Dato og tid er 20/06/2019 12:04

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: V6 2.4 Forbrændingsudsættere
Indlæg: 12/01/2019 19:13 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Indlæg: 762
Geografisk sted: Trekantområdet

Audi club Danmark
medlem siden
01. sep 2005

Offline
Har lige skiftet alle 6 pløkker ifm. (delvis) service.
Forinden havde vi på en længere tur haft problemer med forbrændingsudsættere på cylinder 6 så snart hastigheden kom op på knap 140km/h.
Jeg gik ud fra det var fordi tændrørene var ved at være slidt, da 500.000km service jo var forestående.
Efter turen skiftede jeg tændrøret på cylinder 6 med et der ikke havde gået så mange kilometer og det hjalp hvorfor min mistanke blev bekræftet (troede jeg).

Nu har jeg så skiftet dem alle 6 til nye og var fredag et smut i tyskland. Da vi røg over 180km/h fik jeg igen en udsætter :(
Tændspole på cylinder 5 og 6 er blevet byttet, men stadig udsætter på cylinder 6.

Har udlæst efter bytte af tændspoler:

adresse 01: Motor Forklaringsfil: NEZ\06E-910-552-BDW.clb
Styreenhed reservedelsnr. : 4F0 910 552 R HW: 4F0 907 552 D
Komponent og/eller version : 2.4l V6 MPI 0010
Software kodning : 0105000318070920
Forhandlernummer : WSC 48275 141 81818
VCID: 326168FFAD1DD2DA13-8066
1 fejl fundet:

000774 - Cylinder 6
P0306 - 006 - Forbrændingsudsættere registreret - Periodisk
Fryseramme:
Fejl status : 00000001
Fejlprioritet: 6
Fejlhyppighed: 1
Nulstiltæller: 38
Kørestrækning: 500474 km
Tidsindikation: 0

Fryseramme:
Omdr.: 4416 /min
Luftmasse / omdr.: 490.5 mg/slag
Temperatur: 93.0°C
Dellast
Last: 97.6 %
Hastighed: 183.0 km/h


Readiness: 0000 0000

Det skal lige bemærkes at jeg har prøvet at være på knap 6.000 RPM i 3. gear uden udsættere, så det tyder ikke på det kun er RPM relateret. Motor skal tilsyneladende også være belastet.

Nogen ideer?
Kompressions-test?


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: V6 2.4 Forbrændingsudsættere
Indlæg: 12/01/2019 21:59 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 27/09/2017 19:17
Indlæg: 44
Geografisk sted: Aabybro

Audi club Danmark
medlem siden
27. sep 2017

Offline
Med de km og høj hastighed,
Vil jeg også kikke på benzintryk, hvad med benzinfilter
Har det kørt fra ny?
Benzindyser har små huller hvor den sprøjter benzin ud, der kan sidde et lille støvkorn i det ene, så vil den ikke give nok ved høje hastigheder, som din fejlkode viser.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: V6 2.4 Forbrændingsudsættere
Indlæg: 12/01/2019 22:23 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1533
Geografisk sted: Fyn

Offline
Kender intet til V6 benzin. Men er tændspole og tændrørskabel separate?

PS. Hvordan er det egentlig at cruise med over 180 - er vindstøj udtalt?

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: V6 2.4 Forbrændingsudsættere
Indlæg: 13/01/2019 03:32 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 30/06/2005 15:01
Indlæg: 762
Geografisk sted: Trekantområdet

Audi club Danmark
medlem siden
01. sep 2005

Offline
Pumpe og filter blev skiftet for ca. 1,5 år siden. Dvs. (i runde tal) for ca. 50.000km siden. Kan ikke forestille mig det er problemet. Den oprindelige (så vidt jeg ved) pumpe havde kørt uden problemer de første 450.000km.
Desuden optræder fejlen kun på cylinder 6, så dyser var måske en ide at kontrollere... takker... så må jeg prøve at finde ud af hvordan jeg kan "stress-teste" dem?!?!?!?

På BDW motoren har hver cylinder sin egen tændspole og derfor heller ingen tændkabler i traditionel forstand.

Støj er relativ. Man vænner sig hurtigt til den er der eller ikke er der. I CABen kan vi knapt nok tale sammen med taget oppe ved 110.
I A6eren kan vi sagtens tale sammen ved 230... så længe jeg kun skal svare med enstavelsesord, men det har ikke så meget med støj at gøre ;-)

Kommer vi fra CABen og kører en tur i A6eren føles det stille som i "graven" ved 180.

PS: inden udsætterne var 230 (målt med GPS) ingen problem (med rygvind) :-)

Sendt fra min Note8 med Tapatalk

Audi A6 2.4 V6 '04 (BDW) 4F C6
Audi 80 Cabriolet 2.3E R5 '91 (NG) B4 8G
http://www.audiclub.dk/?id=107&bil=799
Salg af Audi dele: http://www.dba.dk/brugerens-annoncer/brugerid-5466812/
VCDS HEX+CAN fra NEtech (siden 2005) nu også med 2-polet stik :) 


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til: