Fejl på indsugning

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Fejl på indsugning

Indlæg af bnjw »

Er det nu man bare bestiller ny indsugning (pænt dyr :roll: ), samt en rensning nede omkring ventilerne, der sikkert er pænt tilsodet :-k

Address 31: Engine other Labels: Redir Fail!
Control Module Part Number: 4F1 910 552 C HW: 4F1 907 552
Component and/or Version: 5.2L V10/4V FSI ª0060
Software Coding: 010D0003190F0260
Work Shop Code: WSC 67342 141 51823
Additional Info: 4F1910552C 5.2L V10/4V FSI ª0060
VCID: 244074BFE7C8581E19-8070
Address 01: 3 Faults Found:
008198 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2006 - 008 - Stuck Closed
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 328375 km
Time Indication: 0
Date: 2020.11.22
Time: 14:48:56

Freeze Frame:
RPM: 706 /min
Load: 20.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 46.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.843 V

008196 - Intake Manifold Flap; Bank 1
P2004 - 002 - Stuck Open - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 328375 km
Time Indication: 0
Date: 2020.11.22
Time: 14:48:58

Freeze Frame:
RPM: 711 /min
Load: 19.2 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 47.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.970 V

006435 - Please Check DTC Memory of ECU Number 2
P1923 - 008 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 328409 km
Time Indication: 0
Date: 2020.11.22
Time: 19:21:39

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Load: 0.0 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 83.0°C
Temperature: 35.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 10.795 V


Address 11: 2 Faults Found:
008199 - Intake Manifold Flap; Bank 2
P2007 - 008 - Stuck Closed
Freeze Frame:
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 328375 km
Time Indication: 0
Date: 2020.11.22
Time: 14:49:43

Freeze Frame:
RPM: 704 /min
Load: 20.4 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 50.0°C
Temperature: 25.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.462 V

008197 - Intake Manifold Flap; Bank 2
P2005 - 002 - Stuck Open - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100010
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 328385 km
Time Indication: 0
Date: 2020.11.22
Time: 15:09:12

Freeze Frame:
RPM: 654 /min
Load: 18.8 %
Speed: 0.0 km/h
Temperature: 96.0°C
Temperature: 17.0°C
Absolute Pres.: 1000.0 mbar
Voltage: 13.462 V
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af kimenemark »

Yep, men lad mig lige poste nogle gode links til dig inden du går i gang.
Skulle være muligt at finde en uoriginal indsugningsmanifold til omkring 12k, men der er andre billigere muligheder hvis du kan undvære ca. 30hk på toppen... stay tuned...

EDIT:

Han har carbon renset en del FSI motorer og har selv ejet en S6 V10.
Det produkt han anvender har jeg forsøgt at finde, men det sælges åbenbart kun til værksteder... jeg er MEGET interesseret i det!!
https://youtu.be/8zmXyB38mRg
(BG Fuel Injection & Combustion Chamber Cleaner PN201)

Næste video er lidt lang, men han viser mange detaljer omkring fjernelse af "flapperne":
https://youtu.be/qePFcGZ3gGM
Dvs. hvis du ikke har noget imod at miste lidt HK og moment på toppen er det et billigt alternativ til en ny manifold.

Her kan du købe den, når den engang kommer på lager igen:
https://bildeleshop.dk/pierburg/10123478
Vil lige nævne, at på 1 år er den steget ca. 2.600,-

EDIT2:

JHM har den muligvis også, men de "bor" jo ikke lige om "hjørnet" ;-)
https://jhmotorsports.com/intake-manifo ... i-v10.html


Sendt fra min Note20 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af SorenR »

Det er lidt utroligt at den ide med FSI overhovedet fik lov til at udvikle sig. Det er det mest hjernedøde projekt Audi gik ind i. Alene på patentansøgningen beskrev man problemer med carbon build-up.

Jeg har ikke et direkte link men...
A U.S. patent application filed in 2002 by Volkswagen AG explains the DI-engine carbon-deposit dilemma this way: “Gasoline engines with direct injection of the fuel into the combustion chamber…suffer especially from the problem of the formation of carbon deposits…especially in the neck region of the intake valves.”

The document describes these deposits as a sticky coating of oil and fuel constituents that, once formed, serves as a base for further deposits, creating “a circular process, by which the coating thickness of the carbon deposits continuously increases.” Excessive carbon deposits “have extremely negative effects,” the patent application concludes, citing significant performance losses, sporadic ignition failures and, potentially, holes burned in the structure of the catalytic converter (should bits of carbon break from the valves and pass though the combustion chamber).
Guess what... i 2015 forsøgte Audi sig med en ekstra fuel port til V10 i R8 ...
https://www.greencarcongress.com/2015/0 ... div10.html

Toyota havde allerede været der og dømt ideen ude, de har senere udviklet det til D4-S systemet...
https://www.tomorrowstechnician.com/toy ... -not-both/

Hvis man på nogen måde kan tilføre indirekte indsprøjtning som Toyota har lavet det med D4-S systemet, så kan der måske være potentiale i FSI systemet. Som det er nu er det samtlige FSI motorer i V.A.G. koncernen der har problemer i større eller mindre udstrækning.

Hvis du kan lave et aftermarket system med ændrede manifolde, en ekstra fuel rail og en "chip" til ECU'en kan du formentlig score kassen ;-)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af bnjw »

Takker for links. Virkelig en stor hjælp

Hvis man da kan snakke om held i denne situation, har jeg fået bestilt et stk ny indsugning for godt 10.000kr. Bliver leveret i næste uge.
Noget billigere end specielt her i dk, hvor det hedder 16.000kr + moms :-& :roll:

Så er der kun den besværlige rengøring tilbage, hvis man da ikke kan finde noget lign.det middel der bruges i den ene video.
Ellers er det vel bremsernes og knofedt, der skal til.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af kimenemark »

Har du evt. et link til leverandør af SÅ billig en manifold?

Jeg har ikke givet op mht. BG produktet. Hvis vi kan samle nogle stykker er det nok nemmere ;-)

Sendt fra min Note20 med Tapatalk
--------------------‐-------------------------------------
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=1010
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik og blink :) 
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af bnjw »

kimenemark skrev:Har du evt. et link til leverandør af SÅ billig en manifold?

Jeg har ikke givet op mht. BG produktet. Hvis vi kan samle nogle stykker er det nok nemmere ;-)
Er desværre ikke noget stort antal. Fandt det på ebay fra en sælger i Tyskland

https://www.ebay.de/itm/Saugrohrmodul-A ... %7Ciid%3A1

BG produktet kunne evt.købes her. Nu vil jeg så gerne bruge min bil igen inden 2021

https://www.ebay.de/itm/BG-201-Fuel-Inj ... %7Ciid%3A1
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af kimenemark »

bnjw skrev:Er desværre ikke noget stort antal. Fandt det på ebay fra en sælger i Tyskland...
Fedt. Ikke fordi jeg mangler, men måske andre.
Den blev skiftet i min lige inden jeg købte :-)
bnjw skrev:BG produktet kunne evt.købes her...
Ja den fandt jeg også sammen med en i Rusland, men dem er jeg skutte meget for at sende penge til ;-)

Tænkte mere på en mecker, som kunne bestille for os, men så skal der jo nok en ordentlig bestilling til!
Senest rettet af kimenemark 20/12/2020 12:39, rettet i alt 1 gang.
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af bnjw »

Har kompressor og blæsepistol. Hvor køber man nøddegranulat?

Kan godt finde det, hvis jeg gider vente Til næste uge, men vil jo gerne i gang med rensning senest i weekenden
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af bnjw »

Prisforskellen på ebay er slet ikke sammenlignelig med de danske butikker. Fandt en butik i DK, men 1300kr for 25KG pose, mod knap 400kr på ebay.

https://www.ebay.de/itm/25kg-Nussschale ... 2749.l2649
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af bnjw »

Så kører vognen igen :D

Ville gerne vise hvordan jeg har gjort, men må sige en alm.sandblæser fra Harald Nyborg, virker ikke fantastisk til valnøddeskalgranulat, så blev alligevel en længere proces med ofte rengøring af dyse.

Fik begrænset spredningen af skallerne med noget hjemmelavet studs til støvsuger, men vil nu råde til at købe de adaptere, der sælges på bla.ebay, for hele min garage er nu belagt af valnøddeskalgranulat :(

25kg pose skulle være rigeligt. Kan knap nok set jeg har brugt noget :D
IMG_20201203_133247 (2).jpg
Sådan ser den ud uden låg på
IMG_20201205_140201_01 (2).jpg
Ikke noget at sige til den havde lidt urolig tomgang. Alt dette stammer fra 2 ventiler :shock: dog undtaget hobbykniven :D
IMG_20201205_191601.jpg
Ser fin ud med den nye indsugning på (y)
IMG_20201205_220253_01 (2).jpg
Den gamle del gemmer jeg indtil videre i håb om, der engang kommer noget rep-kit, der kan fikse det.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af JensNo »

Godt gået ;)

Også at have følelsen af selvgjort er velgjort :)
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
kimenemark
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 914
Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Geografisk sted: Trekantområdet

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af kimenemark »

Fedt :D og tillykke med genfunden køreglæde (y)

Hvor lang tid tog det ca. pr. kammer?
Fik du dem helt rene?

Selv med den adapter du nævner skriver de, at man skal regne med en del svineri ved nøddeskaller metoden ;)

/Kim
Audi S6 5.2 V10 '06 (BXA) 4F C6 quattro Avant
Audi A3 1.4TSI '08 (CAXC) 8P
Audi Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) 8G
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) også 2-polet stik og blinkadapter
bnjw
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 375
Tilmeldt: 15/08/2007 19:33
Geografisk sted: Køge

Re: Fejl på indsugning

Indlæg af bnjw »

Takker, fornøjelsen kan næsten ikke beskrives. Specielt tanken om mindst 20.000kr er sparet :D

Fra start til slut tog det mig ca.12 timer. Vil tro det kunne have kortes af med 3 timer, hvis jeg havde haft det rigtige værktøj til valnøddeskal-delen.
Fik stort set det hele fjernet, sidder stadig en tynd belægning på de sværest tilgængelige steder, som jeg om 2 års tid vil få væk med det rigtige/bedre værktøj
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D

Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987

Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"