Udskiftning af olieudskiller, udluftning af krumtaphus

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
michaelbjoern
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 2/11/2019 16:18

Udskiftning af olieudskiller, udluftning af krumtaphus

Indlæg af michaelbjoern »

Hej Alle

Håber at indlægget er smidt i den rigtige gruppe...

Jeg er den heldige ejer af en Audi A6 C5 Avant fra 2004. ( Reg. nr. AK43196, Motorstørrelse: 2,0 Benzin, Motor: ALT )
Jeg er dog ikke den store ørn til rep. af bilen, så derfor prøver jeg lige i dette forum.

Den forrige ejer har lavet noget fusk med slangen, som skal udlufte bilens krumtaphus ( Har jeg ladet mig fortælle ). Han har lappet slangen, som er knækket flere steder, sammen med gaffatape, og det er sgu ikke så heldigt :-( Nok fordi han ikke gad bruge tiden på at skifte den.

Følgende del skal udskiftes 06B103211H ( Så I lige ved, hvilken del vi taler om :-)

Jeg har købt den nye del, og så kommer nu det store problem. Jeg kan ikke rigtig få den nye del monteret, da jeg ikke rigtig kan få "fumlet" den på plads...
Kan det virkelig være rigtigt, at man skal skille en hel masse ad i bilens motorrum, så man kan få delen på plads? Selve delen er af hård plastic og kan ikke bøjes uden at det knækker.

Jeg har prøvet at søge info på nettet, men er desværre ikke rigtig kommet frem til en løsning endnu :-(
Har vedhæftet et billede af delen i beskeden, så I kan se, at den ikke lige er så nem at montere...

På forhånd tak for evt. indspark :-)

MVH

Michael Bjørn
Vedhæftede filer
preview.jpg
preview.jpg (10.89 KiB) Vist 3404 gange
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Udskiftning af olieudskiller, udluftning af krumtaphus

Indlæg af morten00 »

michaelbjoern skrev:..
Jeg har prøvet at søge info på nettet, men er desværre ikke rigtig kommet frem til en løsning endnu :-(
Har vedhæftet et billede af delen i beskeden, så I kan se, at den ikke lige er så nem at montere...

På forhånd tak for evt. indspark :-)

MVH

Michael Bjørn
Jeg har fundet et par links som måske kan hjælpe dig videre.
Her er en som skifter samme udlufter på en Audi 2,4 V6 https://www.youtube.com/watch?v=9cIe2Uwnsxk
og her er et forum hvor de skriver i tekst hvordan man gør på en 2,0 ALT motor (måske google translate skal i brug) https://www.a4-freunde.com/forum/showth ... ilenummern

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
GertH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1255
Tilmeldt: 22/08/2010 22:33
Geografisk sted: 4733 Tappernøje

Re: Udskiftning af olieudskiller, udluftning af krumtaphus

Indlæg af GertH »

Jeg har lige rodet med sådan en ALT motor, godt nok på en A4 2001, men det burde være det samme. Jeg kan ikke se andet end at du enten tager generator af eller løsner indsugning og løfter den lidt op.
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"