 »

Jeg har denne http://www.dvsalg.dk/is/dansk/vare.asp?id=79550

og denne her
http://www.dvsalg.dk/is/dansk/vare.asp?id=CBA-44 Den leveres i blå, så farven passer med donkraften.

Donkraften har en lille pedal, og man kan sagtens løfte en stor bil med den lille pedal, så jeg har ikke monteret det lange skaft, netop fordi jeg heller ikke har meget plads i garagen.

Jeg syntes selv det er en rigtig god kvalitet, specielt når man taget prisen i betragtning. Med adapter kan man hæve bilen ca 1meter Ok
Fader Garrett, du som hviner, giv os i dag vort daglige ladetryk. Forlad os vor slidte stempelringe, som vi forlader vor hjulspind med fuld kontrol . Led os ikke ind i synsindkaldelse, og fri os fra TüV og andre godkendelser. For ladetrykket, og momentet er din i al evighed. Amen...
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Indlæg af morten00 »

Tak for alle de gode indspark.

Kitora's forslag ser rigtig flot ud og på den side Ole2 henviser til er en næsten magen til http://www.dvsalg.dk/is/dansk/vare.asp?id=HAJ-30 men til 2/3 pris.

Det kan være helt svært at vælge.

Den bom som Ole2 har ser altså smart ud, så må man jo kunne løfte hele for eller bagenden på en gang.

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"