Fordamper, - udskiftning Audi 80 B4- ABC motor.

Videregiv et godt råd eller find måske selv et godt råd.
Besvar
finning
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20/12/2014 11:32

Fordamper, - udskiftning Audi 80 B4- ABC motor.

Indlæg af finning »

Er der nogen derude der kan forklare om man selv kan skifte fordamper i A/C klimaanlæg- Audi 80 B4, - med ABC motor, - jeg har en utæthed i fordamper, værksted har påfyld "læktætner"- men det er jo nok en stakket frist.
Jeg har tidligere skiftet blæsermotor til kabinevarmeren og ved hvor fordamperen sidder og ved også at anlægget skal tømmes på værksted og efterfyldes efter montering af ny fordamper.. Skal instrumentbordet afmonteres totalt, eller blot løsnes i højre side, som ved ventilatorskift!
Hører gerne fra en med lidt erfaring!
Brugeravatar
morten00
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 2595
Tilmeldt: 26/01/2003 23:09
Geografisk sted: Odense

Re: Fordamper, - udskiftning Audi 80 B4- ABC motor.

Indlæg af morten00 »

finning skrev:Er der nogen derude der kan forklare om man selv kan skifte fordamper i A/C klimaanlæg- Audi 80 B4, - med ABC motor, - jeg har en utæthed i fordamper, værksted har påfyld "læktætner"- men det er jo nok en stakket frist.
Jeg har tidligere skiftet blæsermotor til kabinevarmeren og ved hvor fordamperen sidder og ved også at anlægget skal tømmes på værksted og efterfyldes efter montering af ny fordamper.. Skal instrumentbordet afmonteres totalt, eller blot løsnes i højre side, som ved ventilatorskift!
Hører gerne fra en med lidt erfaring!
Fordampere sidder vel tæt på varmefladen og den kan mig bekendt ikke skiftes uden af fjerne instrumentnordet.
Her er måske lidt inspiration https://www.youtube.com/watch?v=Pc64NxZVpo4

Mvh Morten
BMW525 3,0 -07 Touring Steptronic . . NUVÆRENDE
Audi A6 2,6 Avant -95 . . . . SOLGT
Model C4, Motorkode ABC

Billede
_ _ _ _ _ _ KLIK HER FOR AT SØGE MED GOOGLE I FORUM _ _ _ _ _ _
finning
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20/12/2014 11:32

Re: Fordamper, - udskiftning Audi 80 B4- ABC motor.

Indlæg af finning »

morten00 skrev:
finning skrev:Er der nogen derude der kan forklare om man selv kan skifte fordamper i A/C klimaanlæg- Audi 80 B4, - med ABC motor, - jeg har en utæthed i fordamper, værksted har påfyld "læktætner"- men det er jo nok en stakket frist.
Jeg har tidligere skiftet blæsermotor til kabinevarmeren og ved hvor fordamperen sidder og ved også at anlægget skal tømmes på værksted og efterfyldes efter montering af ny fordamper.. Skal instrumentbordet afmonteres totalt, eller blot løsnes i højre side, som ved ventilatorskift!
Hører gerne fra en med lidt erfaring!
Fordampere sidder vel tæt på varmefladen og den kan mig bekendt ikke skiftes uden af fjerne instrumentnordet.
Her er måske lidt inspiration https://www.youtube.com/watch?v=Pc64NxZVpo4

Mvh Morten
Tak for henvisningen!
Besvar

Tilbage til "Tips & gode råd"