Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykket.

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykket.

Indlæg af JensNo »

Jeg havde efter endt sommerferie fået et problem med en dyb ressonans og omdrejningsbestemt og som kunne høres vældig tydelig inde i kabinen når jeg startede bilen fra kold tilstand, det begyndte ved langsom gasgivning fra ca. 1500 omdr.og op over, mens bilen holdt stille og gik så i sig selv igen efter en 3-4 km. kørsel.
Nå, et eller andet måtte der jo ske, ihvert fald mistede Audien olietrykket ved motorvejskørsel ret nord for Larvik og hurtig reaktion af fruen fik hun holdt ind til siden og slukket motoren, så det var hjem på fejeblad.

Turboen var hurtig konstateret færdig og hvor omfattende det ellers ville blive havde jeg ingen anelse om men var godt klar over at det meget vel kunne være den nok så omtalte ”blyant” i balancemodulet som var blevet rund.

Billede


Inspireret af PEB's beretning http://www.audiclub.dk/index.php?id=77& ... efd7b59ae6
og hjælp herinde fra viewtopic.php?f=307&t=39150&start=0
valgte jeg at reparere bilen selv.

Her er Audien på vej til operationsbordet den 18.09.2019.

Billede


Selvfølgelig regnede det også ned igennem taget lige der hvor jeg skulle stå og arbejde på bilen, men det løste sig.

Billede


Forud for det næsten uoverskuelige arbejde jeg skulle i gang med, var der en del forarbejde med at fremstille og montere beslag og en bjælke, så jeg havde noget at holde motoren med når forbroen skulle sænkes for at få bundkaret af.
Resurcerne var tilrådighed så det var bare lidt fintænkning.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Vandet ned igennem taget blev løst med en have pavillion.

Billede


Endelig kunne jeg begynde at skille ad og så kom der syn for sagen og måske ikke lige det jeg havde regnet med.

Billede

Billede

Billede

Billede


Reservedele for opgradering af balancemodul/oliepumpe til årgang 208 blev bestilt ved bilernes hus i Silkeborg og ankom til Hønefoss den 13.10.2019

Billede


Afmonteringen af fronten krævede også lidt forberedelse i form at et rullebord så den kunne drejes rundt.

Billede

Billede

Billede

Billede


Værktøjet til låsning af knasthjul og krumtap havde jeg lånt af en god ven hjemme i Kjellerup.

Billede


Så blev det igen tid til at fremstille lidt holde værktøj, for nu var turen kommet til bolten på det lille tandremshjul og det ser måske lidt dramatisk ud men holde værktøjet men det virkede helt efter hensigten, specielt da diverse bolte igen skulle spændes moment.
Der imod var det overkill med den store momentnøgle, den var jeg ved at gøre bolthovedet rund med, men jeg havde set en video på Youtube og der så det ud til at bolten sad vældig hårdt, så det korte af det lange endte det op med at jeg brugte en 19mm fastnøgle og med et enkelt kontant slag af min smedehammer var den løs :D .
Pakdåsen i endedækslet ser også lidt træt ud.

Billede

Billede

Billede


Strammerarrangementet til balancemodulet var i den grad slidt og set derud fra nok også forklaringen på den dybe resonans jeg kunne høre før det gik helt galt.
Stumpen til kædestrammeren lå og svømmede rundt nede i bundkaret da jeg fik det af.
En nærmere inspektion af ”blyanten” i det gamle balancemodul var også vældig slidt og nok kun et spørgsmål om tid……kort tid.

Billede

Billede

Billede


Næste opgave var og fremstille en aftrækker til at få tandhjulet af krumtappen og den fungerede perfekt.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Da jeg ved modtagelsen af de nye reservedele opdagede at der manglede et tandhjul til det nye balancemodul blev der lidt ventetid på at få det herop, så jeg gik i gang med at fremstille et låseværktøj til balancemodulet.

Billede


Jeg havde også besluttet og skifte katalysatoren da jeg alligevel havde den liggende fra et tidligere indkøb i forbindelse med en fejlsøgning på udstødningslugt inde i kabinen, der så den gang viste sig at være en defekt EGR-køler i stedet.
Igen måtte der improviseres et stykke hjælpeværktøj og det viste sig at være perfekt til og løsne de vanskeligste bolte på katalysatoren oppe fra, og ved atvende hjælpeværktøjet om kunne jeg nu skrue boltene af nede fra.
Monteringen af den nye katalysator og turbo gik egentlig smertefrit dog vil jeg lige nævne at tålmodighed er en dyd.

Billede

Billede

Billede


Desværre fik jeg ikke taget billeder af operationen med at krympe det nye tandhjul på krumtappen men det gik også smertefrit da jeg af og til selv krymper lejer på nogle specielle elmotorer vi bruger i vores daglige produktion på arbejdet, men jeg placerede mig foran motoren med en enkelt kogeplade og min IRmåler samt et par tykke hansker.
Tanhjulet blev varmet op til ca. 200 grader og så var det ellers bare på med det, man har kun èt forsøg, husk det.

Billede


Der hvor jeg nok havde flest nerver på var og få endedækslet med den nye pakdåse ind over krumtaps akslen uden og beskadige den og efter lidt søgen rundt, fandt jeg en hætte fra en af konens mange deodoranter egentlig velegnet som en slags dorn til og sætte på enden af krumtappen for derefter at skubbe endedækslet problemfrit på plads.

Billede

Billede

Billede


På med nederste remhjul og låseværktøj igen og så var turen kommet til monteringen af det nye balancemodul.
Sløret imellem de tre tandhjul er justeret på gefühl til et minimum af slør indbyrdes.
Monteringen af det nye bundkar var nok det værste del af hele reparationen, de to 7mm skruer ind mod svinghjulet var sgu ved at tage livet af mig, men på kom de og husk at det er en lang 5mm unbraco nøgle med kuglehoved.

Billede

Billede

Billede


Nyt tandremssæt incl. ny vandpumpe blev også monteret dat det var tiden kilometer mæssigt.

Billede


En hurtig inspektion af toppen samt hældt lidt frisk olie ud over knasterne og frisk olie og et nyt oliefilter på motoren, så var det tid til en hurtig opstart.
Efter at have sprøjtet den medfølgende injektionssprøjte med olie ind i turboen på tryksiden og afmonteret multistikket til dysebroen, forsøgte jeg ved at køre bilen på starteren for og skabe olietryk frem til turboen men det måtte jeg opgive selv efter flere forsøg.
Turboen fik nok en squis olie og så blev den startet op med tænding på, den sprang i gang og jeg kunne høre at den i et splitsekund ligesom dannede tryk og derefter var der i det halve minut jeg lod den køre, en dejlig stille og rolig motorgang uden mislyde og uden nogen lysende olie/advarselslamper.

Billede

Billede


Intet er skidt uden at det er godt for noget så airconrøret der var gnavet blev tilpasset lidt bedre.

Billede


Fronten blev monteret dog minus kofangeren, den blev bare hægtet løst på og der blev fyldt kølervæske på. Nu var det bare at få fjernet bjælken og sænket bilen ned på hjulene igen så den kunne blive startet op og gå i tomgang til den var oppe i driftstemperatur, jeg kunne derefter konstatere at alt var tæt, så de sidste ting blev monteret.

Billede

Billede


Dette billede er definitivt det bedste af dem alle, det var dejligt at have bilen hjemme igen 11.11.2019 og ja, det var en langsommelig omgang men det var det værd.

Billede


Mvh. Jens
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Gio »

Fantastisk gennemgang af operationen (y) (y) (y)

Havde du nu haft alle stumper og værktøj klar - hvor mange timer brugte du så (effektivt) i det hele?
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af JensNo »

Gio skrev:Fantastisk gennemgang af operationen (y) (y) (y)

Havde du nu haft alle stumper og værktøj klar - hvor mange timer brugte du så (effektivt) i det hele?
Takker ;)

Det er skisme vanskeligt og svare på men jeg begyndte først for alvor at skille ad efter at jeg havde modtaget de nye reservedele den 13.10 til den holdt hjemme i indkørslen den 11.11 så det vil sige lørdage og søndage og ellers efter arbejdstid når jeg havde tid og lyst, men antal effektive timer tør jeg slet ikke svare på, ud over at hvis jeg skulle leve af det ville jeg dø af sult :)
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
FinnK
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1259
Tilmeldt: 25/08/2010 19:38
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af FinnK »

Flot arbejde (y)
Hilsen Finn
Audi A4 B8 2,0 TDI 136 HK ULTRA 2015 S LINE SORT
Peugeot 107 Active 1,0 2013 Sølv

Kvaliteten af beslutninger afhænger af evnen til at overskue konsekvensen
Tidligere luftkaptajn, Stefan G Rasmussen.
Brugeravatar
mojo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 348
Tilmeldt: 5/07/2010 23:16
Geografisk sted: galten

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af mojo »

Super fin guide og stor ros til din opfindsomhed.
Dejligt at den spinder igen.
Mikael Hartmann
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 214
Tilmeldt: 17/09/2010 07:23

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Mikael Hartmann »

Sådan (y)
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Jan-DK »

Det er sku meget fint arbejde.

Den der pakdåse har jeg også dårlige minder med.
Min S6 V8 fra 95 havde et lille oliespild ved hjemkomsten fra juleaften.
Så den 25 kl: 0800 stor jeg udenfor og kikke på hvad F..... det kunne være.

En meget lang historie kort.
Pakdåsen var trykket 2 cm frem så olie kunne dryppe derfra og ud.

Det endte med en regning på 120,00 kr for dåsen.
Og 9500,00 for resten.
Alt arbejdet lavede jeg selv.
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af JensNo »

Jan-DK skrev:Det er sku meget fint arbejde.

Den der pakdåse har jeg også dårlige minder med.
Min S6 V8 fra 95 havde et lille oliespild ved hjemkomsten fra juleaften.
Så den 25 kl: 0800 stor jeg udenfor og kikke på hvad F..... det kunne være.

En meget lang historie kort.
Pakdåsen var trykket 2 cm frem så olie kunne dryppe derfra og ud.

Det endte med en regning på 120,00 kr for dåsen.
Og 9500,00 for resten.
Alt arbejdet lavede jeg selv.
Ja sådan en form for pakdåse må bare ikke misse når den sættes på.

Fandt du ud nogensinde af hvad der havde trykket den ?
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Jan-DK
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 2838
Tilmeldt: 3/03/2004 21:41
Geografisk sted: Sjælland

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Jan-DK »

Næ. Jeg havde haft Audi,en i over to år før det skete.
Men den har sikkert ikke været mont. godt nok fra start.
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af JensNo »

Lige en hurtig update!

Audien spinder som en symaskine og kører som en drøm Billede trods 298.000 km. på klokken, men bedst af alt, så har jeg endnu ikke registreret noget olieforbrug efter små 3.500 km. siden reparationen :D

Jeg har dog lige foretaget et olie/filter skift, syntes at det var fortjent :)
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Ivan »

Metodisk og kompetent - som dine svejsninger - eksempel til efterfølgelse. (y)

Hvorfor har vi forbrugere accepteret, at man skal financiere værksteder med tidsforbrug, da biler er konstrueret til at splitte en bil i atomer for at reparere div. komponenter... :-k

Findes der troværdige og uafhængige foretagender, som benchmarker cost/benefit mellem bilmærker?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af JensNo »

Ivan skrev:Metodisk og kompetent - som dine svejsninger - eksempel til efterfølgelse. (y)

Hvorfor har vi forbrugere accepteret, at man skal financiere værksteder med tidsforbrug, da biler er konstrueret til at splitte en bil i atomer for at reparere div. komponenter... :-k

Findes der troværdige og uafhængige foretagender, som benchmarker cost/benefit mellem bilmærker?
Nej det kan man lure på :-k

Jeg har efter snart 12 år her i Norge endnu ikke fundet en mekaniker jeg føler kan have tillid til, jeg troede at jeg havde fundet en, men da værkstedet ville have sig betalt 5.000,- NOK for at skifte et sølle ledningsnet til dyser/gløderør, endte det op med at jeg selv gjorde det på en god times tid, så der sluttede det tillidsforhold fra min side af :x
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Ivan »

Jeg har også et meget anstrengt forhold til værksteder - hvorfor - erfaringer, for at gøre det kort.

Forleden dag da konen skulle bruge sin bil, kom der en skurrende lyd fra et forhjul. Kiggede lidt på det og kunne ikke umiddelbart se, hvad problemet var. Havde for nylig været på et værksted, hvor jeg havde fået et godt indtryk, så jeg kontaktede dem. Jeg spurgte, om det var forsvarligt at køre eller bilen skulle bringes ind. Intet problem blev der svaret, du kan sagtens køre de 6-7 km uden problemer.

Nåede knapt ud af indkørslen, før bilen var ved køre på fælgen. Kontaktede værkstedet og sagde, at det går slet ikke. Værkstedet begyndte at ævle en masse om forhjulsmekanik og bla bla.

Jeg mener, at værkstedet som minimum skulle sørge for afhentning, når værkstedet havde garanteret, at det var problemfrit at køre til værkstedet.

Nå, men det var en knækket forfjeder, hvor spidsen af fjederen lige nydeligt var minimere diameteren på dækket, blev det konstateret på et ANDET værksted.

Så to nye fjedre, to dæk m.m. kr. 6600,-
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Lambrecht »

Ivan skrev:Jeg har også et meget anstrengt forhold til værksteder - hvorfor - erfaringer, for at gøre det kort.

Forleden dag da konen skulle bruge sin bil, kom der en skurrende lyd fra et forhjul. Kiggede lidt på det og kunne ikke umiddelbart se, hvad problemet var. Havde for nylig været på et værksted, hvor jeg havde fået et godt indtryk, så jeg kontaktede dem. Jeg spurgte, om det var forsvarligt at køre eller bilen skulle bringes ind. Intet problem blev der svaret, du kan sagtens køre de 6-7 km uden problemer.

Nåede knapt ud af indkørslen, før bilen var ved køre på fælgen. Kontaktede værkstedet og sagde, at det går slet ikke. Værkstedet begyndte at ævle en masse om forhjulsmekanik og bla bla.

Jeg mener, at værkstedet som minimum skulle sørge for afhentning, når værkstedet havde garanteret, at det var problemfrit at køre til værkstedet.

Nå, men det var en knækket forfjeder, hvor spidsen af fjederen lige nydeligt var minimere diameteren på dækket, blev det konstateret på et ANDET værksted.

Så to nye fjedre, to dæk m.m. kr. 6600,-

Kiggede lidt på det og kunne ikke umiddelbart se, hvad problemet var.

Du kunne ikke se det, og så mener du værkstedet havde bedre mulighed for at bedømme hvad der var galt, pr telefon?

Der er vel noget der stadig hedder "tage ansvar for egne handlinger"
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Ivan »

Lambrecht skrev:
Ivan skrev:Jeg har også et meget anstrengt forhold til værksteder - hvorfor - erfaringer, for at gøre det kort.

Forleden dag da konen skulle bruge sin bil, kom der en skurrende lyd fra et forhjul. Kiggede lidt på det og kunne ikke umiddelbart se, hvad problemet var. Havde for nylig været på et værksted, hvor jeg havde fået et godt indtryk, så jeg kontaktede dem. Jeg spurgte, om det var forsvarligt at køre eller bilen skulle bringes ind. Intet problem blev der svaret, du kan sagtens køre de 6-7 km uden problemer.

Nåede knapt ud af indkørslen, før bilen var ved køre på fælgen. Kontaktede værkstedet og sagde, at det går slet ikke. Værkstedet begyndte at ævle en masse om forhjulsmekanik og bla bla.

Jeg mener, at værkstedet som minimum skulle sørge for afhentning, når værkstedet havde garanteret, at det var problemfrit at køre til værkstedet.

Nå, men det var en knækket forfjeder, hvor spidsen af fjederen lige nydeligt var minimere diameteren på dækket, blev det konstateret på et ANDET værksted.

Så to nye fjedre, to dæk m.m. kr. 6600,-

Kiggede lidt på det og kunne ikke umiddelbart se, hvad problemet var.

Du kunne ikke se det, og så mener du værkstedet havde bedre mulighed for at bedømme hvad der var galt, pr telefon?

Der er vel noget der stadig hedder "tage ansvar for egne handlinger"
Selvfølgelig, men handling er baseret på "fagperson's" råd!

Forstås dette ikke af mit indlæg?

Som fagperson står man selvfølgelig på mål for sine udtalelser. Jeg går som udgangspunkt ud fra, at en fagperson udtaler sig fra erfaringer. Hvis man som fagperson ikke er sikker, siger fagperson i stedet for måske...
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Lambrecht »

Ivan skrev:
Lambrecht skrev:
Ivan skrev:Jeg har også et meget anstrengt forhold til værksteder - hvorfor - erfaringer, for at gøre det kort.

Forleden dag da konen skulle bruge sin bil, kom der en skurrende lyd fra et forhjul. Kiggede lidt på det og kunne ikke umiddelbart se, hvad problemet var. Havde for nylig været på et værksted, hvor jeg havde fået et godt indtryk, så jeg kontaktede dem. Jeg spurgte, om det var forsvarligt at køre eller bilen skulle bringes ind. Intet problem blev der svaret, du kan sagtens køre de 6-7 km uden problemer.

Nåede knapt ud af indkørslen, før bilen var ved køre på fælgen. Kontaktede værkstedet og sagde, at det går slet ikke. Værkstedet begyndte at ævle en masse om forhjulsmekanik og bla bla.

Jeg mener, at værkstedet som minimum skulle sørge for afhentning, når værkstedet havde garanteret, at det var problemfrit at køre til værkstedet.

Nå, men det var en knækket forfjeder, hvor spidsen af fjederen lige nydeligt var minimere diameteren på dækket, blev det konstateret på et ANDET værksted.

Så to nye fjedre, to dæk m.m. kr. 6600,-

Kiggede lidt på det og kunne ikke umiddelbart se, hvad problemet var.

Du kunne ikke se det, og så mener du værkstedet havde bedre mulighed for at bedømme hvad der var galt, pr telefon?

Der er vel noget der stadig hedder "tage ansvar for egne handlinger"
Selvfølgelig, men handling er baseret på "fagperson's" råd!

Forstås dette ikke af mit indlæg?

Som fagperson står man selvfølgelig på mål for sine udtalelser. Jeg går som udgangspunkt ud fra, at en fagperson udtaler sig fra erfaringer. Hvis man som fagperson ikke er sikker, siger fagperson i stedet for måske...

Det fremgår ikke hvad du eksakt har sagt til fagpersonen

Igen, hvis du har fortalt fagpersonen "der er ikke noget at se" - hvordan i alverden vil du så have at fagpersonen kunne vide fjederen var knækket og rammer dækket?

Hvis hans erfaring siger ham at hvis der ingen synlige tegn på defekter er, så må jeg formode den kan køre til værksted

Ringer du også til lægen og siger"Det gør ondt" så må fagpersonen vide hvad jeg fejler?
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Det startede med dyb resonans og så forsvandt olietrykke

Indlæg af Ivan »

Det fremgår ikke hvad du eksakt har sagt til fagpersonen

Igen, hvis du har fortalt fagpersonen "der er ikke noget at se" - hvordan i alverden vil du så have at fagpersonen kunne vide fjederen var knækket og rammer dækket?

Hvis hans erfaring siger ham at hvis der ingen synlige tegn på defekter er, så må jeg formode den kan køre til værksted

Ringer du også til lægen og siger"Det gør ondt" så må fagpersonen vide hvad jeg fejler?[/quote]

Fagfolk stiller diagnostiske spørgsmål og vurderer ansvarligt og rådgiver lægmand..

Niveauet på den sidste bemærkning...useriøst!
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"