Opdatering af GPS - hvor?

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
jkk
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 6
Tilmeldt: 19/06/2019 20:30

Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af jkk »

Hej. Jeg er ved at være godt træt af GPS'en på vores nye (brugte) Audi A4 b8.5 model 2013. Den viser ofte 'off-road'-kørsel og andre misvisninger.
Jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig en opdatering af kortet. Skal man køre til værksted eller kan man ordne det andet sted, da værksteder som regel tager godt fat prismæssigt.

Vh. Jens
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af Ivan »

De par gange jeg har dyrt købt originale opdateringer, har været en slem, slem skuffelse. Både mht. til at indstille destinationer og manglen på nyere veje, som alligevel ikke var med.Købt på nettet, men kan ikke huske mere hvor, men godt og vel et par tusinde.

Min kones 700 kr.s GPS, slår min originale på ALLE parametre!

Kan godt være at Audi på mange punkter, har "fører"-trøjen på, men GPS i MMI, som mit er som røgsignaler i blæsevejr!

Det kan være nogle af de ærede medlemmer, som har opdateret, kan bidrage med erfaringer.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Bjørn T
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 4486
Tilmeldt: 15/12/2005 01:04
Geografisk sted: Næstved

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af Bjørn T »

Prøv DBA eller Fb.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.


Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af JensNo »

Opdateringer kan hentes på nettet, med lidt fingerspitzengefühl...….har jeg ladet mig fortælle O:)

Jeg bruger udelukkende min Garmin, som sidder placeret lige ret under mmi'en, den originale er som Ivan skriver håbløs besværlig
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Sgath1954
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/01/2019 12:40

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af Sgath1954 »

Prøv ham her. Rimelig pris. God vejledning og så bliver du så opdateret som MMI giver mulighed for. vagnavinfo@gmail.com. Han hedder John Simpson.
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af Gio »

Sgath1954 skrev:Prøv ham her. Rimelig pris. God vejledning og så bliver du så opdateret som MMI giver mulighed for. vagnavinfo@gmail.com. Han hedder John Simpson.
Jeg ved godt der står "Genuine" - men de priser lyder altså for gode til at være sande -> https://www.ebay.com/str/vagnav
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af HenrikH29 »

Gio skrev:
Sgath1954 skrev:Prøv ham her. Rimelig pris. God vejledning og så bliver du så opdateret som MMI giver mulighed for. vagnavinfo@gmail.com. Han hedder John Simpson.
Jeg ved godt der står "Genuine" - men de priser lyder altså for gode til at være sande -> https://www.ebay.com/str/vagnav
Jo, jo de er skam ægte. Det er derfor, der følger et SD kort med som kører et script, der hacker opdateringen til art virke :lol:

OK SD kortene ser meget ægte ud, men mon ikke det er kopier - også etiketterne på dem.

Du kan nu roligt købe hos ham. De virker - har jeg ladet mig fortælle :shock:

Men som en anden skriver, så findes det hele på nettet gratis - inkl. guide til, hvordan man gør. Men det er selvfølgelig mere usikkert, end at købe originalt til fuld pris, eller næsten originalt til mindre penge.

At finde det på nettet kan ikke anbefales til "newbies" - du risikere at "bricke" din MMI - og så koster det virkelig "kassen" hos AUDI at få den skiftet.
diskoboy
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 858
Tilmeldt: 6/06/2007 23:45

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af diskoboy »

Originalt følger der ikke SD kort med.

De kort på eBay hvor der er SD kort med er bare kopier. På kortet ligger så hvidt jeg husker en lille håndfuld filer. Det ‘hacker’ din enhed så den kortet er aktiveret.

Virker ganske upåklageligt - lovligt? Det tror jeg ikke...
A4 B8 Avant (facelift)
Blev født som en meget standard udgave - efterhånden er det nemmere at liste hvad den ikke har af udstyr
stigbindner
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 309
Tilmeldt: 17/01/2007 11:23
Geografisk sted: Ishøj
Kontakt:

Re: Opdatering af GPS - hvor?

Indlæg af stigbindner »

jkk skrev:Hej. Jeg er ved at være godt træt af GPS'en på vores nye (brugte) Audi A4 b8.5 model 2013. Den viser ofte 'off-road'-kørsel og andre misvisninger.
Jeg kunne i den forbindelse godt tænke mig en opdatering af kortet. Skal man køre til værksted eller kan man ordne det andet sted, da værksteder som regel tager godt fat prismæssigt.

Vh. Jens

Ham her opdaterede for nylig min:

René Hansen
Supreme Commander
www.CarTrends.dk / www.WatchTrends.dk
Tel: +45 31 32 33 34 man-fre 10-18
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"