Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Forumregler
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
"Din Audi" gruppen er primært til indlæg der ikke passer under de model-specifikke grupper.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Hej min audi aflader når den står stille, hvis den har stået 5 dage kan den ikke starte. Vi var på ferie i Tyskland da lade lampen begyndte at lyse, kørte ind til Audi i wolfburg hvor de sagde at det var generatoren, der kom en ny på til 11500kr. har haft problemet siden, har prøvet at måle på batteriet når den står i tomgang, der kan jeg ikke måle at der kommer strøm på, men hvis jeg måler på de 2 +og - tapper der er i motorrummet lader den godt nok, batteriet er 1 år gammelt. Nogen der har et forslag inden jeg kører på værkstedet.
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Hvis det er en sedan du har så tjek lås til bagklap, der kan opstå vand/ir iedning/stik og det giver anledning til afladning af battreri.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Det er en avant
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Nu lader den på batteriet, hvis jeg måler på batteriet. Kan spændingen på batteriet være kommet så langt med at generatoren ikke kan lade på det. Da jeg satte -ledningen på batteriet var det minimalt at det gnister, ikke noget der var noget, har ladet på batteriet så det var fuldt opladet. Så det tyder ikke på noget vildt afladning. Kan batteriet være dårligt, selv om det kun er max 1 år gammelt.
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Få målt afladning fra batteriet, i ampere
Tag den ene pol af batteriet og fra multimeter rød ledning på lednings side og sort ledning på pol på batteri, indstil multimeter på amp først på 10 amp skala på multimeter, hvis der er 2 skalaer med amp måling.
Den anden skala er omkring 400 milli amp hvis du bruger den først og bilen bruger over 400 milli amp springer sikring i multimeter
General mål for afladning er 20 milli amp super 50 mamp rimelig 100 noget bruger for meget strøm
Fejlfinding tag en sikring ud af gangen
Husk at slukke alt på bilen nøglen ud osv
Ved åbning af dør bruger den over 400 milli amp
Lad den stå nogle minutter så falder amp forbruget når de forskellige forbruger har fået deres hukommelse strøm.
Tag den ene pol af batteriet og fra multimeter rød ledning på lednings side og sort ledning på pol på batteri, indstil multimeter på amp først på 10 amp skala på multimeter, hvis der er 2 skalaer med amp måling.
Den anden skala er omkring 400 milli amp hvis du bruger den først og bilen bruger over 400 milli amp springer sikring i multimeter
General mål for afladning er 20 milli amp super 50 mamp rimelig 100 noget bruger for meget strøm
Fejlfinding tag en sikring ud af gangen
Husk at slukke alt på bilen nøglen ud osv
Ved åbning af dør bruger den over 400 milli amp
Lad den stå nogle minutter så falder amp forbruget når de forskellige forbruger har fået deres hukommelse strøm.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Tak det vil jeg prøve
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Har det "nye" batteri samme specifikationer som det oprindelige?
Ellers skal kodningen ændres.
\Alex
Ellers skal kodningen ændres.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Det er blevet kodet.
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Hvis du har haft problemet siden du fik skiftet generator, ville jeg lige tjekke ledninger der som det første. Hvordan det kan blive 11500,- for et generatorskift har jeg ikke fantasi til at forestille mig, men det er nok bare mig der ikke er fuldt med tiden.
Mvh. Gert
Mvh. Gert
GertH
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
Selvlært perlestensmekaniker (nu med eget rullebrædt, tak til congo)
Audi A4 1996 2.6 Konens bil
Opel Corsa 1.2 16v (bil nr. 3)Sønnens bil
A4 b5 stc. 1.8 1996 adr.(konens bil)Solgt
A6 b4 c5 1.8T aeb sedan 1997 Min bil
Renault Laguna 1.8 16v sedan (konens bil)Solgt
A4 b5 2.6 abc aut.cju 1996 SOLGT
Audi 100 c4 1991 2.3 AAR aut.SOLGT
A4 1.6 1995 (er nu blevet konens bil)SOLGT
Audi 100 1991 2.3 sedan SOLGT
Audi 100 1993 2.6 sedan SOLGT
+ dem uden plader jeg går og fixer
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Jeg var heller ikke glad for den pris, generatoren kostede 4000kr resten var arbejdsløn. Har haft fat i audi i Ålborg for at hører hvad de skulle have for at skifte generator, de skulle have 10179 kr.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Efter jeg har kigget på både det ene og andet, er jeg faldet over dette. Det ser ud til at være nyt, jeg har ikke set det før men derfor kan det godt være at det har været der altid.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
De brune ledninger ser ikke nye ud.
Den gule klemmesamling kan være ny, og låget ser ikke ud til, at der helt er plads til ledningen. Skruen ser heller ikke ud til at høre til der? Det ligner en karosseriskrue eller noget selvskærende, mens polen formodentlig har M6 eller M8, hvis der normalt er hul i den. På den anden side må øjet i polen være beregnet til et eller andet, så de har muligvis bare fornyet ledningen?
Måske kan nogen med en 4F se efter, om hullet i polen er tomt i deres bil, eller om der overhovedet er et hul.
EDIT:
Meget mystisk...
I denne video https://www.carcarekiosk.com/video/2008_Audi_A6_3.2L_V6/battery/jump_start er der bare en massiv klump på det sted, så det kunne se ud til, at man har boret hullet og sat en selvskærende skrue i. Det er muligvis afhængigt af motorvariant osv., men alligevel lidt mærkeligt.
Prøv at måle forbrug på ledningen med et tangmeter eller noget lignende.
\Alex
Den gule klemmesamling kan være ny, og låget ser ikke ud til, at der helt er plads til ledningen. Skruen ser heller ikke ud til at høre til der? Det ligner en karosseriskrue eller noget selvskærende, mens polen formodentlig har M6 eller M8, hvis der normalt er hul i den. På den anden side må øjet i polen være beregnet til et eller andet, så de har muligvis bare fornyet ledningen?
Måske kan nogen med en 4F se efter, om hullet i polen er tomt i deres bil, eller om der overhovedet er et hul.
EDIT:
Meget mystisk...
I denne video https://www.carcarekiosk.com/video/2008_Audi_A6_3.2L_V6/battery/jump_start er der bare en massiv klump på det sted, så det kunne se ud til, at man har boret hullet og sat en selvskærende skrue i. Det er muligvis afhængigt af motorvariant osv., men alligevel lidt mærkeligt.
Prøv at måle forbrug på ledningen med et tangmeter eller noget lignende.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Den nederste brune ser ny ud lidt svært at se på billede.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Tænker på om der er magnetkobling på generatoren og det måske var den der var i stykker og man så har lavet en lus fra denne pol.
-
- Forumbruger
- Indlæg: 44
- Tilmeldt: 2/11/2004 23:46
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Hej Blev lidt klogere de 2 ledninger + og - er til eftermonteret oliefyr. Der var kun ladet lidt strøm på batteriet, da det ikke var kodet, lidt uhyggeligt da det var kodet af Bosch autoteknik, ved så ikke om batteriet har taget skade, så når der kun bliver ladet lidt strøm på skal der ikke aflades ret meget før det bliver et problem.
Re: Audi A6 3,0 TDI årg.2007
Uden at vide noget om det kan jeg ikke tro, at der er en magnetkobling på generatoren. Det virker unødigt kompliceret.
Er det muligt at pluspolen bare er forlænget nede fra starteren, og at ledningen til starteren går uden om strømstyringen, fordi starterens 100+ ampere ville grille den? Der kunne så være noget med en bro med spærrediode over til generatorledningen, så man godt kan lade batteriet op igennem batteristyringen, selv om man bruger polen i motorrummet - eller man lader bare via starterledningen, og batteristyringen er ligeglad, så længe det er i den rigtige retning, dvs. den måler bare forbrug og ikke hvor meget energi, der kommer tilbage (spekulation).
I så fald opdager strømstyringen aldrig det forbrug, der skyldes motorvarmeren/parkeringsvarmeren, og det bliver aldrig udlignet af generatoren.
\Alex
Er det muligt at pluspolen bare er forlænget nede fra starteren, og at ledningen til starteren går uden om strømstyringen, fordi starterens 100+ ampere ville grille den? Der kunne så være noget med en bro med spærrediode over til generatorledningen, så man godt kan lade batteriet op igennem batteristyringen, selv om man bruger polen i motorrummet - eller man lader bare via starterledningen, og batteristyringen er ligeglad, så længe det er i den rigtige retning, dvs. den måler bare forbrug og ikke hvor meget energi, der kommer tilbage (spekulation).
I så fald opdager strømstyringen aldrig det forbrug, der skyldes motorvarmeren/parkeringsvarmeren, og det bliver aldrig udlignet af generatoren.
\Alex
Rimeligt Sur B5 Avant / B7 Sedan ... i beige, wooo!
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)
(Momentnøglen er da den, der skal i tændingslåsen!?!)