A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Besvar
Helmet
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23/05/2019 11:44

A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

Indlæg af Helmet »

Hej kloge folk. Min A5 2.0 TFSI årgang 2018 meldte under kørsel i går pludselig fejl på drivlinje og slog over i en slags safe mode, hvor motoromdrejninger var reduceret til 2500. Det skete lige efter en igangsætning.
Bilen har kørt 24000km og fik skiftet olie 2 timer før det skete.
Bilen bliver først hentet af autoservice og kørt på værksted onsdag i næste uge da jeg pt. ikke er hjemme. Så jeg tænke at jeg ville bruge ventetiden på at høre om der er nogen som har et godt bud på hvad der er galt. - Er det en ny gearkasse? [FLUSHED FACE]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

Indlæg af Gio »

Helmet skrev:Hej kloge folk. Min A5 2.0 TFSI årgang 2018 meldte under kørsel i går pludselig fejl på drivlinje og slog over i en slags safe mode, hvor motoromdrejninger var reduceret til 2500. Det skete lige efter en igangsætning.
Bilen har kørt 24000km og fik skiftet olie 2 timer før det skete.
Bilen bliver først hentet af autoservice og kørt på værksted onsdag i næste uge da jeg pt. ikke er hjemme. Så jeg tænke at jeg ville bruge ventetiden på at høre om der er nogen som har et godt bud på hvad der er galt. - Er det en ny gearkasse? [FLUSHED FACE]
Hvilken gearkasse?
Hvad var den på værksted for? Almindeligt service?
Blev der lavet noget på gearkasse (i tilfælde af automat-kasse)

P.S. Godt der er garanti på så ny en bil - PLUS det udførte "arbejde" ;)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

Indlæg af jorlund »

Jeg gætter på at værkstedet har kludret i et eller andet, som de selv kan få lov at rette op på :)
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

Indlæg af SteenTP »

Om ikke andet er der jo fabriksgaranti så det kan vel ikke gå helt galt :)
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Helmet
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23/05/2019 11:44

Re: A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

Indlæg af Helmet »

Gio skrev:
Helmet skrev:Hej kloge folk. Min A5 2.0 TFSI årgang 2018 meldte under kørsel i går pludselig fejl på drivlinje og slog over i en slags safe mode, hvor motoromdrejninger var reduceret til 2500. Det skete lige efter en igangsætning.
Bilen har kørt 24000km og fik skiftet olie 2 timer før det skete.
Bilen bliver først hentet af autoservice og kørt på værksted onsdag i næste uge da jeg pt. ikke er hjemme. Så jeg tænke at jeg ville bruge ventetiden på at høre om der er nogen som har et godt bud på hvad der er galt. - Er det en ny gearkasse? [FLUSHED FACE]
Hvilken gearkasse?
Hvad var den på værksted for? Almindeligt service?
Blev der lavet noget på gearkasse (i tilfælde af automat-kasse)

P.S. Godt der er garanti på så ny en bil - PLUS det udførte "arbejde" ;)
Det er 7 trins automat gearkasse.
Den var på værksted for almindelig olieskifte-service.

Det blev udført hos nærmeste Audiservice-partner, som jeg dog har et noget anstrengt forhold til pga. nogle graverende fejl tidligere på en anden bil.

Den kommer ikke tilbage til samme service partner på onsdag, men et Audi værksted. Ifølge dette værksted (som ikke stod for olieskifte) tror de ikke at der er nogen relation. Hvis det viser sig at der er en relation skal jeg hurtigt informere service partneren om det - med store ord... [POUTING FACE]

Det er jo fint med garanti, men synes at det er bekymrende at noget sådan dukker op efter kun 24000km/ 1 år...




Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

Indlæg af Ivan »

Det er en rigtig træls oplevelse med så ny en bil, men efter div. "hændelser" igennem 10 år med syv forskellige autoriserede Audi-værksteder med komponentudskiftere, er det nærmere normalen!

Jeg gætter på "de" gjorde en "ups" og du betalte!

Vil du fortælle, hvem du brugte?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Helmet
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 3
Tilmeldt: 23/05/2019 11:44

Re: A5 2.0 TFSI 2018 - fejl på drivlinje

Indlæg af Helmet »

Ivan skrev:Det er en rigtig træls oplevelse med så ny en bil, men efter div. "hændelser" igennem 10 år med syv forskellige autoriserede Audi-værksteder med komponentudskiftere, er det nærmere normalen!

Jeg gætter på "de" gjorde en "ups" og du betalte!

Vil du fortælle, hvem du brugte?
Hej Ivan

Det venter jeg med til det er afklaret hvad som er galt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"