servo

Indlæg om styretøj
Besvar
Houdam
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25/02/2020 05:43

servo

Indlæg af Houdam »

hej jeg har fået et problem med min q5 fra 2013 når jeg har campingvogn på kan den finde på at ligesom slukke for servostyringen når jeg skal dreje i en rundkørsels, men kun en gang i mellem, campingvognen har atc som bremser den ned ved slinger og de gange jeg har oplevet det har det blæst meget, der er ingen fejl koder i den ifølge værksted og batteriet er også helt fint, kan man forstille sig at bilen tror at den er i en udskridning og derfor lukker ned for servo ?? eller kan der komme et fejlsignal fra campingvognen som gør et eller andet??
håber nogen har en fidus,,
Houdam
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25/02/2020 05:43

Re: servo

Indlæg af Houdam »

Hej igen nu har jeg så fundet ud af det ikke har noget med campingvognen at gøre, da den nu er tung ved fart over 40 så jeg skal hele tiden korrigerer på rattet, jeg har nu skiftet dæk og fået en 4 hjulsudmåling og den viste at baghjulene var stillet forkert, er der nogen der har noget jeg kan prøve ??
Vh Karsten
Houdam
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 25/02/2020 05:43

Re: servo

Indlæg af Houdam »

Så er fejlen fundet, ratstammen har to led hvor den ene var defekt, og så en opdatering så blev det som nyt igen...
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: servo

Indlæg af jorlund »

Godt det blev løst. Jeg ved at A4 fra 2013 og frem er skiftet til et elektromekanisk styretøj, i stedet for god gammeldags oliedrevet servostyring, og flere af dem havde problemer med at det gik i stykker. Måske Q5'eren har det samme problem.
Besvar

Tilbage til "Styretøj"