Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning? DONE!

Her skrives om alt andet, fx. ombygning af garage, steder man har været på kør-selv ferie, motorcykler m.m., men fortæl også gerne om din nye Audi- vis også gerne billeder af den udkårne (bil).
Forumregler
Ingen salg/køb-annoncer her, brug de dertil indrettede forum.
Besvar
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning? DONE!

Indlæg af JensNo »

Hejsa :D
Som det ses af billedet er printet i strømforsyningen blevet træt og så spekulere jeg på om jeg kan tage 2 separate, altså en 12v og en 5v forsyning, dog med forskelligt current output(A) og koble dem sammen så de har fælles 0v, eller går det i skudder mudder :?:

Udstyret bruges for tilkobling af eksterne harddiske til pc og har fungeret udmærket indtil dette skete, jeg ved godt at jeg bare kan købe en ny dockingstation og det kan da også godt være at det bliver nødvendigt, men da jeg har et hav af gamle strømforsyninger liggende, kunne det jo være :-k

Billede
Senest rettet af JensNo 19/04/2019 16:32, rettet i alt 1 gang.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning?

Indlæg af Ivan »

Ellers kan du bruge en strømforsyning fra en pc, hvis du har én liggende. Hvilke spændinger der er på de forskellige ben, kan du søge med duckduckgo.com

Hvis du kopler to forskellige strømforsyninger, kan du nemt med et beløb, der langt overstiger prisen på en ny.

Der skal nok være et geni, et sted på nettet, der har "strikket" strømforsyninger sammen, men hvad med indholdet på dine harddiske - kunne sagtens forsvinde, sammen med duften af grillet elektronik!

Hvis det er et projekt, du gerne vil, kan du benytte lejligheden til at lære elektronik og bruge spændingsregulatorer i forholdsvis enkle konstruktioner og få komponenter. Hvis du splitter de bestående strømforsyninger ad, kan du ofte fremsøge data via de gammelfjendske små bogstaver, tal og tegn - mange spændingsregulatorer har tre ben.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Lambrecht
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 361
Tilmeldt: 23/05/2011 07:15
Geografisk sted: Søborg

Re: Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning?

Indlæg af Lambrecht »

1 Yellow +12v
2 Black Ground
3 Black Ground
4 Red +5v

http://wiki.robotz.com/index.php/PC_Pow ... ctor_Types
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning?

Indlæg af JensNo »

Tak for svar ;)
Ja det er nok med en vis risiko så jeg dropper projektet, det er heller ikke så vanskeligt og tilkoble én strømforsyning afhængig af harddisk, udstyret kan alligevel ikke bruges til at clone med.
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning?

Indlæg af JensNo »

Lambrecht skrev:1 Yellow +12v
2 Black Ground
3 Black Ground
4 Red +5v

http://wiki.robotz.com/index.php/PC_Pow ... ctor_Types
Jeg har så kun én BlackGround og det er på pin3, deraf kom mit spørgsmål om man kunne bruge fælles BlackGround.

Fint link :beer:
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
JensNo
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 228
Tilmeldt: 10/05/2016 21:23
Geografisk sted: Hønefoss Norge

Re: Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning?

Indlæg af JensNo »

Nå, efter en del Google fik jeg faktisk bekræftet at black ground fra to separate strømforsyninger (5v og 12v) godt kan føres sammen til en fælles 0v.

Så det blev hermed gjort og det virker ;)

Billede

God Påske :D
"I have often noticed that people who believe in a sixth sense is rather weak on the other five"
- Victor Lewis-Smith

Hyundai Tucson
1.6 CRDi 4WD DCT Panorama Hybrid
VCDS og Lexia V5.29
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Kan jeg lave min egen dual 12v/5v strømforsyning? DONE!

Indlæg af Ivan »

Din defekte strømforsyning er angivet til 34 watt. Var den varm i brug?

Hvis du udregner via etikette på din "antikke" harddisk: Volt x ampere = watt.

Og gør det samme med strømforsyninger, hvor mange watt(effekt), har du i overskud?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Besvar

Tilbage til "Audiclub Social (Off Topic)"