Tabt al olie og motorstop

motor, gearkasse, kardan, differentialer, aksler.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Ivan »

SorenR skrev:
Ivan skrev:Motorblok - diffust for mig. Er det topstykket, cylinder eller hvor?

Er der gjort "ændringer" på motorstyring?

Sådan en motorblok er meget lidt diffus. Det er den største enkeltkomponent i motoren... :mrgreen:

Typisk flækker en motorblok hvis man har voldtunet den og der ryger en plejlstang ud gennem siden...

Nogen gange flækker de bare helt af sig selv.
Min svoger havde en Golf G60 (PG motor med G-lader) som ikke kunne køre i bjerge. Over en vis højde så pissede vandet ud af blokken. Den havde ikke noget problem med at cruise med 200 km/t til og fra bjerget i Italien.


Ja ja Søren - for de invidede og indforståede er det jo relativt nemme begreber. :)

I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Ivan »

Hanse306 skrev:Hej igen,
Jeg prøver lige at samle svar her

Er ved at være lidt for gammel til at voldtune noget ;)
Det ser ud til at højre del af blokken er flækket helt, og det er noget indefra.... vi har mistanke til at kæden måske er hoppet/knækket.... noget, idet det ser noget voldsomt ud..... i alle tilfælde er det en ny maskine der skal til.

Jeg har overvejet 3.0 motoren, da den er lidt mere tilgængelig, men Audispecialist siger, at jeg kan risikere lidt underligt gearskifte, da moment er lidt anderledes.....

Har fundet et par huggerbiler i DE og et par motorer i Sverige


2.7 har vel fire kæder som 3.0. Der går historier om kædestrammere, der biler trætte og deraf følger. Måske det var værd at overveje, om de skulle skiftes, hvis den er uden nogen garantier.

Ellers undersøgte jeg for nogle år siden, hvad det ville koste: Ca. kr. 40.000 at få en renoveret ombytter-motor, med genbrug af udvendige dele, monteret og køreklar syd for grænsen.

PS. Eller du kan købe min. :)
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af SorenR »

Ivan skrev:I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

Jeg kørte Honda CD50 og Honda DAX... Man skulle bare montere cylinder, stempel, topstykke og overliggende knastaksel fra en 75 cc :-

DAX'en passede dæk med Morris Mascot på bagakslen og med lang forgaffel (2 x vandrør) ... Easy Rider O:)

Øhm... Hvis du skruede på krumtaphus, så kørte du enten Yamaha eller Suzuki, det var vist de eneste på det tidspunkt med indsugning under stemplet.
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Hanse306
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26/02/2017 07:16

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Hanse306 »

Nå en lille Update, hvor jeg i mellemtiden skulle overveje om jeg ville lade den reparere eller gå til de evige audimarker, besluttede jeg mig til, at den er for god (og dyr) til at gå på græs.... så den bliver lavet.

Mekaniker har fundet komplet motor med alt.... turbo, dyser osv. Der kun har gået 40.000 km. Med papirer og garanti, også på arbejdsløn. Så den er jeg sprunget på. Nu skal motoren bare hjem fra Tyskland, så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(
Brugeravatar
Gio
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 1107
Tilmeldt: 6/02/2011 13:46
Geografisk sted: Sjælland

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Gio »

Hanse306 skrev:så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(
Tja - nok cirka 87% af alle Audi-ejere der har ytret dén sætning :mrgreen:

Godt at høre du har taget en beslutning, og giver maskinen en ekstra chance (y)
'04 A4 Avant 1.9 TDI S-Line

Billede


'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI
'97 A4 1.8T Limo
'98 A4 2.4 Avant
'07 A4 2.0 TDI Avant
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Ivan »

Gio skrev:
Hanse306 skrev:så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(
Tja - nok cirka 87% af alle Audi-ejere der har ytret dén sætning :mrgreen:

Godt at høre du har taget en beslutning, og giver maskinen en ekstra chance (y)


Kunne være interessant at vide prisen... :-k
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Ivan »

SorenR skrev:
Ivan skrev:I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

Jeg kørte Honda CD50 og Honda DAX... Man skulle bare montere cylinder, stempel, topstykke og overliggende knastaksel fra en 75 cc :-

DAX'en passede dæk med Morris Mascot på bagakslen og med lang forgaffel (2 x vandrør) ... Easy Rider O:)

Øhm... Hvis du skruede på krumtaphus, så kørte du enten Yamaha eller Suzuki, det var vist de eneste på det tidspunkt med indsugning under stemplet.


Vedr. krumtaphus var det kun støtteboltene til cylinder(Puch). Kan godt huske Hondaén - var noget sløv. Det hjalp med tuning eller det var måske som du gjorde med flere kubik?
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Kell Petersen
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 28
Tilmeldt: 16/05/2018 15:35

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Kell Petersen »

Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud
SorenR
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør
Indlæg: 6908
Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Geografisk sted: Føllenslev

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af SorenR »

Kell Petersen skrev:Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud

Der er potentiale for 800-900 hk... De første 330 hk/ 510 nm kommer med en chip.

Havde en chippet S4 B5 Avant fra 2006-2013... Savner stadig de 516 NM. En gang på motorvejen var jeg ikke hurtig nok til at trække ind da en "skævnakke" i en BMW kom blinkende bagfra. Han overhalede, lagde sig ind foran og blokerede mig over 3 spor. Lod mig falde lidt tilbage, trak helt til venstre, det gjorde han også. Gik ned i 4. gear og slap alle hestene løs højre om og forsvandt i disen.
Jeg har en timing slip på 1/4 mile 13,4 sek @ 168 km/t :mrgreen: O:)
“With age comes wisdom, but sometimes age comes alone.”
- Oscar Wilde

Nuværende garage:
1992 Audi Cabriolet (NG) 2.3 10V
Hanse306
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26/02/2017 07:16

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Hanse306 »

Kell Petersen skrev:Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud


Tak for info, men Det er en benzin maskine og passer desværre ikke i min.
Hanse306
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26/02/2017 07:16

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Hanse306 »

Nå.... blot en Update på min stakkels bil
Plejlstangen var banket ud gennem blokken. Formodentligt et plejlleje der har sat sig.
Resultat: ny motor, converter, turbo osv.
Har først fået bilen igen nu, efter 2,5 lange måneder.
Det var svært at finde en komplet motor med lavt km. Tal, men nu spinder den som en mis......
Brugeravatar
audi_claus
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1829
Tilmeldt: 13/08/2005 09:41
Geografisk sted: Ebeltoft

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af audi_claus »

Hanse306 skrev:Nå.... blot en Update på min stakkels bil
Plejlstangen var banket ud gennem blokken. Formodentligt et plejlleje der har sat sig.
Resultat: ny motor, converter, turbo osv.
Har først fået bilen igen nu, efter 2,5 lange måneder.
Det var svært at finde en komplet motor med lavt km. Tal, men nu spinder den som en mis......


Godt du er kørende igen -

Jeg har gr. en defekt N75 ventil givet overboost i 5. gear på min 200 20V og en plejl bøjede og slog et stykke ud
af cylindervæggen - lige under det område stemplet arbejdede i.
Resultat : olien skovlet ud via krumtappens bevægelser.
Den afslåede stump fandt jeg og limede på igen med Loctite Kemisk metal
og det kostede kun et nyt stempel til 1000 kr da skørtet var beskadiget. Plejle havde jeg i overskud.
Den limning har holdt over 200.000 km
600 Hk er hjemme: det Blå Bæst 600 / 637Nm and counting.
Http://www.audi-claus.dk
Aerodynamik er for folk, der ikke kan lave motorer.
LandRover Discovery 3 m ZF 6HP26 autobox
Sendt fra min Lenovo V110 m win10
Hanse306
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 15
Tilmeldt: 26/02/2017 07:16

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Hanse306 »

Det var billigt sluppet.
Min motor havde fuldstændigt sat sig, og der var vel et 15 x 15 cm stort hul, så den var helt død.

Jeg har ikke kunne finde et lignende tilfælde med V6`erne.
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af Ivan »

Hanse306 skrev:Det var billigt sluppet.
Min motor havde fuldstændigt sat sig, og der var vel et 15 x 15 cm stort hul, så den var helt død.

Jeg har ikke kunne finde et lignende tilfælde med V6`erne.


En af mine bekendte har oplevet noget lignende. Motorvejskørsel, hvor motor pludselig kværnede. Kender ikke de nærmere detaljer.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
KimHH
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 38
Tilmeldt: 5/08/2011 13:56

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af KimHH »

Hvor finder I brugte motorer? Jeg skal bruge en 2,0 16V ACE til Audi 100....

Mvh Kim Hansen, Lundby
jorlund
Bestyrelsesmedlem
Bestyrelsesmedlem
Indlæg: 765
Tilmeldt: 14/06/2013 22:16
Geografisk sted: Jylland

Re: Tabt al olie og motorstop

Indlæg af jorlund »

ebay.de

Eller til sådan en gammel sag, kunne man også kigge efter en donorbil på mobile.de, hvis man har plads til det
Besvar

Tilbage til "Drivlinje"