Dato og tid er 18/01/2019 01:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 9/01/2019 11:40 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1458
Geografisk sted: Fyn

Offline
SorenR skrev:
Ivan skrev:
Motorblok - diffust for mig. Er det topstykket, cylinder eller hvor?

Er der gjort "ændringer" på motorstyring?

Sådan en motorblok er meget lidt diffus. Det er den største enkeltkomponent i motoren... :mrgreen:

Typisk flækker en motorblok hvis man har voldtunet den og der ryger en plejlstang ud gennem siden...

Nogen gange flækker de bare helt af sig selv.
Min svoger havde en Golf G60 (PG motor med G-lader) som ikke kunne køre i bjerge. Over en vis højde så pissede vandet ud af blokken. Den havde ikke noget problem med at cruise med 200 km/t til og fra bjerget i Italien.


Ja ja Søren - for de invidede og indforståede er det jo relativt nemme begreber. :)

I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - fungerer endnu, på trods af autoriseret Audi-service!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 9/01/2019 11:58 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1458
Geografisk sted: Fyn

Offline
Hanse306 skrev:
Hej igen,
Jeg prøver lige at samle svar her

Er ved at være lidt for gammel til at voldtune noget ;)
Det ser ud til at højre del af blokken er flækket helt, og det er noget indefra.... vi har mistanke til at kæden måske er hoppet/knækket.... noget, idet det ser noget voldsomt ud..... i alle tilfælde er det en ny maskine der skal til.

Jeg har overvejet 3.0 motoren, da den er lidt mere tilgængelig, men Audispecialist siger, at jeg kan risikere lidt underligt gearskifte, da moment er lidt anderledes.....

Har fundet et par huggerbiler i DE og et par motorer i Sverige


2.7 har vel fire kæder som 3.0. Der går historier om kædestrammere, der biler trætte og deraf følger. Måske det var værd at overveje, om de skulle skiftes, hvis den er uden nogen garantier.

Ellers undersøgte jeg for nogle år siden, hvad det ville koste: Ca. kr. 40.000 at få en renoveret ombytter-motor, med genbrug af udvendige dele, monteret og køreklar syd for grænsen.

PS. Eller du kan købe min. :)

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - fungerer endnu, på trods af autoriseret Audi-service!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 9/01/2019 16:14 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør

Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Indlæg: 6716
Geografisk sted: Føllenslev

Offline
Ivan skrev:
I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

Jeg kørte Honda CD50 og Honda DAX... Man skulle bare montere cylinder, stempel, topstykke og overliggende knastaksel fra en 75 cc :-

DAX'en passede dæk med Morris Mascot på bagakslen og med lang forgaffel (2 x vandrør) ... Easy Rider O:)

Øhm... Hvis du skruede på krumtaphus, så kørte du enten Yamaha eller Suzuki, det var vist de eneste på det tidspunkt med indsugning under stemplet.


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 9/01/2019 18:08 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 26/02/2017 08:16
Indlæg: 13
Geografisk sted:

Offline
Nå en lille Update, hvor jeg i mellemtiden skulle overveje om jeg ville lade den reparere eller gå til de evige audimarker, besluttede jeg mig til, at den er for god (og dyr) til at gå på græs.... så den bliver lavet.

Mekaniker har fundet komplet motor med alt.... turbo, dyser osv. Der kun har gået 40.000 km. Med papirer og garanti, også på arbejdsløn. Så den er jeg sprunget på. Nu skal motoren bare hjem fra Tyskland, så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 9/01/2019 18:12 
Forumbruger
Forumbruger
Brugeravatar

Tilmeldt: 6/02/2011 14:46
Indlæg: 1046
Geografisk sted: Sjælland

Audi club Danmark
medlem siden
23. feb 2011

Offline
Hanse306 skrev:
så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(
Tja - nok cirka 87% af alle Audi-ejere der har ytret dén sætning :mrgreen:

Godt at høre du har taget en beslutning, og giver maskinen en ekstra chance (y)

_________________
'04 A4 1.9 TDI S-Line
'07 SEAT Altea XL 1.9 TDI

'97 A4 1.8T Limo - '98 A4 2.4 Avant - '07 A4 2.0 TDI Avant


Billede


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 10/01/2019 14:31 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1458
Geografisk sted: Fyn

Offline
Gio skrev:
Hanse306 skrev:
så ender det med at jeg bliver kørende igen..... og fattig +(
Tja - nok cirka 87% af alle Audi-ejere der har ytret dén sætning :mrgreen:

Godt at høre du har taget en beslutning, og giver maskinen en ekstra chance (y)


Kunne være interessant at vide prisen... :-k

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - fungerer endnu, på trods af autoriseret Audi-service!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 10/01/2019 14:35 
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Brugeravatar

Tilmeldt: 2/11/2008 11:58
Indlæg: 1458
Geografisk sted: Fyn

Offline
SorenR skrev:
Ivan skrev:
I 70'erne, hvor jeg skrev en del sammen med en politimester, fordi vi ikke var helt enige om, hvor hurtig en knallert måtte kunne køre, skruede vi på topstykke, cylinder og krumtaphus.

Så motorblok er det, jeg kalder cylinder...

Nå ja, stemplet blev og lidt mindre. Boret, hakket, planet og gearet og større karburator. :-

Jeg kørte Honda CD50 og Honda DAX... Man skulle bare montere cylinder, stempel, topstykke og overliggende knastaksel fra en 75 cc :-

DAX'en passede dæk med Morris Mascot på bagakslen og med lang forgaffel (2 x vandrør) ... Easy Rider O:)

Øhm... Hvis du skruede på krumtaphus, så kørte du enten Yamaha eller Suzuki, det var vist de eneste på det tidspunkt med indsugning under stemplet.


Vedr. krumtaphus var det kun støtteboltene til cylinder(Puch). Kan godt huske Hondaén - var noget sløv. Det hjalp med tuning eller det var måske som du gjorde med flere kubik?

_________________
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - fungerer endnu, på trods af autoriseret Audi-service!


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 10/01/2019 18:48 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 16/05/2018 15:35
Indlæg: 15
Geografisk sted:

Audi club Danmark
medlem siden
16. maj 2018

Offline
Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 11/01/2019 00:10 
Audi club DK Ambassadør
Audi club DK Ambassadør

Tilmeldt: 17/08/2006 09:41
Indlæg: 6716
Geografisk sted: Føllenslev

Offline
Kell Petersen skrev:
Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud

Der er potentiale for 800-900 hk... De første 330 hk/ 510 nm kommer med en chip.

Havde en chippet S4 B5 Avant fra 2006-2013... Savner stadig de 516 NM. En gang på motorvejen var jeg ikke hurtig nok til at trække ind da en "skævnakke" i en BMW kom blinkende bagfra. Han overhalede, lagde sig ind foran og blokerede mig over 3 spor. Lod mig falde lidt tilbage, trak helt til venstre, det gjorde han også. Gik ned i 4. gear og slap alle hestene løs højre om og forsvandt i disen.
Jeg har en timing slip på 1/4 mile 13,4 sek @ 168 km/t :mrgreen: O:)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: Tabt al olie og motorstop
Indlæg: 11/01/2019 07:36 
Forumbruger
Forumbruger

Tilmeldt: 26/02/2017 08:16
Indlæg: 13
Geografisk sted:

Offline
Kell Petersen skrev:
Motor til Audi
2.7 V6 BiTurbo
Hundige, Sjælland
10.500

Set på facebook i deres markedsplads

10.500 kr.
JANUAR SALE!!
Audi S4 B5 A6 2.7 V6 biturbo komplet motor sælges. Kørt 170.xxx
Den er komplet med følgende:

Komplet ledningsnet
Styrboks (ECU)
Originale intercoolere
Originale downpipes med Katalysatorer
Komplet rørføring
Alle plastik dele
Gasspjæld
Luftmassemåler
Originale turboladere

Sælges pga jeg ikke har bilen mere
Pris 10.500kr eller kom med seriøst bud


Tak for info, men Det er en benzin maskine og passer desværre ikke i min.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til: