Køb af nyere A3 cabriolet

Her kan skrives om alt der vedrører Audi og ikke passer i andre kategorier.
Besvar
Pusle24
Ny forumbruger
Ny forumbruger
Indlæg: 1
Tilmeldt: 15/12/2018 19:26

Køb af nyere A3 cabriolet

Indlæg af Pusle24 »

Hej

Vi overvejer at købe en nyere Audi A3 cabriolet (år 2015-2018), men kunne godt tænke os at høre hvad I har af meninger om denne bil.
Hvad skal man være opmærksom på?
Er der stadig olieproblemer, som på 1,8 og 2,0 l modellerne?
Skal man holde sig fra auto gear og vælge man?
Skal alle services være udført af Audi værksteder, før at Audi stiller fuld garanti?
Osv...

På forhånd tak for jeres hjælp
Christian
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Køb af nyere A3 cabriolet

Indlæg af Ivan »

Køb i lokalområdet så evt. garantier, reklamationer bliver fulgt til dørs. Bilmessen i Ålborg, hvor jeg DESVÆRRE købte min Audi, har med stor dygtighed vedligeholdt brugtvognshandlerenes RYGTE. :evil:

Automatgear selvfølgelig. :)

Garanti og kulance vil være utopi uden såkaldte autoriserede Audi-værksteder. At de autoriserede Audi-værksteder så KLOVNER med din kære Audi, det må du leve med!

Guld, hvis du kunne tale med den tidligere ejer.
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Køb af nyere A3 cabriolet

Indlæg af HenrikH29 »

"Bilmessen i Ålborg" - hvor filan er det. Er selv fra byen og har aldrig hørt om den bilforhandler?
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Køb af nyere A3 cabriolet

Indlæg af Ivan »

HenrikH29 skrev:"Bilmessen i Ålborg" - hvor filan er det. Er selv fra byen og har aldrig hørt om den bilforhandler?


Min fejl - huskede tydeligvis forkert - det må være Bilmessen Farsø. (her nede fra det sydlandske, er der ikke så stor forskel) Undskyld Ålborg:)

Fulgte lidt på op firmaet og genkender beskrivelserne meget tydeligt:

https://dk.trustpilot.com/review/www.bi ... da&stars=1
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
HenrikH29
Forumbruger
Forumbruger
Indlæg: 57
Tilmeldt: 15/01/2018 16:02

Re: Køb af nyere A3 cabriolet

Indlæg af HenrikH29 »

Ivan skrev:
HenrikH29 skrev:"Bilmessen i Ålborg" - hvor filan er det. Er selv fra byen og har aldrig hørt om den bilforhandler?


Min fejl - huskede tydeligvis forkert - det må være Bilmessen Farsø. (her nede fra det sydlandske, er der ikke så stor forskel) Undskyld Ålborg:)

Fulgte lidt på op firmaet og genkender beskrivelserne meget tydeligt:

https://dk.trustpilot.com/review/www.bi ... da&stars=1


Nej nu må du lige :lol:

Først så forveksler du Aalborg med Farsø, og så skriver du bagefter Aalborg med "Å" ... :lol: :roll: :roll:

Nu skidt det kan jo ske, når man er fra det sydlandske (y)
Brugeravatar
Ivan
Audi club DK Adjudant
Audi club DK Adjudant
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 2/11/2008 10:58
Geografisk sted: Fyn

Re: Køb af nyere A3 cabriolet

Indlæg af Ivan »

HenrikH29 skrev:
Ivan skrev:
HenrikH29 skrev:"Bilmessen i Ålborg" - hvor filan er det. Er selv fra byen og har aldrig hørt om den bilforhandler?


Min fejl - huskede tydeligvis forkert - det må være Bilmessen Farsø. (her nede fra det sydlandske, er der ikke så stor forskel) Undskyld Ålborg:)

Fulgte lidt på op firmaet og genkender beskrivelserne meget tydeligt:

https://dk.trustpilot.com/review/www.bi ... da&stars=1


Nej nu må du lige :lol:

Først så forveksler du Aalborg med Farsø, og så skriver du bagefter Aalborg med "Å" ... :lol: :roll: :roll:

Nu skidt det kan jo ske, når man er fra det sydlandske (y)


Har faktisk noget familie i landsdelen. :oops: :-

Men forhåbentlig ikke fra Farsø. +(

Nu må vi ikke glemme trådstarter: Hvis du ikke kan reparere selv, skal du forvente dyre regninger. For selv om du kan købe en "billig" Audi, er reservedelepriserne bestemt ikke billige, plus inkompetente autoriserede Audi-værksteder - i hvert fald dem, jeg har betalt i dyre domme.

Den værste er dog Care Point i Svendborg!

I det ulidelige klare lys i bakspejlet: Udlæs fejl FØR og især EFTER service. Autoriserede Audi-værksteder har samme forhold til virkeligheden som TRUMP!
A6 Ava.q. TDI3.0 BMK tiptr V6165 DPFA6 4F50HL - kan køre endnu, på trods af autoriseret Audi-service!
Brugeravatar
SteenTP
Redaktør
Redaktør
Indlæg: 3281
Tilmeldt: 21/06/2005 20:59
Geografisk sted: Roskilde

Re: Køb af nyere A3 cabriolet

Indlæg af SteenTP »

Pusle24 skrev:......
Er der stadig olieproblemer, som på 1,8 og 2,0 l modellerne?
.......

Hvis du tænker på den 'feature', der var hyppige på 1,8 og 2,0 TFSI motorene hvor de på et tidspunkt begyndte at bruge lige så meget olie som benzin så blev det løst omkring 2012.

En kedelig overraskelse på den smertefulde side af 50k.

Jeg var heldigvis opmærksom på problemet og købte en, der havde været den tur igennem....
Audi A4 2,0 TFSI 211, Brilliantsort '10

Audi A4 1,8T '98 Vulcanschwartz Metallic med perleeffekt - SOLGT

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots.
So far, the Universe is winning...." - Rich Cook
Besvar

Tilbage til "Alt om Audi"