Min S6 skal have 10 stk.nye indsprøjtningsdyser, og har derfor ledt lidt rundt på nettet efter nogle nye.
Audi har dem selvfølgelig, men til en stk.pris omkring 1500kr., bliver det samlede beløb alligevel en del.
Vil derfor høre om nogle har erfaring med Hitachi 2507124, som skulle svare til org.06E906036C, og kan skaffes til omkring 550kr.stk.
Hitachi er vist også producent på de org.dyser, så forskellen burde egentlig ikke være andet end Audi logoet.
Eller findes der evt.et alternativ?
Indsprøjtningsdyser erfaringer.
Indsprøjtningsdyser erfaringer.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
Prøv på Ebay og søg på Bosch. Har god erfaring med Bosch fra Polen.
Mvh. Bjørn T.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Audi A4 (B8,5) S-Tronic Avant quattro 2014 S-Line
3,0 TDI 245 Hk. 500 Nm.
Audi A4 (B6) Avant Tipt. quattro 2004 S-Line
2,5 TDI. 180 hk./370 Nm. Motor BAU - Gear GBG SOLGT
VCDS NEtech - Nyeste udgave.
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
Bjørn T skrev:Prøv på Ebay og søg på Bosch. Har god erfaring med Bosch fra Polen.
Takker for forslaget, og har da også læst et eller andet sted at Bosch skulle være bedre.
Mit spørgsmål vil så være, om jeg bare kan tage nogle med identiske data, og bruge dem i stedet, hvis jeg altså kan finde nogle?
Underligt nok, så kører min bil igen uden problemer, efter jeg har haft alle tændrør ud, og fandt en studs der var knækket af på det ene indsugningrør. Afhjælpede faktisk alle problemer.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
bnjw skrev:Bjørn T skrev:Prøv på Ebay og søg på Bosch. Har god erfaring med Bosch fra Polen.
Takker for forslaget, og har da også læst et eller andet sted at Bosch skulle være bedre.
Mit spørgsmål vil så være, om jeg bare kan tage nogle med identiske data, og bruge dem i stedet, hvis jeg altså kan finde nogle?
Underligt nok, så kører min bil igen uden problemer, efter jeg har haft alle tændrør ud, og fandt en studs der var knækket af på det ene indsugningrør. Afhjælpede faktisk alle problemer.
Det er en sådan rar følelse, når man først har set 1000 kr sedlerne, flyve ud af vinduet, at man så kan nøjes med lidt håndarbejde
Mvh. Troels
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Audi 80 2.0 ABT 1994 "Kongeblå" solgt
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic"
Audi 80 2.3 NG 1992 "Titanmetallic"
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
Quasimodo skrev:
Det er en sådan rar følelse, når man først har set 1000 kr sedlerne, flyve ud af vinduet, at man så kan nøjes med lidt håndarbejde
Mvh. Troels
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Lige præcis. Har allerede rundet 100K kr. i drift, på ca.1 1/2 vi har haft bilen , og udsigten til endnu en står regning, var ikke lige noget jeg mangler mere af. Havde selv forventet et snit på 30K kr./år, så nu må den gerne vise lidt stabilitet.
Har dog et benzinfilter jeg alligevel skifter. Kostede kun 240kr, for et Bosch filter
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
100k! Føj for en omgang Håber lykken vender nu!
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
Måtte alligevel i gang med skift af dyser. Nøjes dog med 2 stk., og resten får nyt pakningssæt.
Er dog heldigvis flyttet til hus med dobbeltgarage, så nu kan jeg selv
Nu venter jeg bare på DAO afleverer en pakke senest mandag.
Var skuffet over at finde en dyse med defekt stik, efter jeg har betalt for at få netop defekte dyser skiftet sidste år
Er endda den dyse som jeg konstant kunne se fejltændinger på.
Er dog heldigvis flyttet til hus med dobbeltgarage, så nu kan jeg selv
Nu venter jeg bare på DAO afleverer en pakke senest mandag.
Var skuffet over at finde en dyse med defekt stik, efter jeg har betalt for at få netop defekte dyser skiftet sidste år
Er endda den dyse som jeg konstant kunne se fejltændinger på.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
Så kører vognen igen.
Nu mangler der bare indbydelsen til Audi træffet
Manglede dog værktøjet til at installere det nye pakningssæt på de dyser jeg ikke skiftede, men det blev hurtigt løst med en kuglepen, som vist på denne video.
https://www.youtube.com/watch?v=WUfVeO2SJUs
Nu mangler der bare indbydelsen til Audi træffet
Manglede dog værktøjet til at installere det nye pakningssæt på de dyser jeg ikke skiftede, men det blev hurtigt løst med en kuglepen, som vist på denne video.
https://www.youtube.com/watch?v=WUfVeO2SJUs
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Re: Indsprøjtningsdyser erfaringer.
En opfølgning på mit forløb med udsættere og dyre reparationer, som heldigvis ser ud til at være slut. Skriver mest fordi, der ikke er meget info at finde på disse V10'er.
Glæden var kort, efter jeg selv skiftede 2 indsprøjtningsdyser på de cylindre der meldte fejltæning. Denne gang ser alt dog ud til at være løst, efter jeg besluttede at skifte resten af dyserne.
Alt startede sidste år med 1 cylinder der under belastning fejltændte, som tydeligt kunne mærkes ved at bilen lavede en rykkende bevægelse under acceleration.
Ned til mekaniker, som hurtigt konstaterede det skyldes en defekt indsprøjtningsdyse, som bleve skiftet. Kedeligt de lige fik smadret motoren samtidig, men skiftede den ud med en fuldt renoveret udgave. Glad for en ærlig mekaniker, der ikke prøvede at forklare sig ud af problemet
Bilen kørte fint vinteren over, men fik lign.symptomer da det begyndte at blive varmt igen. Denne gang var de dog ikke konstante. 2 cylindre havde af og til fejltændinger. Skiftede indsprøjtningsdyser på de 2 cylindre. Dette kørte fantastisk en uges tid, hvorefter det hele startede igen.
Denne gang fik jeg dog et par nye fejl, med "For lavt benzintryk på rail 2" og "For mager benzin bank 2"
Her besluttede jeg at skifte resten af dyserne.
Dette har så kørt den sidste uges tid (ca.2000KM) uden det mindste problem med fuld oppakning på ferie
Af dyser valgte jeg Hitachi's, som også er dem Audi sælger som org.
Audis org.koster ca.1000kr.stk.
Hitachis koster ca.635kr.stk.
Bliver alligevel til noget, når det er x10.
Til operationen måtte jeg ofre en ringgaffelnøgle størrelse 17, som bruges ved højtryks benzinrørene.
Tog ca.12 timer første gang, og 6-7 timer i anden omgang.
Den dyre del af reparationer blev til en ny servopumpe, klimapumpe, vandpumpe/termostathus og kondensor. Om dette er noget som blev fremskyndet af motorskiftet, vil jeg undlade af gætte på. Disse ting er dog noget som på en V10 koster i omegnen af 40.000kr.at skifte pga.alt det, der skal afmonteres.
Glæden var kort, efter jeg selv skiftede 2 indsprøjtningsdyser på de cylindre der meldte fejltæning. Denne gang ser alt dog ud til at være løst, efter jeg besluttede at skifte resten af dyserne.
Alt startede sidste år med 1 cylinder der under belastning fejltændte, som tydeligt kunne mærkes ved at bilen lavede en rykkende bevægelse under acceleration.
Ned til mekaniker, som hurtigt konstaterede det skyldes en defekt indsprøjtningsdyse, som bleve skiftet. Kedeligt de lige fik smadret motoren samtidig, men skiftede den ud med en fuldt renoveret udgave. Glad for en ærlig mekaniker, der ikke prøvede at forklare sig ud af problemet
Bilen kørte fint vinteren over, men fik lign.symptomer da det begyndte at blive varmt igen. Denne gang var de dog ikke konstante. 2 cylindre havde af og til fejltændinger. Skiftede indsprøjtningsdyser på de 2 cylindre. Dette kørte fantastisk en uges tid, hvorefter det hele startede igen.
Denne gang fik jeg dog et par nye fejl, med "For lavt benzintryk på rail 2" og "For mager benzin bank 2"
Her besluttede jeg at skifte resten af dyserne.
Dette har så kørt den sidste uges tid (ca.2000KM) uden det mindste problem med fuld oppakning på ferie
Af dyser valgte jeg Hitachi's, som også er dem Audi sælger som org.
Audis org.koster ca.1000kr.stk.
Hitachis koster ca.635kr.stk.
Bliver alligevel til noget, når det er x10.
Til operationen måtte jeg ofre en ringgaffelnøgle størrelse 17, som bruges ved højtryks benzinrørene.
Tog ca.12 timer første gang, og 6-7 timer i anden omgang.
Den dyre del af reparationer blev til en ny servopumpe, klimapumpe, vandpumpe/termostathus og kondensor. Om dette er noget som blev fremskyndet af motorskiftet, vil jeg undlade af gætte på. Disse ting er dog noget som på en V10 koster i omegnen af 40.000kr.at skifte pga.alt det, der skal afmonteres.
Audi S6 Avant 5.2 2006
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)
Audi A4 Avant 2.6ABC Automatik 1996, org.Bose, kørecomputer, læder sportssæder
Aud A2 3L 2001, helt skrabet for alt udstyr, men billig i drift :D
Tidligere biler:
Audi A6 Avant 2.4 Multitronic 2003
Audi 100 Sedan, 2.6E ABC, 5 speed manuel, 1993
Audi 80 B3 Sedan 1.8E, 1987
Vores datter fortsætter i Audi med:
Audi A2 1.4TDI 2002, Klima (Har aldrig selv prøvet at køre så langt på literen før :D )
Audi A3 1.6 Attraction 1998 (Solgt)